Cabral Ibacka jetski stunt (14 of 16)

Water jetski stunt, care va sa zica… avanpremiera.

Cabral Ibacka jetski stunt 2013-1

Mai multi simpatici au vazut pozele cu mine si jetski-ul in niste pozitii ciudate, asa ca s-au gandit ca ma pricep, si mi-au pus cateva intrebari.

De priceput ma pricep… dar stiu cativa mai iscusiti decat mine.

Totusi, pot sa raspund la cateva intrebari:

a) Sunt fiabile skijeturile?

Pe directia asta povestea merge la fel ca si la masini: cu cat motorul este mai impins, cu cat este mai puternic, cu atat are mai multe sanse sa crape.

Poti lua un WaveRunner, sa te plimbi cu el de colo-colo, sa faci niste trick-uri soft si sa fii foarte multumit, sau poti sa-ti iei un RXPx de la Seadoo cu care sa faci toate dementele din lume.

Conteaza, deci, ce vrei de la el. Si pornind de la ideea asta trecem la punctul b…

b) Cate feluri de jetski-uri exista?

Nebunele astea sunt categorisite, in mare, dupa mai multe criterii: numar de persoane, stil de intrebuintare, activitati conexe.

La numarul de persoane situatia este simpla, sunt jeturi de doua sau de trei persoane (se facea si un troleu custom de 4 persoane, nu stiu daca se mai fabrica). Diferenta este de marime, evident, si de forma pe care o are saua si chila.

In functie de numarul de persoane dimensiunea chilei difera, si ea e cea care te ajuta sau te incurca, functie de ce poate / ce vrei tu de la ea.

De exemplu, un skijet de 2 persoane este, in mod normal, mult mai potrivit pentru trick-uri si stunt-uri decat unul de trei, se intoarce mult mai usor in apa, este mai manevrabil in locuri inguste. In schimb, nu poate sustine viteza de top pe perioade de mai multe secunde din cauza faptului ca topaie pe apa.

Si-atunci vine tare schijet-ul de 3 persoane, care este mai putin manevrabil pe suprafete mici dar mult mai apt pentru a merge tare. Si drept.

Da, eu apreciez mai tare un jet scurt, nu ma distrez mergand tare si drept ci tare si cotit. Si topait. Si pe-o parte, si pe alta, pe deasupra si pe dedesubt. 😀

Vorbind despre activitatile conexe ai jetski-uri speciale de wakeboarding (corp mare, de 3 persoane si dotat cu tancuri de apa, astfel incat sa aiba amprenta mare pe apa si sa faca val pentru sarituri). Ba exista chiar si jetski-uri pentru pescuit (sunt niste chestii aftermarket, de ti-l face debara de rame, undite si viermusi.

c) Care este consumul unui jetski?

Ei bine, sunt atatea branduri, cu atatea modele si motorizari, incat mi-e greu sa fac o medie.

Insa pot spune ca un minim, la un jet mic si cuminte (sa spunem 130cp) si cu care se merge normal si cuminte prin delta sau pe lac, consumul este 9 litri de benzina pe ora.

La un animal de 250 de cai putere consumul – la mers cuminte pe lac sau la mare – este de 20 de litri pe ora.

La un animal de 250cp, barbarizat cu trick-uri si sarituri, fente si demente… consumul ajunge la 40 litri de benzina pe ora. Prietenul Misu a reusit sa consume un plin de 60 de litri in fix 90 de minute. Dar tragi din greu ca sa reusesti asa ceva.

Si daca aveati de gand sa intrebati… cele TDI inca nu exista! :))

c) Jetski-ul se conduce cu carnet special?

Da si nu. Teoretic exista un carnet pentru toate ambarcatiunile motorizate de agrement pana in 7m, in care ar putea intra si jeturile. Eu il am si pe asta. Teoretic ai avea nevoie de el ca sa conduci jetul, practic se conduce fara.

d) E greu sa conduci jetski-ul? Nu, nu-i greu sa te sui pe el si sa mergi. Toata treaba este sa-l iei treptat si sa nu te arunci la nebunii inainte sa-i intelegi dinamica.

e) Este periculos sa mergi pe jetski? Da, e periculos si pentru tine – si pentru ceilalti – daca esti o gaina fara cap si faci lucruri fara sa gandesti inainte.

Cat de periculos? Poti chiar sa omori pe altcineva sau poti sa te omori pe tine. Daca nu… rupi oase, desfigurezi sau te desfigurezi, spargi barca si platesti. Deci poate fi foarte periculos.

Trebuie sa tii distanta fata de oamenii din apa si de celelalte ambarcatiuni. Trebuie sa respecti puterea animalului de sub tine si ar fi bine sa respecti si legile fizicii.

In plus, neaparat cu vesta. Neaparat. Sunt momente cand faci manevre la viteza mica si cand pericolul nu-i asa mare, dar si-atunci e bine s-o porti.

Dar daca te apuci sa tragi de jet si s-arunci cu el si cu tine in toate partile… pune-ti vesta neaparat. Si anul asta a fost un caz la Constanta, cand omul s-a lovit, si-a pierdut cunostinta si a murit inecat pentru ca n-avea vesta de salvare.

f) Cat costa un skijet?

La jeturi, pretul fluctueaza mai mult decat la alte motorizate recreationale, functie de anotimp.

Un cuminte de 100-130 de cai din 2007-2008 poate costa in aprilie-mai 4.500 de euro, pentru ca in septembrie-octombrie sa fie pretuit la 2.500. Asta pentru ca povestea cu jeturile este foarte sezoniera…

Unul nou, cu putere mare si cu dotari pe masura, poate ajunge sa coste si 20.000 euro. Dar respectivul este spectacol!

Cu suspensie hidraulica, cu frana, GPS, radio si alte damblale din astea scumpe…

g) Merita sa-mi cumpar jetski?

Daca stai la Constanta, Galati sau alte orase cu mult H2O… stii mai bine decat mine ca merita. Daca n-ai pe langa tine locul faptei (atentie, nu ai voie decat pe cateva dintre ele sa te dai cu motorizate!)… mai bine te potolesti si iti inchiriezi la mare ca sa-ti faci damblaua.

Apropos, la mare sunt centre unde iti inchiriezi cu 100 de euro / zi (la care adaugi benzina). Daca ai o gasca destul de mare pretul pe fiecare poate ajunge decent, si aveti timp sa va dati toti.

h) Un jetski se poate scufunda?

Jeturile sunt facute in asa fel incat, chiar daca iau apa, sa ramana cu o parte a botului afara din apa. Se scufunda partea din spate dar botul ar trebui sa ramana afara. Totusi, daca este busit sanatos si in partea din fata… sunt sanse sa-l faci submarin.

h) Cum se spune corect, jetski sau skijet?

Nu stiu, romanii le folosesc pe amandoua. Asa si eu…

 

Am scris astazi, ca maine n-o sa am prea mult timp, mergem pe Snagov pentru o sesiune de fotografii cu Alex Chelba.

Fotografia de mai sus este facuta de Andreea, week-end-ul trecut.

Deci… azi vorbim si maine facem! 🙂

Intrebari pe tema skijet-urilor?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Razvan
    • 21.01.2024

    De unde lansezi la apă skijet-ul pe litoralul nostru?

    răspunde-i
  • Andrei
    • 10.11.2015

    Scuze pentru deranj. Vroiam sa te intreb despre un jet ski kawasaki. Ce parere ai despre ele, referitor la fiabilitate. Astept raspunsul tau. Multumesc anticipat

    răspunde-i
  • Andrei
    • 26.10.2015

    pe deluxe vrea 5000

    răspunde-i
  • Andrei
    • 26.10.2015

    Salut am gasit sa-mi iau un yamaha vx cruiser cu 95 de ore de functionare, care are si un fel de carte service, adica cumarat de la yamaha, revizii in reprezentanta, inmatriculat…. etc- vrea 5300 de euro si un vx deluxe cu 30 de ore de functionare, inmatriculat la bulgari. M-ar interesa daca poti sa-mi dai o parere, care e mai fiabil dintre cele 2 si ce m-ai sfatui sa aleg. Multumesc anticipat.

    • Cabral Ibacka
      • 26.10.2015

      Salut.
      În primul rând am mari îndoieli în ceea ce privește orele de funcționare.
      Ca să faci o comparație, al meu are peste 400. Mi-e greu să cred că alea au așa puține.
      Apoi, în ceea ce privește calitate/bani… depinde foarte mult cum a fost întreținut.
      Dacă e unul întreținut ca al meu (baie cu apă dulce după fiecare ieșire la apă sărată), atunci prețul e mai sus.
      Dacă e unul mers doar în apă dulce… iar e prețul mai sus.
      Dacă e unul mers blană în apă sărată… prețul trebuie să fie mai mic.
      Din păcate nu-ți pot da sfaturi având în vedere că nu știu exemplarele de care spui.
      Din punct de vedere model… ce-mi arăți tu sunt modele de plimbare și viteză, mai greu cu cascadoriile.

    răspunde-i
  • Davidescu radu
    • 29.01.2015

    Despre fiabilitate … peste 200 cp – mai bine YAMAHA

    Ca numar de persoane – exista si STD-up – de o singura persoana – daca te pricepi iti poti plimba si copilul de 6-7 ani – dar fara valuri – aste de fapt sun considerate jetski
    Celelalte de 2 si 3 locuri se numesc runabout – adica sun barci cu motor de dimensiuni mici – un fel de canapele cu motor

    • Cabral Ibacka
      • 29.01.2015

      Ei, pai le spun ei pe site skijets, dar noi le putem spune și canapele…

    răspunde-i
  • Alin
    • 06.10.2014

    Mersi pt. raspuns sincer este un yamaha xl de 700 ! Ai mai multa informatie acum ?

    răspunde-i
  • Alin
    • 06.10.2014

    Salut ! Unde se verifica orele de functionare ? Unde scrie ?

    • Cabral Ibacka
      • 06.10.2014

      Salut. Depinde de jet. Unele îți arată din calculatorul de bord, altele pot fi interogate cu aparatură de diagnoză.

    răspunde-i
  • Andrei
    • 17.09.2014

    Nu am varianta X , am varianta norma RXP cel galben cu negru si fara turbina adica de 155 CP. M-am decis pe vremea acea tocmai datorita faptului ca este mai fiabil. Dar m-am cam indragostit acum de noul RXP-X 260 RS. Parca este o cu totul alta generatie. Am ramas uimit sa vad ce stie si cum se muleaza dupa tine. Nu am stiut ca esti asa de dedicat acestui sport sau pasiuni. Daca vi prin jud. HD poate dam impreuna o tura pe un lac frumos din zona noastra de aici. Toamna este chiar mai frumos si mai gol dar vei avea nevoie de un costum de neopren. Poate ai putea sa ne ajuti aici sa facem putina campanie pentru promovarea acestui sport aici. Avem multe probleme cu pescarii care nu se dezlipesc de lac si ajung chiar sa arunce cu topoarele dupa tine ( a existat un caz, norocul a fost ca nu prea tintea bine pescarul ) .

    răspunde-i
  • Luci
    • 17.09.2014

    Cateva intrebari referitoare la orele de functionare ale unui ski jet:
    1. Se poate manarii ca si la masini kilometrajul?
    2. Cate ore ar trebui sa aiba un jet din 2007 care nu a fost dat la inchiriat, si cat ar avea unu ce a fost inchiriat.

    • andrei
      • 17.09.2014

      Uite al meu un RXP din 2008 cumparat de nou si folosit extrem de putin poate de maxim 5 ori pe an are acum 115 ore. Cred ca unul la inchiriat il poti socoti undeva la 2-3 / zi de sezon adica ori 90 de zile x anii respectivi. Deci un simplu calcul ne aduce la unul din 2007 de la inchiriat ca ii numa bun de aruncat la cosul mare de gunoi … adica 1575 ore in 7 ani. Iar daca eu ma pot astepta la un pret maxim de 7000 EURO pe el … uni ar zice si aici ca cer ridicol de mult pe el, atunci am putea face un calcul real cat ar mai valora unul de la inchiriat cu de 10.4 ori mai multe ore … adica mai putin din 1/10 din pretul meu … sau altfel exprimat .. 650 EUR ar fi ridicol de mult cerut pe el : )…. Acum avand in vedere ca noi suntem Romani si ne place sa fim mintiti ( cel putin la majoritatea printre care eu nu ma numar tocami din acest motiv am optat pentru unul nou nout ) cred ca se gasesc desteptii necesari sa plateasca inca 3000-4000 EUR pe o asemenea epava buna de scufundat !!

    • Cabral Ibacka
      • 17.09.2014

      1. Desigur, e și mai simplu decât la mașini.
      2. Unul personal ar avea sub 80 de ore, cu un proprietar normal, cu familie și nu foarte mulți prieteni. Unul de la închirieri face în 7 ani cel puțin 300-400 de ore, lejer.

    răspunde-i
  • andrei
    • 29.08.2014

    Ai uitat ceva legat de Grecia. Este obligatorie o asigurare de raspundere civila pe el ! Dar nu trebuie anuntat, este nevoie de carnet de ambarcatiune ca oriunde dealtfel avand in vedere faptul ca toate depasesc 15cp. si asigurare !!!

    • ALIN
      • 16.09.2014

      Multumesc Andrei,buna informatia cu asigurarea, nu ma gandeam,cat despre impozit m-am interesat nu conteaza ce putere are ajunge cam 200 lei pe an.Oricum se merita ceva de peste 200cp.

    răspunde-i
  • Loading...