Unii vor sa se sparga.

“Stiu ca probabil primesti mesaje de la o gramada de lume, insa am nevoie de un sfat si nu mai stiu cu cine sa vorbesc. Am colegi de serviciu si amici care consuma drooguri, unii doar marijuana, altii de toate. E clar ca au o oarecare dependenta, fie ea psihica, insa nimeni nu face nimic.

Am observat ca exista localuri in Bucuresti unde e ok sa te droghezi, multi merg acolo sa asculte muzica si sa “se sparga”. As vrea sa fac ceva, as vrea sa ma duc sa spun cuiva, sa ia Politia niste masuri, sa fie trasi la raspundere cei care vand aceste droguri, chiar daca nu sunt ei importatorii.

Ai vreo idee?

Multumesc,

Marius”

Raspunde-i tu lui Marius, si vin si eu cu un Later Edit, nu vreau sa influentez comentariile.

L.E. Spuneam ca vin cu cateva precizari…

Discutia despre “ce buna-i marihuana” o s-o am doar cu cei care au sau au avut prieteni cu probleme cu drogurile. Sau cu cei care au fost macar o data intr-un centru de dezintoxicare si au stat de vorba cu cei internati. Cu consumatorii ocazionali/sustinatorii ideii n-am ce discuta, ei cu gandurile lor, eu cu concluziile mele.

Vorbind despre ce-i de facut cu cei care consuma… va spun cu parere de rau ca voi fi cinic dar decat sa dau din taste politicos si sa n-ajut pe nimeni… mai bine zic franc in fata.

Depinde unde a ajuns cu consumul. Daca e la nivelul “vai ce ma relaxez si ce cool sunt” cel mai bine-ar fi sa-l iei de o aripa si sa va inscrieti ca voluntari la un centru de dezintoxicare. Cele mai multe sanse sunt sa-i treaca.

Daca e la nivelul de “am nevoie“… ei bine, situatia e nasoala. Rau. Pentru ca Romania nu are o politica puternica pentru a-i ajuta pe dependenti, pentru ca nu exista fonduri, pentru ca mijloacele tehnice sunt limitate. Exista si centre private (cum e cel de la Brebu), dar costa, si in multe cazuri dependenta si comportamentul dependentului au secatuit deja familia si prietenii de fonduri ca sa-si permita un tratament de lunga durata si cu sanse de reusita mai mari.

Si cu toate ca stiu cateva cazuri de dependenti care au reusit sa se lase (gratie si prietenilor si familiei, dar mai ales vointei proprii), stiu mult mai multe cazuri de oameni care… n-au reusit. Sa dau cateva sfaturi generale ar fi o alegere nefericita, situatia difera foarte mult de la caz la caz.

Si ca sa-i raspund lui Marius… stai de vorba cu prietenii tai. Documenteaza-te serios si-apoi spune-le ce ai gasit si la ce concluzii ai ajuns. Cativa te vor asculta. Cativa nu. Pleaca de la premisa ca sansele cele mai mari sunt – ca cel putin cativa dintre ei – sa ajunga rau. Tu fa-ti datoria de prieten si arata-le.

Mai mult de-atat… n-ai ce face. Sa incepi sa alergi de unul singur dupa dealeri… e sinucidere. Pot fi ipocrit, iti pot spune “denunta-i la Politie, alearga-i cu tancul si vei rezolva problema!“, dar vor aparea altii. Daca la un moment dat se va ivi ocazia sa colaborezi cu Politia in directia asta, fa-o! Dar sa faci din treaba asta o lupta personala cu indivizii respectivi… nu va functiona.

Singura solutie pe care o vad viabila este sa ii pazim pe cei care ne sunt aproape.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Dan mihaela
    • 20.02.2015

    Sunt o mamica disperata, copilul meu de 17 ani a folosit etnobotanice in luna decembrie , nu stiu unde sa ajung in bucursti la un centru de recuperare.sunt din calarasi ,nimeni nu stie sa ma ajute.azi a refuzat sa mearga la medic .centrul de psihiatrie nu-i o solutie pentru acesti copiii. Va rog sa ma sfatuiti cu ceva.meu de tel.0730499528

    răspunde-i
  • Alex
    • 26.01.2012

    In primul rand Marijuana nu are ce cauta in categoria drogurilor. Marijuana nu este un drog in sensul rau al cuvantului. Este o planta. O planta care are efecte secundare, cum are orice medicament(tot drog se numeste si medicament, insa cu alt sens), insa marijuana asta se foloseste de mii de ani ca medicament impotriva gretei, durerii, ametelii s.a.m.d. Cauta pe net cate decese au fost provocate de marijuana. Iti zic eu. A big fat 0. Partea cu fiind ilegala este altceva, este vina comunitatii in care traim noi. In jur de 20 de oameni mor de la alune in America pe an, de la marijuana 0. Acum spune-mi mie cat de daunatoare crezi tu ca e? Iar partea cu dependenta, asta e de stadiu mental, nu de la ceva. Poti sa fii dependent de orice, Facebook, telefon, paine, orice. Foarte bine a facut America ca e legalizata pe baza de card, de-aia aia sunt unde sunt acum, iar noi ne chinuim sa gasim un guvern care sa nu mai fure.

    • Cabral Ibacka
      • 26.01.2012

      Cand o sa fie facebook entry-level-drug atunci o sa se sustina ce ai scris mai sus. Pana atunci… ai zis si tu ceva.

    răspunde-i
  • George
    • 30.12.2011

    Curiozitate:

    Ai incredere in Politia Romana ? Eu nu. Nu vreau sa generalizez, dar pentru mine o buna parte din ei sunt doar niste infractori infiltrati in politie prin nepotism. Am vazut, am auzit si am patit. Nu as avea cum sa imi pun increderea in ei si sa colaborez in probleme de genul chiar daca as avea prieteni ce au probleme cu drogurile. M-as focusa sa-mi fac datoria de prieten dar in nici un caz sa ma lupt eu cu traficul. Maxim, as trimite niste informatii anonime.

    răspunde-i
  • Adelina
    • 30.12.2011

    O fi posibil sa starpim toate plantele din care se extrag “drogurile”? Mereu se va gasi cineva sa mai inventeze ceva pentru dependentii de alcool, droguri, pariuri, jocuri de noroc, tigari ,etc. Sa-i ajutam, poate doar prin sfaturi pe care sa le si ia in considerare; ceea ce ar inseamna sa aiba destul de multa putere interioara sa-si doreasca sa nu se autodistruga. Cati dintre dependenti sunt atat de puternici incat sa faca asta din proprie initiativa sau pentru ca au familia si prietenii aproape? Intotdeauna dependenta vine dintr-un anume motiv si tot dintr-un alt motiv va si scapa de ea. Fiecare e liber sa aleaga cum sa-si traiasca viata iar noi ceilalti suntem liberi sa alegem sa-i ajutam cum putem pe cei ce au nevoie de sfaturile si de sustinerea noastra.

    răspunde-i
  • Cititor
    • 29.12.2011

    Hai sa-mi spun si eu parerea, desi cred ca ii va deranja pe multi din cei care vor citi comentariul. Care este scopul, atunci cand NU ESTI DEPENDENT de un lucru…sa te apuci de acel ceva? Din curiozitate ? sau ca…in viata trebuie sa le incerci pe toate? Din cate am inteles, multi dintre cei care incearca pentru prima data sa fumeze, nu au o experienta prea placuta…inecat..nu inteleg nimic…trag un fum in gura si gata, au vazut care e treaba. Cu drogurile e la fel. Trebuie in primul rand ca cei dependenti sa constientizeze situatia in care se afla. Daca nu o fac, in proportie de 50% isi merita soarta. Prietenii au un foarte mic aport pentru ca ei pot doar sa explice, sa ofere sugestii, sfaturi, si de la un moment anume nici cu forta nu mai poti rezolva anumite lucruri.
    Ca sa ajungi sa devii dependent de ceva…trebuie in primul rand sa fii “perseverent”, desi lucrul ala nu-ti ofera o stare de bine la momentul respectiv, la fel cum nici lipsa lui nu-ti dauneaza in nici un fel…indiferent ca vorbim de tigari, pariuri, pacanele, rulete, iarba, legale, nelegale si ce-o mai fi.
    Nu te forteaza nimeni sa iei “Prima doza”..eventual te influenteaza anturajul, dar …cine iti alege prietenii daca nu tot tu ?

    • Cabral Ibacka
      • 30.12.2011

      Ar fi trebuit sa-ti scrii numele, comentariul asta iti face cinste.
      Ai dreptate 100%.
      Dar daca, totusi, ai ajuns in stadiul respectiv… ar fi normal sa primesti ajutorul prietenilor, este?

    răspunde-i
  • ade
    • 29.12.2011

    ehe…politia asta s-ar putea sa fie la curent cu ce se intampla. Insa uite caz: o multime de pustani din orasul meu, unul mic, consumau de toate, toti, in gasca 60 de persoane erau clientii fideli ai deale’rilor. Politistii i-au filat timp de un an, au obtinut informatii, i-au urmarit si intr-o dimineata au inceput razia, au intrat mascatii in case la pustani iar parintii lor erau surprinsi de acest fapt: “cum domne copilul meu?nu cred asa ceva” si asa i-au prins pe toti in fapt, unii aveau acasa droguri altii nu, insa i-au pedepsit pe toti cei 50-60 cati erau, pe unii i-au bagat dupa gratii iar restu si-au primit amenda de vreo 1700 lei…deci eu zic ca unii s-au ars bine la treaba asta, avand in vedere ca sunt elevi de liceu si nu au banii lor sa plateasca amenzile…ci sunt nevoiti parintii sa le achite.

    răspunde-i
  • Ionut
    • 29.12.2011

    Stiu ca probabil primesti mesaje de la o gramada de lume, insa am nevoie de un sfat si nu mai stiu cu cine sa vorbesc. Am colegi de serviciu si amici care fac sex, unii doar normal, altii de toate felurile. E clar ca au o oarecare dependenta, fie ea psihica, insa nimeni nu face nimic.

    Am observat ca exista localuri in Bucuresti unde e ok sa faci sex, multi merg acolo sa asculte muzica si sa “se combine”. As vrea sa fac ceva, as vrea sa ma duc sa spun cuiva, sa ia Politia niste masuri, sa fie trasi la raspundere cei care vand prezervative , chiar daca nu sunt ei importatorii.

    Ai vreo idee?

    răspunde-i
  • Cri
    • 29.12.2011

    Atat timp cat vor exista oameni care vor castiga sume enorme de bani din aceasta afacere, substantele care creeaza dependenta vor deveni din ce in ce mai sofisticate, din ce in ce mai populare si cel mai probabil din ce in ce mai periculoase. Chiar citeam ieri o stire ca s-a inventat cafeaua inhalabila… http://www.ziare.com/articole/cafea+inhalabila
    Cei care se drogheaza nu sunt, dupa parerea mea, decat niste victime – unele mai inocente, altele mai putin inocente, ale unui sistem care in goana dupa bani calca pe cadavre. Asa cum s-a mai spus – depinde de alegerea fiecaruia – liberul arbitru! De la cel care le produce, la cel care le transporta, apoi la cel care inchide ochii cand acestea ajung in tara, la cel care le vinde si in final la cel care le cumpara. Fiecare are acest mare dar: liberul arbitru! Probabil pentru unii dependenti se mai poate face ceva – dar cu ajutor din partea tuturor – prieteni, familie, medici, psihologi si nu in ultimul rand – cu ajutor din partea propriei persoane. Presupun ca nici motivele pentru care ajung sa consume prima data nu sunt de neglijat – si aici intervin o multitudine de variabile. Atat de multe pe cat de multi dependenti sunt. Sunt convinsa ca niciunul dintre acestia nu si-a propus ca scop suprem in viata sa ajunga dependent de droguri…si totusi s-a intamplat! Intrebarea este: cum ii putem ajuta?
    Problema mi se pare mult mai spinoasa decat o simpla interventie a politiei care ar inlatura temporar “victimele”…cel mult efectul acestei afaceri…cauza insa ramane. Deci ce te poate determina pe tine ca om sa te apuci de droguri? Teribilism pentru tineri? Dorinta de a fi acceptat intr-un anumit grup? Supararile si greutatile vietii? Prea multi bani si lipsa imaginatiei de a ii cheltui? Dorinta de auto-distrugere? Vazusem un documentar mai demult legat de o anumita tara – nu mai tin minte unde – care pentru a controla cat de cat efectele dependentei de droguri infiintase centre unde dependentilor li se punea la dispozitie absolut tot pentru a se putea droga – mai putin drogurile evident: seringi, pansamente, camere separate etc. Concluzia era ca respectiva comunitate avea o evidenta mai clara asupra numarului de dependenti, controlau pe cat posibil bolile care se pot transmite prin folosirea aceleiasi seringi etc. Avantaje sunt multe. Din pacate desi aveau atat medici cat si psihologi in acea locatie – cu greu reuseau sa faca un dependent sa renunte. De ce? Datorita magicei proprietatii pe care o poseda aceste substante, cea pe care se bazeaza si cei care castiga bani de pe urma acestor bieti oameni: Dependenta! Cum sa ii ajutam? Daca ar fi fost o solutie magica s-ar fi aplicat demult in toata lumea. Parerea mea este ca nu dealerii vor avea deodata o revelatie, vor decide sa faca numai bine pe lume si vor spune NU drogurilor, asa cum niciun dependent nu o sa realizeze singur si fara ajutor din afara ca se omoara si probabil si pe cei dragi lui prin suferinta pe care le-o provoaca….Solutia cea mai simpla este sa nu te apuci niciodata…sa nu reprezinte o tentatie…sa fii suficient de echilibrat ca persoana incat sa stii si sa poti sa spui NU. Dar daca te-ai apucat deja…trebuie doar sa vrei sa renunti si sa lupti pentru viata ta! Cu ajutor de la oamenii apropiati! Ma tem ca orice incercare de a impune unui dependent sa renunte la droguri va esua lamentabil! Daca persoana respectiva nu doreste sa renunte, atunci nu va renunta!

    răspunde-i
  • lascian
    • 29.12.2011

    Explica-le ca se distrug (asta celor care isi dau si alte droguri nafara de marijuana, desi si marijuana iti provoaca pierderi de memorie, te “incetineste” dar asta pe termen lung). Daca te duci la politie, o sa ii bagi pe toti in necazuri extrem de mari chiar daca ei sunt doar consumatori si in plus va trebui sa le faci flagrant.In rest sunt de acord cu Simina, daca ei nu vor nu poti face nimic.

    răspunde-i
  • Sunt de acord 100% cu ce a zis Vlad mai sus.

    răspunde-i
  • Loading...