Underpower…

Volvo S80 engine
Volvo S80 engine

– Ba, gandeste-te la o limuzina… hai sa-i spunem sedan mare, de 4,85 metri lungime, 1,9 metri latime si 2,3 tone.

-Asa, si ce vrei cu ea?

– Deci masina are 2,3 tone, da?

– Da, ma, si?!

– Spune-mi cel mai mic motor pe care l-ai monta pe ea… cel mai mic si mai economic si mai putin poluant motor pe care tu l-ai crede decent.

– Pai e turbo sau nu? Twin turbo? Motorin sau benzin?

– Nu conteaza, spune-mi in cai putere sau cuplu…

– Pai la marimea aia e sedan clasa mare direct. Si e si greut… nu stiu, decent de la 200 de cai in sus, dar minim-minimorum ar fi 180cp…

– Da’ de 109 cai ce spui?!

– Ba, Loganul e si cu 105cp, cum sa pui 109 pe un… ce masina e asta?

– Volvo. Volvo S80, 1.6D de 109 cai putere…

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Asduvolant
    • 01.11.2016

    Eu zic ca are si baterii. Daca n-are, caut si eu unul sa-l fac o liniuta cu C3 meu, ca pana-acum n-am „facut” pe nimeni 🙂

    răspunde-i
  • ketherius
    • 06.02.2011

    Cabral, sa nu uitam ca motorul este diesel. Asta in primul rand. Apoi trebuie sa corelezi intotdeauna puterea motorului cu greutatea masinii. In cele din urma, dar nu in ultimul rand, conteaza stilul de condus si asteptarile celui ce conduce masina.

    De exemplu, Mercedes 200D (model W123.120, fabricat intre 1979–1985) 2.0 Diesel dadea 59 cp @ 4400 (113 N·m (83 lb·ft) @ 2400). Crede-ma, nu am gasit alta masina (in afara de Mercedes) care sa imi ofere mai multa satisfactie conducand-o.

    Pe de alta parte, tu – sofer cu pretentii de raliu – nu concepi ca cineva ar conduce o masina cu asa de putini cai putere. Sa nu uitam ca piata pe care o cauta Volvo nu este „soferi profesionisti in cautare de masini sportive”, ci „soferi familisti care vor sa simta in siguranta”.

    răspunde-i
  • Mihai
    • 31.01.2011

    Eu sunt curios cate ambreiaje schimba oamenii in garantie in 100.000km.

    • ketherius
      • 06.02.2011

      Depinde de marca. Am avut doua Nissan-uri care la 340.000 (cutie manuala) si 410.000 (cutie automata) aveau inca ambreiajul si cutia de viteze originale.

    răspunde-i
  • gogu
    • 28.01.2011

    eu m-am uitat pe volvo uk si nu exista s80 cu specul ala. cel mai slab motor e 180 cp benzina si si 163 diesel

    • Andrei
      • 28.01.2011

      Subiectul asta m-a facut foarte curios si atfel am inceput sa studiez putin gama lor de modele si motorizarile aferente fiecaruia. Pot sa spun doar ca au o strategie de motorizare cel putin ciudata:
      xc90- 1800kg 4×2… d3 163cp
      xc70- 1800kg 4×4… d3 163cp
      v70- 1600kg- drive 115cp

      Poate ca exista cerere de sufragerii cu motoare de aspirator, ca altfel nu imi explic ideea din spatele ofertei.
      Sau, poate exista o strategie de protectie a mediului, insa asta este combatuta de un 2.5 turbo benzina pus pe un c30…

    răspunde-i
  • cata_me2
    • 28.01.2011

    pe topgear zice ca are 1586kg, si asa ar fi ceva mai rezonabil, desi e cam lenta… tot conform topgear cu motoru asta 0-100kmh face in 11,7s. Mi-e cam greu sa cred, dar totusi nu mi se pare masina specifica volvo in felu asta:))

    • Cabral Ibacka
      • 28.01.2011

      :)) asta e a 5-a greutate pe care o gasim pentru masina asta!
      Imi vine sa ma duc s-o cantaresc cu mana mea! =))

    răspunde-i
  • Andrei
    • 28.01.2011

    Avand in vedere ca masina vine cu o cutie manuala, sunt sigur ca macar o piesa din tot ansamblul propulsor este foarte buna… ambreiajul. 1500kg + 350kg (4 pasageri) + 100kg (bagaje)= sa patinam ambreiajul ca sa putem pleca la deal 🙂

    răspunde-i
  • Nepotu
    • 28.01.2011

    Volvo-ul asta din punct de vedere al performantelor poate sa-l compari cu Logan 1.4 cu 0-100km/h in 13 sec nu cu Logan 1.6 16v E4 care are 10.2 sec. Si cu 1600 kg, pt. 109cp, chiar si diesel cu un cuplu bunicel tot se va misca foarte foarte prost. Daca mai pui si niste persoane/bagaje situatia devine rapid maro. Daca vrei masina premium nu te uiti sa-ti consume 5%, sa ai impozit si asigurare mica… iar cand intri intr-o depasire sa te treaca toate apele. Chiar nu vad rostul motorului respectiv pe o asa masina, cu asa un statut/pret, mi se pare o gluma proasta.

    • Cabral Ibacka
      • 28.01.2011

      Nici nu am atacat problema din punctul de vedere al demarajului, dar ai dreptate.
      Eu ma asteptam la replici de genul „Nu toti plecam isteric de la stop” asa ca am ocolit subiectul asta…

    răspunde-i
  • basic instinct
    • 27.01.2011

    2.3tone /1.6l/109cp. unul din cei trei parametrii sigur e gresit. ultimii 2 merg impreuna, insa ce te faci cu 2.3tone?? poate e 1.3ton.

    • Cabral Ibacka
      • 28.01.2011

      N-ai apucat sa urmaresti comentariile…

      Iti spun pe scurt:

      acia Logan de 105 cp = 1200 kg.
      Volvo S80 de 109 cp = 1.600 kg.

      Dar iti spun si ceva in plus:
      Dacia Logan 1,4 / o-100 km/h in 13 secunde
      Dacia Logan 1,6 / 0-100km/h in 10,2 secunde
      Volvo S80 1,6 / 0-100 km/h in 13 sec!

    răspunde-i
  • basic instinct
    • 27.01.2011

    mai curand e un typo pe undeva. si din 190cp au ajuns 109…

    răspunde-i
  • Neculai
    • 27.01.2011

    aici…nu ma bag..ca`s in plus 🙂 Las pe cei care stiu !

    răspunde-i
  • Loading...