Diferența asta, dintre cât plătim și cât costă, de fapt, un telefon mobil nu o vom ști niciodată.
Și când mă gândesc la diferența asta eu iau în calcul toate costurile, nu numai producția în sine. La costurile de producție adaugăm toate cele: proiectare și design, transport, reclamă, distribuție, etc. Și după ce adaugăm toate astea… sunt convins că marginea (profitul) este babană. Și dacă nu este babană… este băbănuța, și tot este cumva.
Ce e uimitor? Că prețurile telefoanelor mobile au rămas constante în timp. Cât costa un iPhone 5? Fără abonament face 700-800 USD.
Păi ia priviți reclama asta:
Naveta de bere cu receptor, cea din reclamă, care la momentul respectiv era top maxim în ceea ce privește tehnica, costa 799 USD.
Iată, deci, că prețul rămâne tot pe-acolo. Și, se pare, și profitul.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.