Succesul. Fiecare il defineste asa cum crede de cuviinta.
Cand vine vorba de blogging discutia se ramifica si fiecare bloguitor isi stabileste propriile repere.
Sunt multi care alearga dupa trafic. “Daca am x mii de unici pe zi atunci sunt de succes!“. Da, e si asta o varianta, numai ca pentru a ajunge la puhoiul asta de lume pe blog exista si alte variante, nu numai prin calitate poti ajunge acolo.
Un SEO spam bine pus la punct si pescuiesti din google puhoiul. Intr-adevar… nu azi, nu maine, dar se poate. E si asta o munca numai ca nu cred ca de-aia ti-ai deschis un blog. Dar iar… fiecare cu ale lui.
Cand vine vorba de blog eu definesc succesul cam asa:
– interactiune. Scriu pentru a comunica, pentru a impartasi, pentru a invata. Degeaba scriu eu mult si bine daca umanii nu reactioneaza, daca nu am comentarii. Si atunci numarul de comentarii este, pentru mine, un criteriu de definire al succesului.
– interesul sustinut. Daca scrii bine, daca omul care intra rezoneaza cu ceea ce scrii, atunci va fi interesat sa te tina sub observatie. Si atunci se aboneaza. Si numarul de abonati la feed este direct proportional cu succesul pe care-l ai. Si iar, si prin asta se defineste, dupa mine, succesul unui blog.
Vorbind de numarul de comentarii de pe cabral.ro… e simplu, te uiti si tragi singur concluziile.
Despre abonatii la feed… dupa ce am fluctuat o destul de lunga perioada in jurul a 2.000 minus cativa useri, am ajuns de cateva zile sa am peste 2.000 de abonati.
Si prin postul asta:
– va multumesc pentru interesul vostru;
– ma mandresc cu treaba asta.
Si nu, asa cum nu-mi promovez blogul pe teve, caci fac diferenta intre publicul de-acolo si cel de aici, si mai mult… nu mi s-ar parea fair, asa n-am promovat nici feed-ul. Nu l-am adus in fata, n-am taunit pe nimeni cu “aboneaza-te la feed”, am lasat sa se intample lucrurile de la sine.
Deci… da, va multumesc!
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.