Succes in on-line.

Pomeneam acum cateva zile despre succesul in on-line si de cum este masurat el. Si-acolo am pus, in mare, cam toate interpretarile posibile ale succesului in on-line.

E, astazi am participat ca speaker la workshop-ul Roblogfest si in timp ce dadeam din maini si din gura (spre disperarea lui Bobby) mi-a cazut o fisa. Care fisa n-am livrat-o pe loc ci am tinut-o pentru primenire si pentru refiltrare.

Ce vroiam sa spun: nu exista succes on-line ca atare. Ci succesul din on-line se masoara prin efectele sale din off-line.

Caci pana la urma asta e ideea. Daca eram entitati fizice cu o exclusiva viata cibernetica (recte Matrix) atunci totul se reducea la ce faceam in cadrul codului de programare folosit. Insa noi suntem organisme vii si cu orice oca am masura viata, pana la urma toate implicatiile vietii noastre se masoara cumva palpabil si fizic.

Deci… degeaba facem noi succesuri nemaivazute in on-line, daca acestea nu devin palpabile in off-line.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Mihaela Dumitru
    • 20.04.2010

    Cabral , te rog sa-mi ierti indrazneala , dar as dori ca prin intermediul blogului tau sa fac un anunt umanitar . Este vorba de un fost coleg de-al meu de generala . Se numeste Liviu Rosu si are 22 de ani . A fost diagnosticat cu leucemie . Singura lui speranta este transplantul de maduva , pe care evident nu si-l permite .
    Fac apel in special catre toti tinerii . Haideti sa-l ajutam.puteam fi chiar noi in locul lui .
    Este internat la Spitalul Fundeni , sectia Hematologie .
    Contul in care se poate dona este : RO96BRDE350sv31577323500.
    Pentru mai multe detalii ma gasiti la :
    0766722487
    [email protected]

    răspunde-i
  • Corect , ai dreptate !

    răspunde-i
  • EstNordEst
    • 30.03.2010

    Eu cred ca n-are cum sa nu se reflecte in viata reala… ar insemna sa scrie ceva ce nu simtim, ce nu gandim… adica vorbe goale… pe cand, mi-e greu sa cred ca sunt multi bloggeri care fac asta…

    răspunde-i
  • Daniel Ispas
    • 29.03.2010

    Online si offline nu sunt opuse. Online-ul este o prelungire naturala a partii offline si prin urmare succesul online nu poate exista decat reflectat si ca succes offline. Faptul ca atragi atentie offline nu inseamna ca ai si succes pentru ca trebuie sa si faci ceva cu atentia respectiva inainte sa dispara.

    răspunde-i
  • Oana
    • 29.03.2010

    Pana la urma cum facem?cedezi la invitatia mea la cafea cu tigaruska aia buna in draci???Oricum chiar dk vei refuza sunt sigura ca te gandesti la invitatia mea…deja de vad….cu “balutze” in coltul gurii:D…Hey sa nu ma certi…sunt alaturi de tine…dar totusi dk nu poti sa te lasi de fumat eu nu te condamn….:D si pana la urma cu o tigare sau fara adik cu 5 minute in plus de viatza sau fara nu e mare smecherie…
    Te-am imbratisat cu foc…si mai gandeste-te:D

    răspunde-i
  • Offshore
    • 29.03.2010

    Orice proiect on-line are repercursiuni in viata reala. Nu putem sa rupem o lume de alta, orice ar fi. Insa mediul online daca nu este gustat, tinde sa te acapareze la propriu, vezi aici exemplul japonezilor care si au lasat copilul sa moara de foame, ei fiind preocupati cu hrana copilului virtual. Care este de fapt tragicul acestui mediu online? Creeaza personaje, eroi din oameni banali, simpli, si aici dupa masura, adica unul apare cu poze pe faceebok, pentru ca atat “poate”, altul isi face un blog si ne arata ca rupe gura targului. Sigur ca exista o diferenta de grad intre un site de socializare si un blog, dar in esenta aceste medii nu fac decat sa ne indeparteze de lumea reala, nu fac decat sa ne mareasca ego(ul) intr o lume, a ideilor, cum ar spune Platon, si sa ne scada stima de sine, intr-o lume a copiilor, cum ar spune tot Platon. Acum, ceea ce ne spui vine ca o solutie logica si normala, si eu as spune acelasi lucru, dar oare mai este posibil? Vedem zilnic cum oamenii nu fac distinctie intre creator si opera sa, el fiind atacat sau adualat pentru ca creat nu-stiu ce personaj, el fiind interesant tocmai pentru ca facut ceva, si nu in sine, ca om. Aveam un profesor care spunea ca orice carte citita, trebuie sa fie citita cu o mica detasare, sa nu te lasi cuprins de ea, sa nu te lasi furat de lumea ei, sa nu ti uiti privirea obiectiva, cred ca avea dreptate. Din pacate, nimeni nu se uita la Cabral (omul), ci la ala care e la televizor, nimeni nu intelege ce spune (omul) Tudor, dar ala e tipul cu sarutul in ureche. si acum, putem noi oare sa fim asa autentici in traiere si sa contopim cele doua lumi, cand una tinde sa devina naturala, desi ea este artificiala, si sa le punem pe tava si astfel sa ne servim in lume?

    • borat
      • 29.03.2010

      ma… daca ai blog pe blogspot vezi sa nu fie sters din cauza de termeni si conditii. oricum ce e real ramane ireal in realitatea irealista. on-line sau off-line nici nu conteaza prea mult pana la urma. e ca si cum ai fi intr-o camera in care nu merge lumina pentru ca nu ai platit factura de curent. ori aprinzi o lumanare ori iti fortezi ochii pana deslusesti ceva in intuneric. chiar daca te mai lovesti de colturile mobilelor. desi eu prefer camere cat mai goale. sunt cele mai stimulante. din toate punctele de vedere.

    răspunde-i
  • liviu
    • 28.03.2010

    Daca nu erai persoana publica dinainte de a-ti face blog, eram de acord cu tine. Dar asa….te-au invitat la blogfest pt ca erai persoana publica. pt a mediatiza evenimentul. Faptul ca esti si blogger era una din conditiile de calificare pt a fi invitat..ca sa zic asa. Bafta.
    PS: Totusi, nu contest calitatile tale narative, analitice, epice etc.

    • Cabral Ibacka
      • 28.03.2010

      Banuiesc faptul ca te referi la workshop… aici cam gresesti. Discutia cu Bobby a fost exact asta, sa nu prea pomeneasca despre mine in promovarea workshop-ului, tocmai pentru a nu ne baza pe circ si paine, ci pe info si o gasca serioasa si pusa pe comunicare.
      PS: Totusi, nu contest ca intrebarea ta este pertinenta. Daca era intrebare…

    răspunde-i
  • r
    • 28.03.2010

    “succesurile” pot fi sort of palpabile in online, prin feedback-ul pe care il primesti in acest mediu

    • Cabral Ibacka
      • 28.03.2010

      Da, dar daca feedback-ul nu se face resimtit in off-line… tot degeaba e. Nu?

    răspunde-i
  • donTed
    • 28.03.2010

    nu cred ca exista succes in online fara sa fie palpabil in offline. eventual ala o fi pseudo-succes.
    prin succes in online, de fapt si de drept, tu ce intelegi?

    • Cabral Ibacka
      • 28.03.2010

      Am spus partiual si fugitiv in postul link-uit din asta.
      Dar mi se pare ca intrebarea ta mai mult spune, decat intreaba.
      Asa-i, pana la urma este o treaba efemera, succesul asta on-line. Si de-aia, zic eu, pana la urma trebuie raportat la off-line pentru a fi masurat cum trebuie.

    răspunde-i
  • karmapolice
    • 28.03.2010

    succesul in offline sa masoara in activitatea sociala pe care o ai..da suna pompos dar citi dintre voi au ATITUDINE sociala?aud?

    • borat
      • 28.03.2010

      cred ca commentul tau va ramane fara raspuns. auzi? 😉

    răspunde-i
  • Loading...