Blogosfera s-a maturizat. Eu asa cred. Multi si-au dat seama, dupa ce s-au intrebat adanc si apasat “Cum poti sa faci bani din blog?“, ca nu pot face bani. Mare parte dintre ei s-au lasat de blogging. Ceilalti au ales sa scrie de drag, si cativa dintre ei au inceput sa faca niste bani. Da, e o legatura acolo.
Agentiile au inteles – cateva – ce inseamna bune practici si cum functioneaza lucrurile natural si fara interventii proaste. Si fac treaba. Buna. Pentru clienti.
Agentiile care n-au inteles merg in continuare, din nesimtire sau din rea-vointa, pe aceleasi carari proaste:
– se bazeaza pe vanatorii de concursuri si raporteaza clientului trafic. Un trafic nesanatos, care nu genereaza nimic, care nu aduce nici macar o anumita notorietate sau expunere, ca de vazari generate… nici vorba!
– vand trafic gol pentru bannere si mentionari goale, in loc sa implice in campanie blogger-ul impreuna cu intreaga lui comunitate. E mai usor sa vinzi tabele de grafic, pentru ca atunci cand te adresezi unei intregi comunitati… risti ca umanii respectivi sa-ti spuna parerea lor sincera, si sunt sanse ca parerea lor sa nu-ti placa. Da, poate ca daca le-ai asculta parerea atunci clientul ar avea feed-back corect, ar indrepta greselile si asa i-ar creste vanzarile. Dar e mai usor sa vinzi tabele de google analytics, este?
– imping bugetele catre trafic generat prin spam si scandal, in detrimentul blogurilor mai mici, care fac trafic prin continut de calitate, atragand public de calitate.
Postul asta nu este pentru agentii, este pentru cei care sunt, ocazional sau constant, in scaunul clientului.
Daca vrei sa-ti aduci mai aproape publicul… fa-o prin oameni, nu prin tabele.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.