Scrie la magazin că ai garanție de 2 ani? Aia e, nu ne agităm la mai mult, doi ani să fie. Că oricum – cel puțin la nivel de dorință – nu vrem să ținem laptop-ul ăla mai mult de doi ani.
La mașină e la fel… în afară de unele asiatice care oferă 7 ani garanție (cu asteriscurile de rigoare), ne mulțumim cu ce ne oferă producătorul/importatorul, adică 2 ani. Cu toate că unii (BMW de exemplu) oferă pachete de extindere a garanției cu încă doi ani, sau chiar mai mult.
La ce ne-ar ajuta garanția extinsă? Păi, în primul rând, dacă ținem bunul respectiv… e clar de ce. Dacă se strică ceva… nu te doare capul.
Apoi, dacă vrem să-l dăm, prețul de revânzare poate fi mai mare dacă garanția este incă valabilă. Dar trebuie făcut un calcul, să vezi dacă diferența de preț la revânzare este destul de mare încât să acopere costurile unei garanții extinse.
Totuși… eu am un singur prieten despre care știu că s-a agitat să-și ia o garanție extinsă la mașină. În rest… toți suntem o apa și-un pământ, cât scrie în carte… atâta garanție avem.
Mi-a venit asta în cap după ce m-a anunțat laptopul meu că nu mai am decât 895 de zile de garanție. Și că aș putea să extind termenul respctiv… contra unei sume.
Întrebarea mea este simpla: pentru tine merită sau nu să plătești pentru o garanție extinsă? La ce ai plăti o extindere de garanție? De ce?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.