Pasajul subteran de la Romana

Am vazut asta pe Metropotam acum vreo doua saptamani, n-am apucat sa scriu c-am fost plecat…

Oamenii vor sa ne faca pasaj la Romana. Perfect, e foarte bine, daca ajuta la ceva, sa-l faca. Pe banii nostri, pe nervii nostri, pe spagile lor (am zis si eu asa, sunt sigur ca nu e cazul… :S), dar sa-l faca. Daca ajuta. Si-avem asteptari si vise ca Piata Romana o sa fie un rai al soferilor si pietonilor…

Ia da-i [play] la grafica asta si sa vedem la ce ajuta…

Lasand la o parte muzica tip “hai sa folosim niste prezervative, draga mea“, ce se observa in primul si-n primul rand? Ca traficul auto se va desfasura fix ca si pana acum. O temporizare in doua faze, o faza pe axa Universitate-Victoriei, o a doua faza pe axa Dacia-Prelungirea Dacia.

Din punct devedere al traficului, deci, nu exista nicio imbunatatire. Da, studiul de fezabilitate spune ca timpul de asteptare al masinilor va scadea de la 135 la 90 de secunde. Dar asta e pura poveste. Pentru ca semafoare mai scurte, atunci cand ai cozi de masini (ati trecut prin Romana de dimineata sau pe dupa-amiaza?), inseamna cozi si mai lungi, caci pana se pune rama metalica in miscare… ii dai deja cu rosu in frunte.

Pentru masini semaforul este sincronizat acum cat se poate de bine in intersectia aia. Iar pietonii nu lungesc deloc timpul semaforizarilor pe nicio axa.

Pasajul de la Piata RomanaAs fi inteles sa mucifici tot traficul din Romana cu un santier pentru un pasaj in conditiile in care reuseai sa faci cumva astfel incat traficul auto sa fie mai slobod apoi. Problema este ca si de treci de Romana mai rapid, oricum te infigi ca râma-n stânca in cozile de masini care stau pe toate directiile plecand din Romana. Asa ca de la 135 la 90 e doar o poveste de proiect.

Pai si-atunci de ce sa cobori pietonii la subsol? Ei raspund la asta motivand ca dispare timpul de asteptare pentru pietoni, care este acum de 42 de secunde.

Aham, deci pentru asta si pentru a face un info-point, doua florarii, o tutungerie, un photo-booth si o patiserie…?

In plus… pana acum proiectantii n-au scos nicio vorba despre conectarea pasajului de la Piata Romana cu statia de metrou de la Piata Romana. In orice tara cu proiectanti si autoritati intregi la cap un pasaj pietonal de marimea asta este legat obligatoriu cu statia de metrou care se afla la 70 de metri de una dintre iesirile din pasaj.

La noi cum facem? Vin dinspre Dacia, ma bag in noul pasaj… bine, asta in 2022, cand or fi ei in stare sa-l dea la gata, dupa ce 3% din populatia Bucurestiului se va fi sinucis din cauza cozilor imense datorate santierului… ce ziceam? Ah, da… vin dinspre Dacia, cobor in pasaj, merg prin pasaj, ies din pasaj, merg pe sus si-apoi cobor in statia de metrou. Pai nu-i asa ca suna logic, normal si eficient?

Deci… de ce vor sa faca pasajul pietonal de la Piata Romana?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Mihai
    • 18.07.2013

    Din cate vad, nici unul din cei care au comentat pana acum (si cred ca nici tu, maestre) nu au realizat cat de irealista e aceasta prezentare. Se vede foarte clar cum toate cladirile au fost retrase fata de centrul intersectiei, sa para ca e un loc larg si ca acest pasaj e perfect pentru locul ala. Ei bine, nu e. Deloc! Si tu ai subliniat foarte bine toate aspectele care il califica drept o alta lucrare pentru “baietii destepti” apropiati doctorului de la primarie. Dar ce conteaza ce vrea “boborul”? Conteaza ca el e primar acum, deci poate face orice fara sa ceara socoteala cuiva.

    • Cabral Ibacka
      • 18.07.2013

      Ei bine, n-am sesizat povestea cu retragerea cladirilor… mersi!

    răspunde-i
  • Cristi
    • 29.06.2013

    Hai ma, e simplu de ce vor sa-l faca. Ei au un buget, trebuie sa justifice oarecum niste investitii fantoma iar astfel de proiecte sunt perfecte pentru a face asta.

    răspunde-i
  • Kim
    • 28.06.2013

    Cabral, hai sa facem o petitie ca altceva nu vad ce s-ar putea face… Sau?

    răspunde-i
  • sya.android
    • 27.06.2013

    Dar e simplu motivul. S-a constatat ca au venit prea multi din afara Bucurestiului si s-au mutat aici (Inclusiv subsemnatul). Si cea mai buna metoda de evacuare, este sa faci orasul imposibil de locuit.

    Pai sa ne gandim. Unde sunt cei mai multi studenti si chiriasi?
    Crangasi – prelungire splai catre A1
    Drumul Taberei – metrou!
    Berceni – Pasaj suprateran

    Si cum astea au dat gres… s-a incercat cu parcarea de la Universitate ( care cica sta goala ) si acum a zis sa loveasca tare: Pasaj la Romana. Daca nici asta nu blocheaza Bucurestiul.. nu stiu ce.
    Gandeste-te doar ca o sa stai la coada la intrare pe A1, A2 si DN1 asteptand sa se faca verde la Romana :)))

    Mai e varianta 2, aia banc… Tot bucuresteanu se plange de trafic, praf, zgomot, etc.
    Si bancul era asa:
    Vine omu la rabin: – Rabi nu mai pot cu nevasta, cu copii, nu mai suport!
    Rabi: – Aha! Pai ai capre?
    Omu: -Da!
    Rabi: – Baga-le in casa!
    Peste 1 saptamana omu se intoarce si se plange iar si rabinul il pune sa bage si vacile in casa.
    Peste 2 saptamani omu se plange iar si rabinul il pune sa bage si gainile in casa.
    Peste 3 saptamani, omu iar se plange si rabinul il pune sa scoata caprele, vacile si gainile din casa.
    Peste 4 saptamani, omul vine si ii multumeste rabinului pentru familia lui fericita…
    Asa si Oprescu!

    răspunde-i
  • Silviu
    • 27.06.2013

    Pasajul se face pentru ca avem un primar idiot. Si se face din acelasi motiv pentru care avem in plan:
    – autostrada suspendata cand putem simplu face centura
    – pasaj subteran la piata sudului si la mina minovici – nu ai terminat nici pasajul de la mihai bravu, dar ai altele de inceput. Vrea sa distruga de tot sectorul ala pe care l-a facut cat de cat frumos piedone
    – spital de copii nou, mare si probabil construit si neutilat ca multe altele din capitala – vezi marie curie, nr.9 si altele
    – autostrada bucuresti ploiesti va intra intr-un final in oras prin cea mai aglomerata zona din bucuresti in apropierea celei mai mari zone de corporatisti
    – magistrala noua de metrou – s-a inceput constructia tuturor statiilor de metrou si a metroului pe tot traseul de s-a ingenuncheat de tot cartierul ala

    Dar sa stii ca mai rau decat imaginea de andamblu a capitalei este in sectorul 5 unde nenorocitul ala de primar nu face absolut nimic dar il voteaza toti analfabetii care primesc loc de munca pe salariu minim pe economie sa dea cu matura prin parc degeaba.

    răspunde-i
  • chitziman
    • 27.06.2013

    cum pentru ce? firma cuiva trebuie sa prospere si ea cumva

    răspunde-i
  • alex
    • 27.06.2013

    Cum ma, de ce ? Ca, cica, sa se justifice banii nostri, sa putem, cica, spune ca suntem capitala europeana. Eu as fi zis mai degraba sa dea josul jegul de pe cladiri. Ai fost in Viena, ai vazut ce curatenie au aia pe acolo?! Acolo, din cate stiu eu, daca nu iti cureti cladirea proprie si personala de praf, etc. vin baietii si iti dau amenda. Da, stiu, au si aia zonele lor mai putin placute ochiului, dar parca nu se simte la fel, este ?

    răspunde-i
  • adi
    • 27.06.2013

    mai intai sa termine Oprescu pasajul de pe Vacaresti si dupa aia sa mai faca ce o vrea !

    răspunde-i
  • valentina
    • 27.06.2013

    Este incredibil!!! ..chiar ne jignesc cand sustin ca motivul acestui minunat pasaj este fluidizare trafic !

    răspunde-i
  • Corect, hai sa nu mai facem nimic, tara merge pe principiul inertiei, prin forta propriei mase. Imi aduc aminte ce scandal a fost cu Stadionul National, spagi, contracte favorizate, gazon prost … acum in discutia cu orice “foreigner”, pe langa celebrele “landmark-uri” Casa Poporului si Centrul Vechi, pomenim si de frumosul (pentru ca trebuie sa recunoastem ca este un proiect reusit) stadion. Ai stofa de leader Cabral, imi place ca ai format deja un grup de prozeliti (scuze pentru mica ironie :D) care aplauda frenetic orice publici. Una peste alta ai un talent real (trebuie sa recunosc, abia recent am lecturat blogul tau), si emani in general destul de multa energie pozitiva. Cred ca ai putea candida linistit pe un loc de consilier local, pentru a-ti expune acolo unde trebuie parerile legate de umila noastra urbe.

    • Cabral Ibacka
      • 27.06.2013

      Amesteci pareri cu argumente, pomenind despre ce emit eu. Fals.
      Amesteci un stadion, gandit pentru a intretine masele, cu un pasaj gandit pentru a fluidiza, si-apoi spui “hai sa nu mai facem nimic”. Fals.
      Cat despre prozeliti… folosesti termenul gresit.
      Si, apropos, e “lider”, nu “leader”.
      Zi buna.

    răspunde-i
  • Loading...