Am vazut asta pe Metropotam acum vreo doua saptamani, n-am apucat sa scriu c-am fost plecat…
Oamenii vor sa ne faca pasaj la Romana. Perfect, e foarte bine, daca ajuta la ceva, sa-l faca. Pe banii nostri, pe nervii nostri, pe spagile lor (am zis si eu asa, sunt sigur ca nu e cazul… :S), dar sa-l faca. Daca ajuta. Si-avem asteptari si vise ca Piata Romana o sa fie un rai al soferilor si pietonilor…
Ia da-i [play] la grafica asta si sa vedem la ce ajuta…
Lasand la o parte muzica tip “hai sa folosim niste prezervative, draga mea“, ce se observa in primul si-n primul rand? Ca traficul auto se va desfasura fix ca si pana acum. O temporizare in doua faze, o faza pe axa Universitate-Victoriei, o a doua faza pe axa Dacia-Prelungirea Dacia.
Din punct devedere al traficului, deci, nu exista nicio imbunatatire. Da, studiul de fezabilitate spune ca timpul de asteptare al masinilor va scadea de la 135 la 90 de secunde. Dar asta e pura poveste. Pentru ca semafoare mai scurte, atunci cand ai cozi de masini (ati trecut prin Romana de dimineata sau pe dupa-amiaza?), inseamna cozi si mai lungi, caci pana se pune rama metalica in miscare… ii dai deja cu rosu in frunte.
Pentru masini semaforul este sincronizat acum cat se poate de bine in intersectia aia. Iar pietonii nu lungesc deloc timpul semaforizarilor pe nicio axa.
As fi inteles sa mucifici tot traficul din Romana cu un santier pentru un pasaj in conditiile in care reuseai sa faci cumva astfel incat traficul auto sa fie mai slobod apoi. Problema este ca si de treci de Romana mai rapid, oricum te infigi ca râma-n stânca in cozile de masini care stau pe toate directiile plecand din Romana. Asa ca de la 135 la 90 e doar o poveste de proiect.
Pai si-atunci de ce sa cobori pietonii la subsol? Ei raspund la asta motivand ca dispare timpul de asteptare pentru pietoni, care este acum de 42 de secunde.
Aham, deci pentru asta si pentru a face un info-point, doua florarii, o tutungerie, un photo-booth si o patiserie…?
In plus… pana acum proiectantii n-au scos nicio vorba despre conectarea pasajului de la Piata Romana cu statia de metrou de la Piata Romana. In orice tara cu proiectanti si autoritati intregi la cap un pasaj pietonal de marimea asta este legat obligatoriu cu statia de metrou care se afla la 70 de metri de una dintre iesirile din pasaj.
La noi cum facem? Vin dinspre Dacia, ma bag in noul pasaj… bine, asta in 2022, cand or fi ei in stare sa-l dea la gata, dupa ce 3% din populatia Bucurestiului se va fi sinucis din cauza cozilor imense datorate santierului… ce ziceam? Ah, da… vin dinspre Dacia, cobor in pasaj, merg prin pasaj, ies din pasaj, merg pe sus si-apoi cobor in statia de metrou. Pai nu-i asa ca suna logic, normal si eficient?
Deci… de ce vor sa faca pasajul pietonal de la Piata Romana?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.