Nu-s vreun doctor si nici indreptarul ortografic si ortoepic al internetului romanesc nu vreau sa ajung, dar deja vad ca multe lume foloseste prost termeni net-related.
Si cand spun lume multa pomenesc si utilizatori de Facebook dar si unele dintre agentiile de PR sau de on-line care recomanda clientilor lor „sa faca doua virale” pentru a creste brand-awareness-ul.
Ca sa o luam de la capat, cat mai eficient, viralul poate fi orice fel de material text, foto, audio, video sau audio-video prezent in zona digitala si care este transmis din om in om, atingand repede si fara niciun buget de promovare un numar mare de oameni.
Viralul nu este, nu poate fi, nu va fi niciodata produsul cu acest nume. Viral poate fi orice fel de material care atinge anumite corzi receptive de-ale publicului: haz sau necaz, sex sau violenta, emotie sau rautate, etc.
Ce incerc eu sa spun aici este ca nu poti spune, la un moment dat, ca tu produci un viral. Pentru ca tu produci, de exemplu, un material audio-video. Daca acesta va fi viral… se va vedea dupa, cand materialul respectiv s-a propagat organic la cateva zeci sau sute de mii de useri. Daca s-a propagat. Pentru ca daca nu s-a propagat ai un viral fara succes la public? Pai nu poti spune asta, ca ar fi o contradictie intre termeni.
La fel, nu poti sa intrebi daca materialul X este viral. Pentru ca asta ti-o spune insusi counterul numaratorul Youtube, daca vorbim de video.
Si nici nu poti sa intrebi daca materialul Y se vrea a fi un viral. Pentru ca cei care posteaza, fiecare in parte, isi doresc toti ca materialul lor sa ajunga viral.
La fel cum eu imi doresc ca acest post sa ajunga viral. Dar nu va ajunge pentru ca nu atinge acele corzi sensibile de care spuneam mai sus, ci este chiar plicticos.
Sper, totusi, sa fie util catorva.
Apropos de webbing: Webbing is a strong fabric woven as a flat strip or tube of varying width and fibres often used in place of rope. The name webbing comes from the meshed material frequently used in its construction, which resembles a web.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.