Mie mi-au clonat cardul de două ori. Prima oară eram la filmare în Franța, mi-au luat 200 de euro de pe card. A doua oară eram în vacanță în Bulgaria, mi-au luat 300 de euro (da, știu… primul gând este ”nu mai pleca în vacanță că-ți fură ăștia banii!”).
De fapt, banca mi-a dat banii înapoi în câteva zile. După o anchetă scurtă, un telefon și o cerere depusă la bancă (refuz la plată) mi-au fost virați banii înapoi. Deci n-ar trebui să fie panică.
Totuși, sunt oameni cărora le e frică să țină bani pe card pentru că… se fură.
Soluție?
Luați-vă de la banca voastră o aplicație de mobile-banking, adică benching de pe mobil.
Țineți cardul cu 3 lei pe el până trebuie să faceți o plată, iar atunci când e nevoie mutați din contul principal în cel de card fix suma de care este nevoie..
Pentru mine e peste mână și nu-și justifică deranjul, dar dacă te ajută să stai mai liniștit… e și asta o variantă.
Și chiar una rapidă… ca să alimentez cardul eu am nevoie de 30 de secunde. Hai, 40. Pe ”testatelea”. Și nu-s vreun iscusit în benching.
Ca să plătești o factură de utilități… cred că 60 de secunde. Pentru a plăti un OP… poate 90 de secunde.
Legat de aplicație, inițial am vrut să scriu review-ul ăsta explicând cum mi-am recâștigat eu independența în familie folosind aplicația despre care o să vorbesc.
Dar o să aleg să fac un review profi, așa cum mi-ar plăcea mie să citesc, în ideea că-l vor citi cei care chiar au nevoie de o părere sinceră și obiectivă.
La finalul articolului o să povestesc cum m-a lăsat bestia în fundul gol, de-am ajuns să am nevoie de soluția asta.
Nu știu câți dintre voi folosiți aplicații de banking pe telefon.
Eu am folosit în mod curent două aplicații de genul ăsta până să ajung s-o folosesc pe asta de acum, mi se pare cea mai avansată pe care-am pus ochii. Sunt șanse să mă înșel, puteți veni cu obiecții și alte variante mai bune prin comentarii…
Ideea de a controla fondurile direct din telefon nu e o chestie nouă, dar depinde foarte mult de ergonomia aplicației, astfel încât folosirea ei să fie una ușoară și eficientă.
Din punctul meu de vedere MyBRD Mobile este spectaculos de bună.
Și-o să vorbesc în imagini, e mai ușor așa (eu țin întreg meniul telefonului în engleză, la fel și aplicația. Ea merge la fel de bine și în limba română)…
Primul ecran arată așa:
Poți intra în aplicație folosind un clasic cod PIN sau un cod generat de Token (unii îi mai spun Digipass).
Ai deja din primul ecran, chiar și fără să te loghezi, informații utile (îți poate găsi sucursale sau ATM-uri ale băncii în apropiere, ai cursul valutar, calculator de credit, etc).
După ce te loghezi te duce în ecranul principal:
Indicatorul îți arată cât de burdușit este contul setat ca principal.
Eu, ca bărbat însurat, n-am acces la prea mulți bani. Că cică ar fi periculos… pentru finanțele familiei.
În TAB-ul Finances poți face mai multe operațiuni, poți vizualiza creditele sau depozitele, poți chiar să deschizi depozite în diverse valute și mai multe variante de scadență.
În TAB-ul Payments poți face toate operațiunile… în principal să transferi bani, să plătești facturi și utilități, să muți banii între conturi (ce ziceam mai sus, să-ți alimentezi, de exemplu, cardul).
Pentru a plăti o factură de utilități eu am nevoie de 60 de secunde… și asta pentru că sunt de introdus datele facturii.
Pentru a plăti un OP ai nevoie de 90 de secunde cu totul, cum am zis și mai sus.
Pentru a transfera bani dintr-un cont într-altul ai nevoie de 30 de secunde. Dacă nu mă crezi fac un test video. 😀
Ai la dispoziție și istoricul tuturor transferurilor, organizate pe săptămâni, cu informații clare pentru tot omul: plăți efectuate, în procesare, eșuate, etc.
TAB-ul de info vine cu mai multe informații:
Cred că ar mai fi de zis și faptul că poți avea în aplicație acces și la conturile firmei, cu aceleași facilități și pentru ele (schimbul între conturi făcându-se ușor).
Iar de instalat nu-i greu… după ce ți-ai descărcat aplicația trebuie să te duci să o activezi la o sucursală BRD.
Cât despre comisioane… dacă muți bani între conturile personale nu se percepe comision, iar celelalte operațiuni sunt comisionate mai puțin ca la ghișeu sau chiar deloc (ca să fie clar ce și cum, întreabă la bancă, să fie treaba oablă).
Bun. Întrebări legate de aplicație?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.