O soluție sigură pentru cei cărora le este frică să țină banii pe card… că li se fură!

Mie mi-au clonat cardul de două ori. Prima oară eram la filmare în Franța, mi-au luat 200 de euro de pe card. A doua oară eram în vacanță în Bulgaria, mi-au luat 300 de euro (da, știu… primul gând este ”nu mai pleca în vacanță că-ți fură ăștia banii!”).

De fapt, banca mi-a dat banii înapoi în câteva zile. După o anchetă scurtă, un telefon și o cerere depusă la bancă (refuz la plată) mi-au fost virați banii înapoi. Deci n-ar trebui să fie panică.

Totuși, sunt oameni cărora le e frică să țină bani pe card pentru că… se fură.

Soluție?

Luați-vă de la banca voastră o aplicație de mobile-banking, adică benching de pe mobil.

Țineți cardul cu 3 lei pe el până trebuie să faceți o plată, iar atunci când e nevoie mutați din contul principal în cel de card fix suma de care este nevoie..

Pentru mine e peste mână și nu-și justifică deranjul, dar dacă te ajută să stai mai liniștit… e și asta o variantă.

Și chiar una rapidă… ca să alimentez cardul eu am nevoie de 30 de secunde. Hai, 40. Pe ”testatelea”. Și nu-s vreun iscusit în benching.

Ca să plătești o factură de utilități… cred că 60 de secunde. Pentru a plăti un OP… poate 90 de secunde.

Legat de aplicație, inițial am vrut să scriu review-ul ăsta explicând cum mi-am recâștigat eu independența în familie folosind aplicația despre care o să vorbesc.

Dar o să aleg să fac un review profi, așa cum mi-ar plăcea mie să citesc, în ideea că-l vor citi cei care chiar au nevoie de o părere sinceră și obiectivă.

La finalul articolului o să povestesc cum m-a lăsat bestia în fundul gol, de-am ajuns să am nevoie de soluția asta.

Nu știu câți dintre voi folosiți aplicații de banking pe telefon.

Eu am folosit în mod curent două aplicații de genul ăsta până să ajung s-o folosesc pe asta de acum, mi se pare cea mai avansată pe care-am pus ochii. Sunt șanse să mă înșel, puteți veni cu obiecții și alte variante mai bune prin comentarii…

Ideea de a controla fondurile direct din telefon nu e o chestie nouă, dar depinde foarte mult de ergonomia aplicației, astfel încât folosirea ei să fie una ușoară și eficientă.

Din punctul meu de vedere MyBRD Mobile este spectaculos de bună.

Și-o să vorbesc în imagini, e mai ușor așa (eu țin întreg meniul telefonului în engleză, la fel  și aplicația. Ea merge la fel de bine și în limba română)…

Primul ecran arată așa:

Screenshot_2015-11-25-14-07-22 - 1

Poți intra în aplicație folosind un clasic cod PIN sau un cod generat de Token (unii îi mai spun Digipass).

Ai deja din primul ecran, chiar și fără să te loghezi, informații utile (îți poate găsi sucursale sau ATM-uri ale băncii în apropiere, ai cursul valutar, calculator de credit, etc).

După ce te loghezi te duce în ecranul principal:

Screenshot_2015-11-25-14-09-23 - 3

Indicatorul îți arată cât de burdușit este contul setat ca principal.

Eu, ca bărbat însurat, n-am acces la prea mulți bani. Că cică ar fi periculos… pentru finanțele familiei.

În TAB-ul Finances poți face mai multe operațiuni, poți vizualiza creditele sau depozitele, poți chiar să deschizi depozite în diverse valute și mai multe variante de scadență.

Screenshot_2015-11-25-14-19-37 - 4

În TAB-ul Payments poți face toate operațiunile… în principal să transferi bani, să plătești facturi și utilități, să muți banii între conturi (ce ziceam mai sus, să-ți alimentezi, de exemplu, cardul).

Pentru a plăti o factură de utilități eu am nevoie de 60 de secunde… și asta pentru că sunt de introdus datele facturii.

Pentru a plăti un OP ai nevoie de 90 de secunde cu totul, cum am zis și mai sus.

Pentru a transfera bani dintr-un cont într-altul ai nevoie de 30 de secunde. Dacă nu mă crezi fac un test video. 😀

Ai la dispoziție și istoricul tuturor transferurilor, organizate pe săptămâni, cu informații clare pentru tot omul: plăți efectuate, în procesare, eșuate, etc.

TAB-ul de info vine cu mai multe informații:

Screenshot_2015-11-25-14-40-19 - 5

Cred că ar mai fi de zis și faptul că poți avea în aplicație acces și la conturile firmei, cu aceleași facilități și pentru ele (schimbul între conturi făcându-se ușor).

Iar de instalat nu-i greu… după ce ți-ai descărcat aplicația trebuie să te duci să o activezi la o sucursală BRD.

Cât despre comisioane… dacă muți bani între conturile personale nu se percepe comision, iar celelalte operațiuni sunt comisionate mai puțin ca la ghișeu sau chiar deloc (ca să fie clar ce și cum, întreabă la bancă, să fie treaba oablă).

Bun. Întrebări legate de aplicație?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Credit
    • 19.09.2016

    Au scos aplicatia asta si pentru Windows Phone? Stie cineva? Cred ca trebuie sa-mi schimb telefonul..

    • decebal
      • 24.04.2020

      Din pacate aplicatia BRD a ramas in urma rau de tot. Un exemplu e ca nu poti sa iti blochezi singur cardul din aplicatie, cum se poate la orice alta banca. Nu mai zic de activarea greoaie a aplicatiei si de BUG-uri. Exemplu de BUG: notificarile nu dispar din aplicatie chiar daca le citesti.

    răspunde-i
  • RAUCESCU ELENA GEORGETA
    • 01.06.2016

    IN 2010 AM DEPUS LA GHISEU BRD VATRA DORNEI 47.855 RON.BANII AU DISPARUT.CE-I DE FACUT?MULTUMESC.

    • Garbe
      • 14.02.2017

      Acum serios, vii si intrebi dupa 6 ani asa ceva ? Crezi ca e vreun blog de clarvazatori, Georgeto ?

    • Cabral Ibacka
      • 01.06.2016

      Mergeți la Poliție.

    răspunde-i
  • eugen
    • 11.12.2015

    Am citit si eu cred ca toate comentariile; pana la urma s-a deschis subiectul pe MOBILE BANKING pe telefon, chiar daca am vazut mai multe postari referitoare la internet banking. Eu unul sunt salariat BRD si am si aplicatia instalata si o folosesc uzual. As vrea sa completez cateva functionalitati – si astea nu sunt toate cele pe care le poate MyBRD Mobile :
    – pe langa accesul non stop la contul bancar, plati de facturi sau intre conturile proprii de care s-a discutat (intradevar iti ia 15-30 secunde sa platesti o factura sau sa transferi fonduri intre conturi , depinde de dexteritate) mai sunt si alte optiuni folositoare :
    – vizualizare toate conturile bancare detinute in BRD, constituire si lichidare depozite , mai nou si fonduri de investitii ( nu cred ca alte banci au acesta functionalitate )
    – transfer catre orice cont bancar din Romania – in BRD se face instant – 24/24, 7 zile pe saptamana , transferurile in conturi alte banci sunt limitate temporar de functionarea sistemului de transfer fonduri interbancar, limitari generate de cerintele orare ale sistemului transfond – care sunt valabile in orice banca ai avea conturile
    – transfer catre un numar de telefon ! – poti trimite bani la un prieten/ cunostinta doar pe baza unui numar de telefon, fara a avea cont in BRD – si plata se face cash la orice agentie BRD din tara – am vazut ca si ING are ceva asemanator, dar este conditionat de a avea cont in ING si mai mult si bankingul de la ei
    – Split the bill – iesi cu prietenii la un restaurant si nu ai cash sau cardul la tine ? pot plati prietenii pentru tine si ulterior sa-ti solicite banii direct din aplicatie, si transferi banii din contul tau in al lui.
    in ceea ce priveste securitatea, activarea serviciului se poate face si la Vocalis – *BANCA
    zicea un domn mai sus ca in anglia totul e gratis ! eu nu prea cred – cat plateste pentru contul bancar din anglia ?
    2-3 lire pe luna ? sau 20 pe an ? am vorbit cu multi prieteni care au conturi in strainatate – Italia, Spania, Franta, Irlanda, si nu in ultimul rand in Anglia – si din cate stiu eu Anglia e tara cea mai scumpa la nivel de comisioane bancare; in taxele de cont din Anglia (sau oricare tara ) sunt incluse si utilizarea de online sau mobile banking chiar daca nu le folosesti. Am amici care platesc 20, 30 eur pe an sau chiar mai mult pentru contul bancar , deci cam costuri similiare cu Romania.

    răspunde-i
  • Dede
    • 09.12.2015

    Comisionul pt aplicatia de mobile banking de la brd este de 4.5 lei pe luna. Impreuna cu aplicatia brd net ai un comision de 6 lei. Acestea sunt comisioanele standard deoarece exista pachete sau conventii unde toate acestea sunt gratuite. Ca sa nu mai ajungi la banca pt activarea aplicatiei de mobil se poate folosi BRD Net unde iti generezi singur toate codurile. De asemenea unul din avantajele aplicatiei de mobil ce nu a fost precizata este faptul ca poti trimite bani catre un nr de telefon fara ca destinatarul sa fie client Brd. Tot ceea ce trebuie sa faca destinatarul este sa vina la un ghiseu BRD. Aplicatia trimite mai nou si mesaje de informare cand incasezi sau retragi bani. PIN- ul este strict confidential, neaparand nicaieri la banca, deci sunt slabe sansele sa ai probleme cu ea. Este declarata ca fiind cea mai friendly-user aplicatie de mobile banking din tara. Folosesc de 3 ani aplicatia si nu am avut nicio problema cu ea. 9/10

    răspunde-i
  • Dan
    • 07.12.2015

    Aplicatiile bancilor din Romania sunt destul de user unfriendly si uneori absolut stupide. Am cont la ing, transivania si reiffeisen si acum cativa ani cand m-am mutat inapoi in Romania am fost socat de comisioanele tuturor bancilor si in special de conditiile si taxele celor de la BRD, deci pe ei i-am scos din competitie din start. Ideea este ca in SUA bancile nu au aproape nici un fel de comisioane si nu stiu ce sa iti mai ofere ca sa iti depui banii la ei. Banca ar trebui sa fie o institutie care traieste din investitiile pe care le face cu banii pe care cetatenii si firmele ii tin la ei. Aici, comparativ cu USA ma simt furat la aproape fiecare operatiune. Multi din cei ce refuza sa foloseasca bancile, o fac pentru ca sunt scarbiti de hotia la care sunt supusi. Eu, din pacate m-am invatat cu o oarecare comoditate si nu pot renunta complet la serviciile bancilor, dar ii injur cu glas tare de fiecare data cand le platewsc comisioane desi le dau voie sa imi foloseasca banii pentru profitul lor. Revenind la softurile bancilor si avand in vedere ca bancile sunt niste corporatii mondiale, nu inteleg de ce nu avem softuri mai performante din moment ce ele exista deja pe alte piete, iar aceste corporatii gigant sunt oricum mai mult sau mai putin interconectate.

    răspunde-i
  • Alex
    • 03.12.2015

    Eu folosesc Raiffeisen de la inceput si sunt foarte multumit. Singura chestie nasoala la aplicatia de mobile e faptul ca trebuie sa te „autentifici” ca sa poti sa vezi harta cu bancomatele.
    Acum legat de comisioane ca zicea cineva ca ai comision de administrare lunar, anual si altele… am vazut ca mai toate bancile au inceput sa scape de comisioanele astea de administrare daca vii cu salariul la ei si ofera si internet banking gratuit si de multe ori si aplicatia de mobil.

    Eu unul platesc un singur comision pentru overdraft…

    Btw Cabral… de ce nu pui banca sa iti plateasca automat facturile? (la Raiffeisen se numeste ConfortaBill)… basically cand ti se emite factura, o copie ajunge si la banca, iar banca o plateste automat (pana la o anumita suma).

    O zi buna.

    răspunde-i
  • Floarea
    • 29.11.2015

    … comoditate….

    răspunde-i
  • ubercool
    • 27.11.2015

    E mișto aplicația, o folosesc și eu, dar contul la BRD îl am doar pentru că sunt obligat. Mi se pare o bancă jegoasă, prin metodele folosite, și mi se pare la fel de aiurea să plătesc 2 lei/lună pentru aplicația asta.

    răspunde-i
  • Victor
    • 26.11.2015

    O sa scriu foarte pe scurt de functiile aplicatiei de la ING (doar ceea ce nu ai amintit tu, plecand de la faptul concret ca tot ce ai scris tu aplicatia ING are, inclusiv functia de scanare a facturilor de utilitati):
    – Transfer intre doua conturi ING pe baza numarului de telefon. Conditii necesare: cel cu care faci tranzactia sa fie in agenda ta, sa aiba si el aplicatia si sa permiti aplicatiei accesul la contacte. Durata unei tranzactii: 5-10 secunde. Folosesc functia asta de vreo 3-4 ori pe luna cu cativa colegi, in functie de cum ne variaza bugetele de-a lungul lunii.
    – Posibilitatea de a crea mandate pentru facturile de utilitati (Direct debit). Bagi furnizorul, numarul de client (nu e obligatoriu sa fii tu titularul, eu platesc si abonamentul de telefon al nefastei) si un plafon maxim pentru a avea control asupra facturilor umflate. Dupa asta, isi face el treaba in fiecare luna. Daca factura depaseste plafonul, primesti notificare. Timp de plata a facturilor: zero daca esti sub plafon, 5 secunde pentru a da accept sau refuz daca esti peste plafon.
    – Functia de push: notificari din aplicatie pentru orice se intampla pe conturile tale. Am eliminat astfel serviciul de notificare prin SMS si comisionul eferent. Si aflu printre primii cand intra salariul sau in caz ca, Doamne, fereste! mi se cloneaza cardul (ceea ce nu am patit pana acum).
    – Functia Bazaar: o sectiune unde o serie de parteneri comerciali (de la Carrefous la Desigual) ofera reduceri clientilor ING printr-un sistem un pic cam complicat, bazat pe puncte de fidelitate. Nu-l folosesc ca nu l-am studiat atent, dar e bine de stiut ca e acolo.
    – Posibilitatea de a salva datele unui transfer si de a le „rechema” daca ai nevoie sa mai faci unul, fara sa trebuiasca sa completezi iar toate campurile alea.
    Comisionul pentru Home Bank este de 4 lei pe luna, indiferent ca il folosesc din browser sau din aplicatie. Comisionul pentru plata utilitatilor sau pentru transferul intre conturi ING este zero.
    Cam asta e tot ce-mi vine acum in cap.
    Singurul lucru de reprosat ar fi ca nu au integrat masurile de autentificare hardware (spre ex: senzorul de amprenta de pe iPhone sau de pe Huawey sau cititorul de iris de pe Microsoft) ca sa nu mai stai sa bagi parola. Dar am inteles ca asta depinde si de producatorul telefonului si de cat acces la hardware dau.
    In privinta clonarii cardului, am realizat ca nu este o chestiune de „daca” ci de „cand”. M-am resemnat si mi-am creat in minte un fel de „contingecy scenario”. Sunt pregatit.

    răspunde-i
  • unualtu
    • 26.11.2015

    Nu se aplica pentru toate bancile, pentru ca cel putin o banca (pe care o folosesc) nu aloca 2 conturi, curent si card, ci doar un singur cont.
    In loc sa recomanzi o „scurtatura”, mai bine recomandai setarea unei limite de plati fara PIN la comerciant la 0, exceptie contactless, care o setezi la 10-20 Eur (cu optiunea de a cere PIN pentru prima data cand utilizezi acel POS). De asemenea, inrolarea cardului prin 3DSecure pentru platile online este necesara, daca vrei sa te asiguri ca banii tai sunt in siguranta. Si aici se aplica limita de plata online, ce se aplica la plati cu sau fara CVV, si asa mai departe.

    Dar toti vrem sa fim comozi si in acelasi timp, in siguranta.
    Doar un gand…

    răspunde-i
  • Loading...