Nu emo… ipo (criti).

Stand pe plaja la leneveala pe stilul pensativ a venit un simpatic sa ma intrebe ceva despre emisiune. Dupa ce l-am lamurit mi-a zis ca-mi mai citeste si blogul… discutia s-a lungit si am ajuns la un moment dat la tema “rolul blogosferei”. Evident ca n-am ajuns la nici un rezultat demn de Nobel dar asa mi-am adus aminte de un inceput de discutie pe tema asta la Webcamp.

Cei care au fost acolo sau au urmarit pe net stiu despre ce-i vorba… in timpul prezentarii lui Budha au venit niste intrebari din public, una dintre ele atacand exact zona asta, a bloggerilor mari care, se zicea, sunt responsabili si ar trebui sa dea un exemplu pozitiv si contructiv prin posturile si atitudinea lor.

Cand discutia s-a intetit a luat Bobby microfonul si a luat o pozitie care a cam taiat avantul degetelor indreptate.

E, ideea asta ar putea avea o urma de suport daca… nu am fi atat de ipocriti. De ce spun asta? Pentru ca asa ne-am obisnuit: popa trebuie sa fie asa si pe dincolo, sa fie bun si intelept, sa nu faca nimic care sa jigneasca bunul simt. Dar cand cineva intreaba daca noi suntem asa spunem “da’ ce frate, eu sunt popa? Daca ala s-a facut popa sa se tina de treaba!”. Deci de la el cerem tot, de la noi nimic.

Daca noi suntem mecanici auto si luam spaga pentru eu-stiu-ce-chestii ni se pare normal sa luam banii aia. Dar daca mergem la doctor si dam spaga atunci plecam acasa scandalizati de chestia asta, “adica cum frate, nu e platit pentru asta?!”.

La fel sta treaba si cu bloggerii… “frate, daca e blogger mare si e citit are o responsabilitate, trebuie sa dea un exemplu! De ce vorbeste Zoso urat si se ia de toti, asta nu e exemplu bun! Da’ halalalt de ce vorbeste atat de urat si zice %^$#!, nu e frumos, ar trebui sa-si supravegheze limbajul!”.

Oare de ce ne place noua sa cerem de la toti imposibilul, fiind in acelasi timp extrem de indulgenti cand vine vorba de noi?

Adica eu inteleg sa fiu critic si exigent atunci cand sunt fara pata. Dar daca stiu ca sunt patat (sau macar normal) n-ar trebui sa ma dau pe mukles si sa las oamenii in pace?

Si alta chestie… de ce bloggerii trebuie sa dea un exemplu si sa-si ia chilotii mulati de salvatori ai lumii (daca ati vazut Hancock stiti despre ce zic – daca nu… vedeti filmul, e spumos)? De ce n-ar trebui sa faca acelasi lucru si revistele, ziarele, televiziunile?

Pana la urma eu cred ca tine de sinceritatea bloggerului si de empatia ce il leaga de cititorii lui. Daca el scrie si sunt multi cei care il citesc* am putea spune ca pune in propozitii si fraze punctul de vedere al celor care il citesc. Si atunci de ce ar trebui el sa se autoproclame zeul lor si sa se apuce sa le altereze atitudinea, gusturile si optiunile?

 

*dap, sunt si cititori care nu sunt de acord cu ce citesc dar totusi revin. Dar cred ca suntem de acord daca spun ca ei exista intr-o pondere mai mica decat cei care aproba ceea ce citesc.

 

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • kovacs zabar giuliano
    • 14.07.2008

    salut cabral sunt din deva si sunt un mare fan de al tau

    răspunde-i
  • Exemplul cu popa ales de tine este specific romanesc: „Sa facem ce zice popa, nu ce face popa” :D. Si se potriveste varfurilor blogosferice taman invers, pentru ca de multe ori creatia lor de zi cu zi este mai importanta decat ce scriu. Si pentru tine e la fel, creatia ta, modul de comportament de zi cu zi, are mai multa importanta decat ce scrii, pentru ca ce scrii poate fi pus frumos din „condei” fata de probelemele dezbatute.
    Eu cred ca ce s-a discutat s-a inteles gresit de la inceput, si anume lumea asta nu este pentru „eroi”, ci pentru intelegere si iubire intre noi, asta inseamna socializare. Eu zic ca in viitor incet, incet se schimba limbajul de cartier si la noi, ce imi pare rau este ca asta se va schimba pentru ca asa vor cere campaniile de publicitate, si nu pentru optiunea pura si educatia care o are fiecare (limbajul urat tine de cei 7 ani de acasa). Normal ca este libertatea fiecaruia sa faca ce vrea si sa scrie cum doreste pe blogul sau, dar daca crezi ca internetul este diferit de mersul pe strada in multime te inseli 🙂 . Aceeasi conduita ca si atunci cand mergi in multime, la fel ar trebui s-o aiba fiecare pe internet. Crezi ca aici nimeni nu te aude si vede, dar asta e culmea, ca te aud mereu, cand vrei si cand nu vrei, fie datorita motoarelor de cautare, fie prin intamplare :).
    Bobby Voicu avea dreptate blogul fiecaruia este asa cum doreste el, nu dupa cum ii dicteaza audienta. Problema este ca blogul este dupa cum ii dicteaza audienta, si audienta cere violenta, limbaj deochiat, ceea ce se intampla in viata fiecaruia. Si daca dam vina pe TV si alte canale media de informare ,asta este acelasi lucru care-l spunem si despre blogurile cu trafic mare. Eu nu cred ca vrem sa ne asemanam cu presa, iar daca blogurile au aparut , atunci in mod sigur au aparut pentru ca multi dintre noi am simtit ca presa nu ne reprezinta, si am vrut sa avem un cuvant de spus, si prin cei care au talent la scris (ca de aceea au trafic, pentru ca spun lucrurilor pe nume) acest lucru s-a realizat. Daca blogurile se vor raporta numai la cei cu trafic mare si invers, nu vom realiza nimic, suntem o comunitate, si in asta sta puterea noastra, prin faptul ca aceasta comunitate creste pe zi ce trece, dar depinde de noi cum va fi comunitatea, una in care se promoveaza limbajul de strada si violenta, sau creatia si intelectualitatea.
    In ce priveste interventia de la WebCamp, aceasta interventie a fost privind democratia pe bloguri, in care se cerea ca cei care comenteaza sa isi schimbe limbajul in comentarii, pentru ca avand trafic si venind companiile de publicitate, cereau modificarea limbajului pe blogurile in cauza. Ori, cum sa realizeze acest lucru, daca cei care au creat blogul au fost chiar ei cei care promovau limbajul din comentarii. Deci nu trebuiesc cenzurate comentariile, ci doar curatate de termenii in cauza, pentru ca e normal ca cei care comenteaza vorbesc in cunostinta de cauza si la obiect (nu toti)… Asa cum pe TV, exista renumitul „bip”, asa si pe bloguri probabil vor aparea pluginuri care se vor ocupa de asta.

    răspunde-i
  • Rimel
    • 14.07.2008

    De acord, blogărul mai scrie uneori în aşa fel încât să primească aprobarea cititorilor săi! Mai ales dacă vrea să devină „vedetă” prin blog. Ba mai mult, cred că insul ca blogăr se comportă într-un fel, iar ca om de rând este altfel. O fi vorba poate de un stadiu foarte precoce al sindromului Dr. Jekyl and Mr. Hide! 🙂

    răspunde-i
  • Michele
    • 14.07.2008

    „Oare de ce ne place noua sa cerem de la toti imposibilul, fiind in acelasi timp extrem de indulgenti cand vine vorba de noi?” Sa fie ipocrizia? 😀
    „Adica eu inteleg sa fiu critic si exigent atunci cand sunt fara pata. Dar daca stiu ca sunt patat (sau macar normal) n-ar trebui sa ma dau pe mukles si sa las oamenii in pace?” Ba da!
    „Si alta chestie… de ce bloggerii trebuie sa dea un exemplu si sa-si ia chilotii mulati de salvatori ai lumii” Nu trebuie!
    Tocmai, eu cred ca un lucru binevenit ar fi acela de a se puncta la fiecare articol (sau undeva pe prima pagina) ca parerile exprimate sunt personale, nicidecum adevaruri absolute. Adica, pe romaneste spus, daca eu spun revista „can-can” e naspa, sa se inteleaga ca e parerea mea. Daca cineva subscrie la aceasta parere , inseamna ca este in rezonanta cu ea deci, nu s-a intamplat nicio catastrofa ca m-a citit. Daca cineva nu e de aceeasi parere, nu subscrie. Faptul ca a citit , din nou, nu reprezinta o catastrofa. Din contra, observa ca oamenii sunt diferiti, ca exista alte pareri. Deci, isi imbogateste experienta. Fiecare are creier sa gandeasca si sa sintetizeze din tv,reviste,bloguri,etc., ceea ce este in acord cu propriile-i valor. Sau e mai buna politica strutului?

    răspunde-i
  • Anunt Umanitar
    • 14.07.2008

    Mihai Popescu are 24 de ani, din Timisoara si are nevoie urgenta de 40 000 de euro pt o operatie pe creier in Germania pt a extirpa o tumora. Intra pe site-ul sau http://www.mihaipopescu.com si citeste poveste lui… Haideti sa-l ajutam! http://www.mihaipopescu.com

    răspunde-i
  • […] una cu pizza. Nu a mers treaba cu printarea pe tricouri? Apuca-te de facut insigne pentru emo ( sau ipo ). Orice ar fi cel mai bine e sa nu te dau batut. Cum atatia au reusit sa inceapa de la 0 si sa […]

    răspunde-i
  • Marius Tudor
    • 14.07.2008

    @cabral: ce nu se-ntelege ? 😀

    răspunde-i
  • cabral
    • 14.07.2008

    @ jamal – le arunci si te astepti la ceva?

    @ zapakitul – vezi… asta e trilema… daca ajungi citit scriind intr un anumit fel, atunci cand esti „pe val” iti schimbi stilul de scris pentru ca esti de succes si trebe sa te cenzurezi, sau scrii in continuare la fel?
    Si nu e panarama ce-ai scris, e o idee, dar e oare fezabila?

    @ lola – nu cred ca lipsa de interes ar fi rezolvarea ci exact ce spuneai la inceput, toleranta si intelegerea fata de cel de langa noi. Dar mai avem drum lung pana acolo…

    @ omar – un om hotarat.

    @ geni – ziare, reviste, tv nu tin de cultura, tin de afaceri. Sunt SRL-uri care cauta profit. De-abia cand cultura va scoate profit, de-abia atunci o sa vezi asa ceva in ziare, reviste, tv.

    @ Matol – hai ca la asta cu CNA-ul m-ai palit cu un ras sanatos… Parca vad sedinta de alegere a celor din comisie… scandal, sange, bate, dinti scosi, totul in numele dreptatii-echitatii-culturii. pfff!

    @ Shobo – ?!

    răspunde-i
  • Larry
    • 14.07.2008

    Salut Cabral! E bine ca ai abordat si tu acest subiect pentru ca este unul „fierbinte” dar necesar. In contextul in care vorbim deja de o comunitate de bloggeri in Romania atunci , cum era si normal, liderii acestei comunitati trebuie sa isi dea seama ca odata cu succesul vine si responsabilitatea. Asa ca oricine se vrea lider de audienta dupa parerea mea trebuie sa realizeze si impactul pe care il are asupra comunitatii de bloggeri. Referitor la acest subiect la mine pe blog am abordat aceasta problema si am primit un raspuns de la Bobby Voicu si Raavi ( cel care a lansat aceasta idee )http://larrymatta.blogspot.com/2008/07/webcamp-10-iulie-2008.html

    răspunde-i
  • Ank
    • 14.07.2008

    Sunt responsabili doar daca vor. E blogul lor, nu le poti pretinde sa scrie intr-un anume fel, sa propage anumite idei doar pentru ca au devenit cunoscuti. Notoriu nu inseamna si model.

    răspunde-i
  • Loading...