Lamborghini Aventador

Noua ne place tare. Taaaare, cu dauna de 300.000 de euro!

Este atat de simplu sa fii prost si sa nu te descurci cu prioritatea de dreapta…

Masina facuta praf in video-ul de mai jos este un Lamborghini Aventador. Pret? Hai sa spunem ca peste 300.000 euro. Asa arata bestia:

Lamborghini Aventador

Si totusi… eu voiam sa vorbesc despre altceva, nu despre prioritatea de dreapta.

Voiam sa vorbesc despre viteza de circulatie prin oras. Acum cateva zile am facut niste teste cu doi dintre politistii de la circulatie, baieti scoliti in ale accidentelor si cu experienta in cazualitatea accidentelor urbane.

Ei sustin un lucru care este atat de simplu incat inclini sa-l crezi, dar doar partial. Dupa testele astea… le dau dreptate 100%.

Ce spun ei? Daca toata lumea ar merge cu viteza legala + 5% (eroarea aparatului detectiei radar), in Bucuresti n-ar mai exista accidente cu victime. Mai mult de-atat, nu ar mai exista tamponari din care sa rezulte daune totale ale masinilor.

Pentru ca la 50km/h ai timp sa executi orice manevra in asa fel incat daunele, daca exista, sa fie minime. Daca exista…

N-am filmat testele despre care spun, ca nu era voie, dar o sa va dau un pont: incercati sa mergeti macar pentru 10 minute respectand intocmai limitele de viteza. Da, uneori par retard de mici, dar respectati-le.

Sunt unii – nu multi – care circula tot timpul asa cum spun eu, respectand la milimetru limitele de viteza, dar asta nu-i ajuta foarte mult pentru ca majoritatea alearga pe stilul dement.

Ei bine, cand o sa vezi un bulevard cu doua benzi pe sens pe care se merge la unison cu 50km/h… o sa intelegi de ce atunci accidentele nu pot fi decat maxim tamponari minore.

Si facand legatura si cu accidentul de mai sus… desigur, cel cu masina neagra care nu acorda prioritate este vinovat de producerea accidentului.

Desigur… daca cel cu Aventador-ul mergea cu 50km/h (sunt sigur ca limita de viteza era si mai mica, acolo e zona rezidentiala si autoritatile pe-afara sunt foarte stricte la capitolul asta) atunci ar fi avut timp sa franeze sau sa evite cumva.

Totul, totul sta in viteza de circulatie.

Si noua ne place tare, taaaaare!

Spune-mi sincer, cat de strict respecti limitarile de viteza?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Euro
    • 11.11.2013

    E cam greu sa nu mai scapi din cand in cand piciorul pe pedala si eu trebuie sa recunosc ca sub 60/h nu prea merg prin oras. Dar cred ca dupa ce o patesti o data, te linistesti.. Iar masina aia cere viteza 🙂

    răspunde-i
  • Iulian
    • 25.09.2013

    Cu siguranta domnul isi va cumpara unul nou, daca nu, poate chiar un model mai nou.
    Probabil ca pentru el 300.000 de euro e egal cu 10.000 de-ai nostri!

    răspunde-i
  • andrei
    • 25.09.2013

    nu respect,recunosc.ma adaptez insa la conditii.daca e foarte aglomerat nu o sa zbor eu cu 100 pe linia de tramvai si ceilalti cu 40 pe sosea.nu,stau si eu in gramada acolo cu 40.in afara recunosc ca merg peste limita,dar nu exagerez.parerea mea.adica merg 130-140,dar constant.si asta ajuta mult la timp.sunt un sofer care inghite km multi in timpi buni fara a avea viteze de top f mari,ci castig doar prin constanta.si ma ajuta si la consum.

    răspunde-i
  • motolady
    • 24.09.2013

    Recunosc, respect limitele legale doar cand e politie prin zona. In rest, merg suficient de repede incat sa nu incurc si suficient de incet incat sa pot preveni orice. Asta inseamna 70-80 in oras (Bacau) si max 100 in afara (120 e limita motocicletei).

    De regula, merg ca toata lumea. N-o fac nici pe-a vitezomana, nici pe-a “legala”

    răspunde-i
  • so
    • 24.09.2013

    (Nu prea mult) sub 60 in localitate, 120 pe DN si 150 pe autostrada. Stiu, nu sunt un model, dar: sub 40 pe stradute – si nu vorbim de zona scolii/gradinitei, fara telefon la volan si mereu cu centura, ochi in oglinzi si semnal. Oricum, pe distante mari la noi – daca nu e vorba de autostrada – viteza nu influenteaza foarte mult timpul de la A la B (acelasi regim, acelasi drum, aceeasi zi a saptamanii – 4 ore azi, 6 peste o saptamana). Depinde mai mult de noroc si peste ce “soferi” dai (la figurat).

    răspunde-i
  • Cristian
    • 24.09.2013

    Scuze Cabral, dar nu prea înțeleg ce are de-a face prioritatea de dreapta în clipul de mai sus… Poate nu m-am uitat eu bine…

    • Mihai
      • 24.09.2013

      Glumesti? Sau esti pieton?

    răspunde-i
  • Da, dar daca tu aplici legea si celalalt nu, tot poate iesi accident urat. Am facut accident avand maxim! 40 de km/h si ala ce m-a depasit sa zicem 60-70, dar intrand brusc in fata mea, fara sa se asigure, viteza mea se adauga vitezei sale si el prinde ceva acceleratie… motiv pentru care a si ajuns intr-un copac. Bine ca n-a patit ceva, ca nici centura nu purta tipul, logic…

    răspunde-i
  • vali
    • 24.09.2013

    Cum spuneam si intr un al post de al tau in care analizam treaba cu ce ne enerveaza cel mai mult la participantii la trafic, zic si aici. Sunt absolut convins ca strict viteza luata ca factor care sa te predispuna la accidente nu este cea care conteaza cel mai mult, ci mai importanta e adaptarea ei la conditiile de trafic. Ai timp si posibilitate sa reactionezi la eventuale obstacole, pericole care apar daca faci in asa fel incat sa iti creezi spatiul si timpul respectiv sau dacaa doar il respecti pe cel pe care il ai la dispozitie. Si daca luam ca exemplu segmentul de drum muncii baba novac sau reverse pe care cred ca il stiu majoritatea, cred ca e mai riacant sa mergi dimineata la ora de varf cu 50-60 adica legal decat daca ai merge intr o noapte tarzie din timpul saptamanii cu 80-90 cand ai 3-4 benzi pe sens, complet libere ca nu prea e nimeni pe strada si vezi tot de la 100-200 de metri. A nu se intelege prin asta ca incurajez viteza ci doar adaptarea ei la conditiile de drum/trafic

    răspunde-i
  • calu lu fat-frumos
    • 24.09.2013

    Multe accidente din cauza vitezei se intampla noaptea cand ies bajetii cu bemveurile la manevre. De-aia si rad 4-5 parcate. Multi fara experienta sau fara cunoasterii masinii sau beti (pentru care ar trebui toleranta 0). Acum zi-mi tu cum sa merg cu 60 pe Aviatorilor cand nu e nimeni (caini, semafoare, pietoni, carute, carucioare, copii etc) ai vizibilitate si mai ales cand e unda verde? Sau pe Unirii spre Alba Iulia. Ziua. Si mai sunt zone pustii cu limita de 60 sau 50. Sigur ca nu spun sa-i dai 120 da parca un 70-80 nu omoara pe nimeni. Viteza are vina ei daca in jur sunt factori de risc. Sigur conteaza si soferul. Ce vreau sa spun e ca radarele sunt puse de multe ori acolo unde nu-i nevoie. Vad pe Magheru cum zboara unii in weekend, iar radarele mobile se plimba intre Victoriei si Scoala Herastrau unde nu-i nimeni. UE vrea sa reduca limita la 110 km/h si chiar sub. Adica unde ajungem? Punem motoare de Logan pe Aventador? Asta e solutia? Cine urmeaza? Trenurile? Avioanele?

    PS. Si alta problema care e la noi: ce pateste soferul care omoara din culpa? Mai nimic. Afara se face inchisoare, iti confisca si masina doar daca depasesti viteza. La noi se iese pentru buna purtare daca ucizi un om.

    http://www.romaniatv.net/smecherul-cu-ferarri-din-timisoara-eliberat-din-puscarie_99469.html

    răspunde-i
  • stefi
    • 24.09.2013

    Clar merita respectata limita de viteza la volan. Acu’ vreo 10 ani am pierdut un prieten drag zdrobit sub un TIR ce iesea din parcare fara sa se asigure. 🙁
    Masina in care era pretenul avea cam 140 pe DN cu cate o banda pe sens. Din 3 pasageri n-a scapat nici unul. Tragic, dar lectie de viata pentru ceilalti.

    • Ciprian HUȚIU
      • 24.09.2013

      Mare păcat, îmi pare rău de toți cei care, așa cum mulți obișnuiesc să spună, ”mor cu dreptatea în mână”, și ai dreptate, lecția de viață este că nu te ajută cu nimic să ai dreptate, dacă nu ai și succes – în acest caz, dacă nu supraviețuiești!

    răspunde-i
  • Loading...