Later edit: pentru că oamenii sunt atenți, ceea ce mă bucură, a fost contestat articolul meu.
Pentru că legea a fost revizuită și a ieșit precizarea ”precum si mopedele” din enunțul ”Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva”.
Daaar, cei care contestă nu sunt atenți deloc.
Pentru că în articolul 6 al aceleiași ordonanțe, varianta revizuită în 2015, se spune așa:
25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor.
Cred că e și mai clar acum.
De când a venit căldura am văzut că gașca animalelor agresive urbane a crescut cu încă niște exemplare: biciclitii agresivi.
Ieri l-am scos din mâinile unor asemenea animale pe un scuterist care făcuse imprudența să circule pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei.
Și, sigur, pentru că pista aia de biciclete este lăsată de Zamolxe celor care transpiră la pedale*, ei au găsit de cuviință să mi ți-l blocheze pe om cu biclele.
Și pentru că el nu și-a cerut scuze cu cerul și pământul… au considerat că este cazul să-i administreze și niște spițe în cască.
Sigur, atunci când s-au trezit cu ursul brun necarpatin pe cap… au lăsat-o mai moale cu bătaia, dar au ținut neapărat să-și exprime dezacordul.
Pentru că așa bizonul… dă din gură fără să cunoască legea. Aproximează cât îl duce bostanul… iar în rest compensează cu gălăgia și gargara.
Așa cum m-a înjurat l’imbecile care mi-a sărit în fața mașinii călare pe biclă, pe trecerea de pietoni, urlând că el are prioritate. Prioritate de pieton, așa să știu!**
Îmi pusesem în cap să caut articolul dar s-a mișcat mai repede un prieten, Costică, coleg de Club Vespa, care a postat pe Fb textul de lege.
Care text de lege… ce spune? Că utilajele cu maxim 49cmc și viteza constructivă de maxim 45 km/h au obligația să folosească pista de biciclete, atunci când ea există pe segmentul respectiv de drum.
Așadar:
Extras din Legislatia Rutiera / Capitolul V – Reguli de circulatie / Sectiunea a 2-a – Reguli pentru circulatia vehiculelor / Art. 41 paragraful (3)
Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva.
Ce e mopedul?
O.U.G. 195/2002(R) – art.6, pct 21
Mopedul este un vehicul cu două, trei sau patru roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu aprindere prin scânteie, cu aprindere internă, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cmc sau un alt motor cu ardere internă, ori după caz, electric, a cărui putere nominală este cel mult 4 kw.
*și **: vara fac mai mulți kilometri prin oraș pe două roți (biclă, scuter sau motoretă) decât cu mașina și știu câte pericole te pândesc la orice intersecție. Daaar… am văzut în ultimul timp comportamente idioate la prea mulți bicicliști: trecut pe roșu, neacordare de prioritate mașinilor, alergat oameni pe trecerile de pietoni, etc. Sigur, suntem cool când spunem că noi nu poluăm și că salvăm planeta. Dar degeaba ești ecologist… dacă ești ghiolban.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.