Mecanici auto.

Vara, soare, A2 (asta e minunatia aia care pentru nemti e un fel de strada din spatele blocului), trafic foarte lejer, ma intorceam de la mare… un vis!

Stai sa incep cu inceputul… eu am un Merc, un CLK cabrio vechi de 10 ani, o tabla la care tin foarte mult. Nu e pentru multi un deziderat, avand in vedere ca nu poti spune despre ea c-ai dat peste suta de mii de oiro (dimpotriva) dar am mesterit mult la ea si ne leaga multe drumuri si clipe misto.

Dupa cum spuneam… vara, soare cu putini norisori, 110 km/h, Oasis cu volum in boxe (da ba, stiu ca sunt negru si ca ar trebui sa ascult Ja Rule si LL Cool J dar mai greseste omu’, ce vrei…?!). Am tras pe dreapta si am decapotat masina. Gata, viata era perfecta! Si hai la drum, 110 pe cruise-control, soarele imi rasfata moaca si umerii, vantul imi mangaia ceafa, drumul… vruuum-vruuum-fleosc! A iesit de pe cruise-control (90 km/h), turatia a luat-o razna (60 km/h), a inceput sa dea in bot (40 km/h), tusea si gafaia din toate incheieturile… s-a oprit!

Si uite-ma pe mine, ceva mai devreme opulent si fitos ca orice vedeta proasta, uitandu-ma acum tamp in cadranele de bord… Da-i la cheie… karr-karrr-vrooom-…-fleosc!

Pornea pentru cateva secunde si apoi murea ca Ecaterina Teodoroiu sub gloantele inamice!

Pun’-te pe telefoane Gogule, ca nu-i treaba!

Ba, am ramas ca proasta-n drum, a luat-o capu’ pe-asta mica, care e liber sa vina sa ma taraie acasa!

– Ha-ha-ha-haaaa, cand ti-am zis sa-ti faci un leasing si sa-ti iei ceva de balete pe Dorobanti tu nuuu, nuuu, ca nu-ti plac basinile! Asa, sa-ti sara bielele in dinti! La ce km esti?

– Nu stiu bre, ma uitam dupa norisori, nu dupa borne kilometrice! Da’ am trecut de ultima iesire, sunt pe tronsonul 1.

– Bine, stai acolo ca-l sun pe Bogdan ca sa se umfle ala 10 ani ca te-a tras cu Tahoele ala de l-a luat!

Si stau ca proasta in soare 2 ore, ma claxoneaza toti camionagii din lume, mor de sete, raman fara tigari… un vis! Si vine dementul ala si ma trage cu 130 la ora de-am fluturat ca esarfa unui soim de-al patriei in excursie, si ma lasa in fata impozantului si minunatului show-room Mercedes-Benz de pe Vacaresti (Auto-Klass).

(ma opresc acum, ceva mai devreme m-am dus si-am luat peste de la Real si mi-au venit niste prieteni sa-l batjocorim la tigaie. Revin maine.)

L.E. Asaaa… si intru io la receptie la nenii aia, le spun ca tu-tu e pa-pa, le dau actele si ei introduc masina in service. Si aici incepe halimaiul… dupa 20 de minute iese un nene, se sterge pe maini de vaselina pe o carpa si zice:

– Sefu, e nasol rau, o sa va coste ceva…

– Auliu! Am rate la casa serife, cat o sa coste?

– Pai cam vreo 8.ooo.

(gulp!) – Opt mii de… ce?!

– Euro!

– Stai fratele meu alb, ia-ma incet ca nu stau bine cu tensiunea! Ce are?

– Sefule, e grav!

– Serifule, eu inteleg ca e grav da’ la opt mii imi iau doua…

– Sefule, cum zici tu dar nu cred c-o sa coste, la cat de naspa e problema, mai putin de opt mii…

– Serife, da’ ce-are??!

– Sefule, e rau!

– ?!

– Rau-rau, nu asa…

– Ce e rau-rau? Ce s-a stricat? Ce a cedat?

– A, asta inca nu stiu, da-i rau!

Clipesc ca toanta vreo 10 secunde, ma gandeam caori mi-s io prost-bordura ori ca omu’ e pe prafuri… Pai am inteles, e rau-rau, costa 8k… da’ cum poti sa-mi spui cat costa daca tu nici macar nu stii ce are?! Dupa o latenta certa ma destept brusc, ii spun sa-i faca externarea ca-mi place asa cum e si ma duc la baietii mei, un service de pe Trafic Greu, oameni de nadejde… decedase debitmetrul de aer, a costa 6 meleoane cu tot cu montaj…

Evident ca m-a batut la cap gandul sa ma duc sa descarc o vidanja la Auto-Klass in curte dar… ce rost avea?!

De-atunci n-am mai avut probleme cu CLK-ul, dar am tot fost la revizii and stuff. Si din tot Bucurestiul asta mare nu pot spune ca am ales mai mult de 3 service-uri de mecanica si o vulcanizare in care sa am incredere…

Oare e asa greu sa-ti faci treaba cum trebuie si fara sa incerci sa arzi pe toata lumea?!

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • radu
    • 17.03.2009

    La acelasi service pt un zgomot aleator sub masina au zis ca trebuie schimbata cutia de viteze. Acelasi principiu: ‘vai cat de nasol!’ (ti se sfasia sufletul cand il auzeai), apoi ‘va programam?’ NU! Logic.. Si de fapt era un tampon care se slabise…

    răspunde-i
  • Laura
    • 08.03.2009

    masina ca masina, dar eu vreau sa stiu cum ati gatit pestele ala 🙂

    răspunde-i
  • gabi
    • 07.03.2009

    Mda, imi pare mie ca taman bajetii astia de la Auto Klass au ceva bube de tipul asta pe capete. Intamplare similara si la mine, la acelasi maretz service, tot cu un CLK, de 11 ani, dar coupe (dar te previn ca eu n-am fost asa de bun samaritean ca tine, am depasit momentul si am trecut la fitze :D)… Prin urmare si-asa deci: ies eu la ceas de primavara din casa si, in trafic, deschid geamul de la portiera mea, sa ma bucur si eu de ceva soare si aer poluat de bucuresti… M-am bucurat ce m-am bucurat si dupa aia am dat sa inchid geamul… Care insa n-a mai vrut, probabil ca voia program impus de inhalat poluare. Drept pentru care, m-am indreptat direct catre AutoKlass, ca doar nu puteam lasa pe undeva masina cu geamul deschis. Ma primesc oamenii si dupa aia, fix cam asa: vine un mecanic la mine cu o fatza ingrijorata, “domne, e nasol, tb schimbat tot angrenajul de coborare-ridicare a geamului, motorasul e ars si nu vine singur, ci cu tot cu bascula, brat etc.”… Zic io “aoleu, bre, si cat costa?”. “pai – zice el – vreo 30 de meleoane numai piesele, plus manopera vreo 8 meleoane. Va programam?”… La care-mi vine mie gandul cel bun: “zic, tata, da’ io parca auzeam un bazait acolo la motorash, cand dadeam de buton, chiar daca nu ridica geamul… ceea ce ar insemna ca n-ar fi ars”… La care a incercat asta sa-mi explice cumva cum ca nu inteleg eu nimic… Bottom line, am sunat un amic mecanic, genul pasionat de ce face, de reuseste sa repare orice. Ii zic “omule, ia uita-te, pls, si la masina mea, ca nu mai inteleg”… Si s-a uitat: era rupta o simpla capsa de tinea impreuna cele doua brate ale basculei aleia de ridica si coboara geamul. Cumparat niste pocnit-uri (mai multe, sa fie si de rezerva), fixat mantzocaria. Asa de simplu, ca i-a fost aluia jena sa-mi ceara bani… M-am dus eu si i-am luat o sticla de vin mishto, ca tot era week-end si omu’ apreciaza… Deci asa cu AutoKlass…

    răspunde-i
  • popescul
    • 07.03.2009

    pai cu 8 mii ii cumparai aluia serviceul cu tot cu masina ta in el…

    răspunde-i
  • bianca1
    • 07.03.2009

    Doamne ce oameni… 8 mii de euro pentru o reparare si nici macar nu stie ce are e clar! era praf omu ala.. cred ca nu stia nici sa puna o roata…CE SA-I FACI E CRIZA ECONOMICA:))

    răspunde-i
  • Uca
    • 06.03.2009

    Hazlie faza…eu de 3 ani lucrez la un magazin de piese auto..si avem si service si preturile sunt incomparabile cu cele de la reprezentante…alea sunt pentru “fite” nu pentru “ieftin si bun”…;)

    răspunde-i
  • kamy
    • 06.03.2009

    Am vizualizat si eu masina :> tare frate!

    răspunde-i
  • […] are o poveste interesantă şi amuzantă în acelaşi timp cu un Mercedes CLK cabrio (e mai mult o […]

    răspunde-i
  • Iulia
    • 06.03.2009

    Cabrale ti’au vazut aia fatza de PI DIDDY si au zis…Gata pe asta il facem :))))
    Btw…. Mijto masinutza

    răspunde-i
  • […] 40 DE TONE la ceva viteza. Sa nu mai vorbim de franare… Si in nici o clipa, ca sa-l citez pe Cabral, tu-tu este pa-pa. Marea problema este ca si tu esti pa-pa o data cu tu-tu. In concluzie, specimenele de genul asta […]

    răspunde-i
  • Loading...