MARIHUANA, drog sau doar relaxare?

De mai mult timp sustin o campanie (cu toate ca eu i-as spune altfel) antidrog. Evident ca lumea cand afla asta se asteapta sa fiu un nebun care atunci cand aude de droguri predica furibund din Biblie si-i pocneste cu aracul din gard pe toti cei care pomenesc cuvantul *droguri.*

Si nu, situatia nu este asa, eu nu incerc sa le explic celor care deja se drogheaza, ei stiu deja prin ce trec si au nevoie de ajutor specializat, nu de vorbe, discutii si dezbateri.
Eu incerc sa-i fac pe cei care se gandesc „*ar trebui sa ma droghez si eu, sa vad cum e*” la ce usa deschid, la repercusiuni, la cat de mica este distanta de la „a proba” si pana la „a deveni dependent”.

Una dintre discutiile cele mai aprinse a fost cea legata de marihuana.

Se spune ca marihuana este poarta, este usa pe care daca intri iti este rezervat un singur drum: *dependent de droguri*.
Altii spun insa ca pericolul nu este nici pe departe atat de mare, ca marihuana este doar un mijloc de relaxare inofensiv.

marihuana - drog sau relaxare?

View Results

Loading ... Loading ...

Eu am mai scris despre asta si o sa mai scriu, mi-am exprimat parerea dar asa cum se obisnuieste aici pe blog, dezbatem deschis si nu punem calusul in gura nimanui.
Intrebare simpla (oare?): *este marihuana un inceput al consumului de droguri sau doar un mijloc de relaxare inofensiv?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Kamila
    • 09.01.2018

    Ai aflat raspunsul ?

    răspunde-i
  • Xander
    • 02.08.2014

    Eu unul nu as compara marijuana cu alcoolul. Suntem toti constienti ca alcoolul este mult mai nociv..Am 19 ani,fumez de aproape 2 ani,cateodata fumez zilnic cateodata nu..Nu s-a pus niciodata problema ca si cand as fii dependent. Eu unul nu ma cred.Pana acum 2 ani n-am fost o persoana tocmai sociabila,pur si simplu mi-a placut mai mult compania mea decat a prietenilor insa, de cand cu verdele pot sa spun ca mi am facut prieteni noi,am inceput sa mi vad de viata,sa-mi fac prieteni,iubita, sa-mi gasesc un loc de munca pe timpul verii,sa-mi iau bacul,sa intru la facultate. Nu pot sa spun ca nu m-a tinut in loc fiindca as mintii. Primele dati nu stiam cum sa mi fac orarul in functie de cum fumam,eram convins ca daca trageam inainte sa fac ceva,se ducea dracului toata ziua. Insa in timp am observat ca pot face si altceva inafara de a sta pe sezlong cu jointu’ in buze. haha. Comentez aici fiindca am vazut foarte multe persoane plangandu-se de faptul ca acest „drog” chiar daca este inofensiv poate duce la alte vicii mai periculoase si mult mai nesanatoase. Din punctul meu de vedere este o mare prostie,nu sunt de parere ca aceasta planta halucinogena poate duce la consumul altor substante stupefiante. Este total gresit! Ca nu stii sa te controlezi,nu stii sa spui nu sau te iei dupa prietenii de breasla asta-i partea a 2 a,n-am incercat alte droguri mai ales cele sintetice. Pur si simplu n-o sa iau asa ceva,tin la sanatatea mea,n am avut in viata mea probleme cu legea dar nici usa de biserica n-am fost,sa spunem ca imi placea violenta,imi placea sa ma bat,eram foarte irascibil.Nu mi placea cand cineva ma lua la misto,dar nici nu evitam o posibila cearta. Eu eram acela care sarea primul. Pana mi am dat seama ca este gresit ceea ce fac. Si asta are legatura cu maria.Probabil ca nu toti care a-ti citit acest articol sunteti consumatori de marijuana si nu incerc sa va schimb parerea,poate multi dintre voi aveti copii si tineti la sanatatea lor. In ziua de azi multi adolescenti fumeaza,,am vazut copii de 14-15 ani ce stateau la colt de strada trangand dintr-o tigare,facandu-i mai importanti,mai smecheri dar cel putin,radeau,erau fericiti in schimb am vazut si copii de aceeasi varsta consumand alcool a prost. Intrand in coma alcoolica,vomitand,unii chiar si lesinati distrugandu-si ficatul…Sunt convins ca o sa ajung la o varsta cand o sa am propii mei copii,dar stiu ca voi fii pregatit sa ii invat ce-i bine si ce-i rau stiind faptul ca nu-i voi putea ascunde de aceste vicii.Ca parinte as prefera sa-mi vad copilul fumand cu mine un cui decat sa-l gasesc prin spitale consumand altceva. Doamne fereste.Probabil ca in timp imi voi schimba parerea,poate intr-un an 2 o sa uit de existenta ei,poate nu. Insa un lucru stiu sigur. Marijuana nu este drog! Este un nou mod de a-ti petrece timpul,de a te distra.

    răspunde-i
  • MIKE TYSON
    • 03.04.2013

    haideti sa facem o constatare. un om care a fumat 10 ani iarba si un alt om care a baut 10 ani alcool, care e mai afectat de boli? care e mai irascibil? care e nebun si te ia la bataie daca te uiti la el, ca i sa parut lui ceva? care dintre astea doua consumabile destrama familii? pe cand cei cu iarba, sunt pasnici, gandesc pozitiv, se dezvolta imaginatia, esti CONSTIENT de ceea ce faci, te relaxeaza daca esti incordat sau stresat, trateaza insomniile, cancerul si multe multe alte benefici. ia raspundeti cei care vad ca aveti, defapt, o parere gresita asupra acestui medicament natural. DA MARIHUANA

    • Alex
      • 25.01.2016

      De ce nu faci comparația astfel: un om care a fumat 10 ani și unul care NU a fumat. Fi sigur de faptul ca cei care nu sunt de acord cu mary, nu sunt de acord nici cu ALCOOLUL.(scuza-mi cacofonia). Știm cați bani produce deja alcoolul și tutunul (legal) pentru miliardarii planetei. Legalizarea marijuannei ar fi un mare + tot pt ei. Văd alcoolizați cu salariul minim care înainte de mâncare,pun pe primul loc 2L bere + 1 pachet țigări/zi ~ 25 lei, iar pe viitor restul care era dedicat mâncării va fi pt mary hh. Trist…. Nu degeaba se vehiculează ca mările puteri care ne conduc ne vor legume și reușesc să facă din noi….

    răspunde-i
  • alina
    • 01.01.2013

    Ma iau cu mainile de cap:))))…..am fumat, am folosit si coca….si e greu sa renunti fara repercursiuni…oricare din ele….atacuri de panica, anxietate, irascibilitate, toleranta 0….nu toata lumea fumeaza o sa vezi o diferenta intre tine si ceilalti….iti par stupide multe lucruri….devi arogant….violent….iar dupa ce incetezi cu ele pt ca intradevar nu creeaza dependenta…ai doar niste depresii groaznice…pt ca esti sensibilizat…si vezi k lumea aia frumoasa din perioada aia roz…prinde nuante de gri…deci sincer cred k sanatatea fizica si psihica e cea mai importanta…si o persoana puternica poate gasi satisfactie in lucruri cu adevarat frumoase si reale…stiu k drogurile te pot purta peste mari si zari….stand intr-o camera de apartament….dar dak ti le doresti….poti si fara si satisfactia si consumul psihic si fizic ar fi mai mic.

    răspunde-i
  • martin robert florin
    • 23.10.2012

    dupa mine marijuana nu da dependenta.multi oameni fumeaza iarba si nu stiu nici unul depent.din contra marijuana curata plamanii,etc.are si ea un rol bun.k dak nu ar fi asa lumea nu ar vrea k marijuana sa fie legalizata.parerea mea

    răspunde-i
  • george
    • 11.09.2012

    inportant nu este marijuana ci omul de exemplu stam trei prieteni si fumam eu si ionut dupa prima tigara am zis gata fumam maine poimaine dar adrian nu acuma fumam tot (totul depinde de greutatile pe care le are omul) daca traieste o viata chinuita o sa fie mult mai atras de senzatia de free adica sa uite pe un timp de 1-2 ore de probleme si dupa o sa continue exact ca prietenul meu adrian el fiind la casa de copii acu tre sa se intretina singur greu cu munca asa devii dependent de stare nu de drog yo men datii tare cu maria ioana si celor ca prietenul meu datii tare pe tutun e si legal numai bn

    răspunde-i
  • cydo
    • 20.05.2012

    Eu va spun ca marijuana este nociva si provoaca dependenta. Am pus capat relatiei mele pentru ca prietenul meu consuma iarba continuu, devenise de nesuportat sa-l vad toata ziua ametit, spart, razand prosteste…pe cale de a-si pierde locul de munca din cauza lipsei de concentrare…eu, nefiind fumoatoare nici macar de tutun, nu am mai putut suporta. Nu suporta nici macar o zi fara un joint, devenea agresiv si isteric, iar cand fuma devenea si mai isteric si mai violent, nu voia sa-si recunoasca dependenta, m-a si palmuit…asa ca am pus punct. Marijuana e o rivala prea puternica pentru mine.

    răspunde-i
  • Bum
    • 04.03.2012

    Sa nu ma intelegi gresit. Nu imi plac nici de cei care sunt pro legalzare si prezinta faptele tot distorsionat. Sunt o multime de consumatori nedocumentati care vin si zic ca nu e drog, ca e foarte buna, etc. dar majoritatea nu s-au documentat deloc. Doar isi sustin interesul 🙂

    Inca o chestie (nu-mi aduc aminte daca ti-am zis deja). Cauta pe youtube „Terrence McKenna”. Tipul a experimentat cam tot 🙂 si merita vazute filmuletele cu el pentru ca e un tip f interesant. Gasesti si unele mai lungi cu dialoguri cu Rupert Murdock (etnogenetic field theory) si alti bazati si alea-s chiar interesante.

    Mai sunt si:
    „DMT – The Spirit Molecule” (documentar)
    „Sacred Weeds – Salvia Divinorum” (documentar)

    Ambele sunt folosite de samani, ultima e descoperita ca substanta si ca planta destul de recent.

    Gasesti si pe blogul unui roman un „trip report” pentru DMT – http://travel.mariusursache.com/2007/01/20/vrejul-mortilor/

    • alina
      • 01.01.2013

      Incearca yoga si pe urma droguri! Multi din consumatori nu se cunosc si nu isi cunosc limitele se nenorocesc efectiv…Tu ai idee ca unii se cred ZEI, saracutii? si au impresia k sunt intr-o lume fictiva similara celor din filme….vor abilitati si unii ajung sa creada k le au?

    răspunde-i
  • Bum
    • 04.03.2012

    Am citit un studiu acum vreo doua saptamani legat de THC si cancer. Se pare ca are efecte benefice semnificative in cazul mai multor tipuri de cancer. Studiul a fost facut pe pacienti cu cancer la creier. Stiam de niste teorii ale conspiratiei legate de marihuana (ulei) si cancer da nu le-am crezut ca nu aveau nici o baza stiintifica. Acum privesc altfel lucrurile. Legat de conspiratia impotriva canepei pornita de la monopolurile din industria bumbacului (care a escalat pe baza rasista in SUA – negrii fumeaza, femeile albe fumeaza si se culca cu negrii, sa o ilegalizam) stiam – poveste veche.

    Cabral, cred ca-ti inteleg punctul de vedere desi nu sunt de acord cu el. Ai avut pe ineva apropiat care a suferit de la droguri si poate ai suferit si tu sau ti-ai format o parere proasta despre droguri. Perfect de acord, te inteleg si iti respect punctul de vedere. Cred ca e insa important sa nu generalizezi si sa te documentezi serios legat de M daca vrei sa-ti faci o parere obiectiva pe cat posibil. altfel totul se bazeaza doar pe senzatia ta neplacuta (si subiectiva) plecata de la situatia prietenului tau. Intr-un fel e ca si cum iti moare cineva in accident de masina si vrei sa interzici masinile.

    Eu nu sunt pro M ca fumez ci pentru ca mi se pare ca atata timp cat nu deranjezi pe nimeni ai dreptul, sau ar tebui sa-l ai, sa faci orice. E aceeasi chestie care ma face pro curve, pro casatorie intre gay, pro eutanasiere umana daca omul vrea asta (gen boli care produc suferintza). Mi se pare normal cat timp universul ti-a dat posibilitatea sa alegi, sa iei decizii bune si „rele”, un alt om sa nu-ti poate lua acest drept.

    Acuma revening la M, mi-ar placea si sa se mai reduca abureala si sa se prezinte fapte. TOATE, dar absolut toate campaniile media anti-M sunt incorecte, exagerate si prezinta selectiv si incomplet date din studii astfel incat sa puna accent doar pe parti negative. Daca vrei sa educi, atunci mi se pare normal sa fi sincer si obiectiv nu sa incerci sa faci spalare pe creier.

    răspunde-i
  • mihai
    • 28.12.2011

    Cabral, problema nu se pune cu ce au inceput cei care au ajuns dependenti de heroina, cocaina, etc. Probabil ca toti au inceput nu cu marijuana, ci cu tutun. Si probabil ca au baut si ceva beri inainte de primul joint.

    Intrebarea ar trebui pusa la modul – cati din cei care consuma marijuana au ajuns dependenti de droguri de tipul celor enumerate mai sus? Procentul o sa vezi ca e foarte mic.

    BTW, Steve Jobs a consumat LSD de cand era tanar si pana a murit, ocazional. Nu a murit din asta si nici nu a ajuns dependent.

    Uita-te putin pe o scala a dependentei si o sa vezi ca alcoolul da o dependenta mult mai mare decat marijuana, si e si mult mai nociv – atat dpdv al sanatatii cat si al factorului social.

    răspunde-i
  • Loading...