TIFF n-ar trebui să aibă legătură cu banii… ci cu filmele, cu senzațiile, cu bucuria stărilor induse de poveștile povestite în imagini și sunet.
Dar… dragostea cu burta goală nu ține decât două zile.
Pentru a ține TIFF în viață, pentru a face totul la nivelul la care se face, e nevoie de bani, așa că susținerea venită din partea sponsorilor este vitală (uite, de exemplu, ce face Raiffeisen Bank, care susține TIFF de trei ani din postura de sponsor principal).
Aseară mi-a povestit Mihai Chirilov că Facultatea de Business din cadrul Universității Babeș Bolyai a evaluat la 7,5 milioane euro impactul TIFF asupra economiei Clujului.
S-au analizat fondurile investite în economia locală pentru organizarea festivalului, taxele și impozitele locale generate de activitățile în directă legătură cu festivalul, dar și banii cheltuiți de participanți.
Din total, clujenii contribuie cu 81% și 85%, restul participanților fiind turiști din alte județe sau din străinătate.
Turiștii sunt în mare parte persoane cu venituri ridicate, peste medie, 48% dintre ei alegând să se cazeze la hoteluri și pensiuni pentru o perioadă de 3 sau 4 nopți, la un tarif mediu de 94,8 lei / noapte.
70% dintre turiști văd cel puțin 2 filme pe zi, iar 40% văd cel puțin 3 filme.
8% din vizitatori fac și cumpărătuei și 57,9% dintre ei ies în oraș cu prietenii.
66% dintre turiștii atrași la Cluj de festival reprezintă o sursă de venituri pentru localuri sau magazine din oraș.
Ei cheltuiesc în medie 57,6 lei/persoană pentru masa, la care se adaugă costul biletului la film și transportul.
Apropo… în 2015 la TIFF s-au vândut peste 73.000 de bilete și-au fost peste 110.000 de participanți la toate evenimentele din agenda festivalului.
Deci, până la urmă faptul că mergem #impreunalafilm la TIFF înseamnă și o vitamină financiară pentru Cluj… și asta ar putea fi un motiv serios pentru ca și alte primării să susțină evenimente culturale.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.