Ken Block versus Sebanstian Loeb. Sau, mai corect, Monster versus Red Bull.

Ken Block este domnul acela care are un Ford cu care face tot ce vrea el. Il invarte, il rasuceste, il arunca si-l prinde iar… face cam tot ce-si propune cu masinuta aia (am vorbit despre Ken Block si ieri).

Sebastian Loeb este domnul acela care are un Citroen DS3 WRC si, pe un traseu dat, ajunge de la punctul A la punctul B mai repede decat alte zeci sau sute de domni. Mult mai repede.

Teoretic, intre cei doi domni nu exista nicio alta congruenta inafara de cea legata de faptul ca se pricep la condus. Ma rog, pilotat… 🙂

Totusi, pentru ca fiecare in felul lui a ajuns o legenda… ei sunt comparati. Ca e corect sa-i compari, ca nu e (pe Sorin il apuca nervii cand aude de comparatia asta)… e discutabil.

Vocile care sunt pro Loeb sau pro Block sunt multe si sonore. Una dintre vocile autorizate de la noi este cea a lui Berti (cu el am pornit, de fapt, discutia asta), iar el a stat in dreapta amandurora. El mi-a spus clar ca “Tipule, Ken se joaca frumos, in timp ce Loeb merge tare. Faza e ca, in timp ce pentru suma corecta Loeb poate face ce face Block… invers nu prea e posibil.“.

Daca ma intrebi pe mine, parerea mea era ca cei doi sunt foarte buni la ce fac de obicei: Ken la tricks&drifts, Loeb la run fast&run faster.

Asta pana cand batalia de imagine dintre cei doi a migrat in alta directie. Monster (stiti brandul) batea de rupea totul pe mana lui Ken Block, la X Games. 4 ani la rand vedeai numai Monster, le mergea de minune. In timpul asta Red Bull suferea si plangea in pumni, pentru ca nu reusea sa-l infranga pe Monster si pierdea imagine pe treaba asta.

Ce era de facut? Pai, avand in vedere ca in WRC echipa este Citroen Racing / Sebastian Loeb / Red Bull, viata si marketing-ul si-au urmat cursul:

– Alo, Citroen Racing? Aici Red-Bull la telefon. Avem o problema cu aia de la Ford si cu unu’ Ken Block la X Games. Putem face ceva?

– Bine, stai ca aveam un Citroen DS3 WRC pe-aci, lasati-ne putin sa citim pe net regulamentul de la X Games si-apoi sa ne bagam mainile-n el. Pe Loeb il sunati voi, da?

– Am vorbit deja, zice ca s-ar baga.

Deci, pana la urma, razboiul asta nu este al pilotilor sau producatorilor auto, lupta asta a inceput din cauza sponsorilor. Si a continuat datorita lor, bucuria noastra.

Ce s-a intamplat in concurs? Loeb nu a fost bagat de nimeni in seama in USA, era unul dintre cei multi, atentia era toata indreptata asupra lui Ken Block. Dupa prima mansa a inceput lumea sa se intrebe ce-i cu Loeb, sa-l bage in seama, sa-i dea cineva si lui o plata si-un cico.

Loeb, asa cum ne-a obisnuit, rece si preocupat de cursa, fara trick-urile de PR ale lui Block, fara show-off-urile prezente in sporturile populare, si-a vazut de treaba lui.

Iar in finala s-a transat categoric lupta asta: Citroen versus Ford, Loeb versus Block, Red Bull versus Monster.

Hai sa ne intelegem din start: Block a facut pana, dar in momentul in care a ajuns pe janta cu dreapta-spate il avea pe Loeb mult in fata. Si nu parea sa recupereze…

Ce concluzii ar fi de tras? Ca Robo-Loeb a castigat X Games, care era locul de joaca al lui Block. Bine, Loeb are prostul obicei de a castiga, a castigat WRC-ul in 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 iar in 2012 stiti deja ca iar isi face de cap.

O alta concluzie ar fi ca Citroen, care nu are de obicei treaba cu X Games, a castigat si el.

Si, cel mai important, Red Bull l-a energizat pe Monster de i-au sarit capacele. Unde e bucuria? Pai daca astia doi se dezlantuie avem parte de un spectacol de zile mari, deci… cei mai castigati suntem noi!

Si-acum… inevitabila comparatie: ce crezi, cine e mai bun, Loeb sau Block?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • alex
    • 17.07.2012

    Deci am gasit urmatorul post pe 9gag. http://9gag.com/gag/4790062.
    Acum pune cap la cap post-ul asta si ultima cursa X Games cu Block si Loeb.
    Haters gonna hate ( Ken Block you mad? 😀 )

    răspunde-i
  • Ioi, nu am zis nimic de ceea ce-i mai important, sponsorii. Pai daca nu sunt bani sa bagi in masina, degeaba piesa dintre volan si scaun este foarte valoroasa.
    Totul se invarta in jurul a cat poti sa bagi in acesti monstri de fiare. De ce spun acest lucru si imi vina sa cred ca am si dreptate ? Avem talentati care nu au sponsori doar … de pe o zi pe alta si sunt buni.

    răspunde-i
  • Sunt multe de spus, chiar foarte multe, fiecare din pozitia noastra. Sunt unul dintre cei care vor sa ajunga pe podium prin ceea ce fac, dar si cu ceva fluieraturi si aplauze intre timp.
    Vreau sa va fac o comparatie aici la noi. Il iubesc pe Tempestini pt stilul sau de condus mai grijuliu si f atent la detalii, dar in acelasi timp imi placea si de Vali cand avea 25-ul pe masina si sponsori zero, cand facea spectacol, nu-l interesa sa-l penalizeze cu orice pret pe cel de pe locul 1 (a incalacat regulamentul) pe el il interesa si publicul., .
    Rezulta: Loeb vrea neaparat locul 1, Block vrea si el locul 1 dar nu-i sanatos daca nu face ceva pt public, parca intinereste. Degeaba, sunt diferiti.
    Sa nu uitam o mana de bani ne pot schimba oricand abilitatile !

    răspunde-i
  • Cosmin
    • 13.07.2012

    Filmuletul asta mi se pare mai sugestiv:
    http://www.youtube.com/watch?v=bJx4l-K9osw

    In momentul accidentului (cel cu saab) Block era a patra masina iar Loeb era primul. La restartul cursei (din cate am inteles asa este regulamentul X Games) se vede ca Block a fost foarte nerabdator si drept urmare a facut un pic buba la masina (respectiv spoiler fata), apoi s-a tinut coada pana la final.

    Oricum, sa te duci la om acasa, sa joci un joc inventat de el (ca e cu minge, cu bila, cu crosa sau cu masina), pe terenul lui, si sa-l bati, mi se pare genial. Loeb e talent in stare pura.

    • Cosmin
      • 13.07.2012

      Scuze, accidentul a fost cu Subaru nu cu Saab… o mica diferenta…;;)

    răspunde-i
  • alex
    • 13.07.2012

    Mda, deci abia acum am vazut filmuletul cu X Games pus de tine. :)) Pai cine, ce sansa sa aiba ma la Loeb? Pai omu de la prima cotitura, pana la final, a condus toata cursa. Nu tu busit parapet fie si cu un milimetru, nu tu probleme la vreo curba, Nota 10 la tot ce inseamna cursa asta. Incredibil. Se poate sa ma apuc de vazut WRC acum ca stiu de tipul asta 🙂 Superb filmulet.

    răspunde-i
  • cosmin
    • 13.07.2012

    Cabral, tu cate poze faci la un subiect? Doar una? Cam asa si cu urmele pe asfalt… multe sa ai de unde alege

    • Cabral Ibacka
      • 13.07.2012

      Pai daca il compari cu mine ai dreptate. Dar compari pilotaj cu fotografie.
      Ia compara-l cu Loeb, el cate duble are voie sa traga pe o PS? Iti spun eu: una singura. daca are ceva de ales o face acolo, in mare viteza, nu opreste masina, schimba SD-ul din camera si mai face o trecere, si inca una… asa cum fac eu cu pozele mele. 😉

    răspunde-i
  • marius
    • 13.07.2012

    Mestere, comparam si noi ceva similar sau….Pai putem noi compara pe Nadia Comaneci cu Gicuta de la circul din cucuietii din dos?Sunt fan wrc de muuuuuuuulti ani si crede-ma, pilotii de isi fac veacul pe acolo nu sunt ageamii,numai ca nu se streseaza sa puncteze la spectacol,pt ca orice trick ii costa secunde=bani multi..Dar daca mai te uiti cand fac oamenii dublaje cronometrate,realizezi ca sunt virtuosi ai volanului.cat de dublajele lui block, daca vezi filmarile se vad cele 38 de perechi de cauciucuri lasate pe asfalt , ca sa ii iasa filmarea bine.Parerea mea:)

    • Cabral Ibacka
      • 13.07.2012

      Mestere, comparatia intre similaritati este facuta in video. Mai grafic de-atat nu pot… 😉

    răspunde-i
  • gabriel
    • 12.07.2012

    Ken e show , Loeb e pilot , dar niciodata nu vei putea compara Fiesta cu sunetul acestei bestii..:)))

    • mihai
      • 13.07.2012

      Si mie mi-a placut mai mult cu Subaru. Mi se parea ca masina este mai vie. Fiesta pare mult mai exacta, mai precisa, mai multa tehnologie. Probabil e mai performanta, insa Subaru mi se parea mai spectaculoasa.

    • Cabral Ibacka
      • 13.07.2012

      Heh, uitasem de baba Sti… 🙂

    răspunde-i
  • gicu
    • 12.07.2012

    Pai cine sa fie oare ? Loeb? Dar nici Fiesta nu e masina de raliu . Tu ce zici Cabral ?

    răspunde-i
  • iperu
    • 12.07.2012

    Loeb i-a dat lui Block aproape 1 secunda pe tur, deci nu exista nici-o apropiere intre cei doi.

    Dpdv marketing s-a terminat ca in realitate:
    1. Red Bull
    2. Monster
    3. Rockstar

    Dpdv popularitate in SUA, Ken Block e semizeu pe cand Loeb nici nu stiu bine astia cum se pronunta.

    Ce este de apreciat insa la Ken Block este cum a popularizat motorsportul, si cat de mult a evoluat de cand s-a apucat.

    Revenind la pilotaj, Loeb este de pe alta lume, diferenta fiind mare intre el si restul lumii, fapt care cu siguranta ii va forta pe ceilalti sa incerce mai mult.

    răspunde-i
  • Loading...