Ken Block este domnul acela care are un Ford cu care face tot ce vrea el. Il invarte, il rasuceste, il arunca si-l prinde iar… face cam tot ce-si propune cu masinuta aia (am vorbit despre Ken Block si ieri).
Sebastian Loeb este domnul acela care are un Citroen DS3 WRC si, pe un traseu dat, ajunge de la punctul A la punctul B mai repede decat alte zeci sau sute de domni. Mult mai repede.
Teoretic, intre cei doi domni nu exista nicio alta congruenta inafara de cea legata de faptul ca se pricep la condus. Ma rog, pilotat… 🙂
Totusi, pentru ca fiecare in felul lui a ajuns o legenda… ei sunt comparati. Ca e corect sa-i compari, ca nu e (pe Sorin il apuca nervii cand aude de comparatia asta)… e discutabil.
Vocile care sunt pro Loeb sau pro Block sunt multe si sonore. Una dintre vocile autorizate de la noi este cea a lui Berti (cu el am pornit, de fapt, discutia asta), iar el a stat in dreapta amandurora. El mi-a spus clar ca „Tipule, Ken se joaca frumos, in timp ce Loeb merge tare. Faza e ca, in timp ce pentru suma corecta Loeb poate face ce face Block… invers nu prea e posibil.„.
Daca ma intrebi pe mine, parerea mea era ca cei doi sunt foarte buni la ce fac de obicei: Ken la tricks&drifts, Loeb la run fast&run faster.
Asta pana cand batalia de imagine dintre cei doi a migrat in alta directie. Monster (stiti brandul) batea de rupea totul pe mana lui Ken Block, la X Games. 4 ani la rand vedeai numai Monster, le mergea de minune. In timpul asta Red Bull suferea si plangea in pumni, pentru ca nu reusea sa-l infranga pe Monster si pierdea imagine pe treaba asta.
Ce era de facut? Pai, avand in vedere ca in WRC echipa este Citroen Racing / Sebastian Loeb / Red Bull, viata si marketing-ul si-au urmat cursul:
– Alo, Citroen Racing? Aici Red-Bull la telefon. Avem o problema cu aia de la Ford si cu unu’ Ken Block la X Games. Putem face ceva?
– Bine, stai ca aveam un Citroen DS3 WRC pe-aci, lasati-ne putin sa citim pe net regulamentul de la X Games si-apoi sa ne bagam mainile-n el. Pe Loeb il sunati voi, da?
– Am vorbit deja, zice ca s-ar baga.
Deci, pana la urma, razboiul asta nu este al pilotilor sau producatorilor auto, lupta asta a inceput din cauza sponsorilor. Si a continuat datorita lor, bucuria noastra.
Ce s-a intamplat in concurs? Loeb nu a fost bagat de nimeni in seama in USA, era unul dintre cei multi, atentia era toata indreptata asupra lui Ken Block. Dupa prima mansa a inceput lumea sa se intrebe ce-i cu Loeb, sa-l bage in seama, sa-i dea cineva si lui o plata si-un cico.
Loeb, asa cum ne-a obisnuit, rece si preocupat de cursa, fara trick-urile de PR ale lui Block, fara show-off-urile prezente in sporturile populare, si-a vazut de treaba lui.
Iar in finala s-a transat categoric lupta asta: Citroen versus Ford, Loeb versus Block, Red Bull versus Monster.
Hai sa ne intelegem din start: Block a facut pana, dar in momentul in care a ajuns pe janta cu dreapta-spate il avea pe Loeb mult in fata. Si nu parea sa recupereze…
Ce concluzii ar fi de tras? Ca Robo-Loeb a castigat X Games, care era locul de joaca al lui Block. Bine, Loeb are prostul obicei de a castiga, a castigat WRC-ul in 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 iar in 2012 stiti deja ca iar isi face de cap.
O alta concluzie ar fi ca Citroen, care nu are de obicei treaba cu X Games, a castigat si el.
Si, cel mai important, Red Bull l-a energizat pe Monster de i-au sarit capacele. Unde e bucuria? Pai daca astia doi se dezlantuie avem parte de un spectacol de zile mari, deci… cei mai castigati suntem noi!
Si-acum… inevitabila comparatie: ce crezi, cine e mai bun, Loeb sau Block?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.