John Cooper și o noapte tare grea

După emisia de la ProFM am tăiat-o către locul cu pricina, cu tot cu febra și durerea oribilă de sinusuri. Am zis că trebuie să ieșim din oraș, să scăpăm de smogul luminos ce parazitează orice fotografie de noapte din București.

Prima oprire… una logică, la găzărie. Prima doză de sex-appeal:

Mini John Cooper Works_-10 Mini John Cooper Works_-15

Apoi direct în locație:

Dar vreau să fim sinceri… am scos luminile / întins difuziile / aranjat mașinile în cadru / reglat blitz-urile / tras cadrele… într-un timp record. De ce?

Pentru că de-abia așteptam să ne jucăăăm!

Mini John Cooper Works (8)

Și una de joacă, așa, la final…:

Mini John Cooper Works_

SONY SLT-A99V | 17mm | F8  | 5″|  ISO400

Despre mașini… gălbioara este o benzinară de doi litri, 192 de cai și 145 de Kw, în timp ce roșiatica este o dizeliță tot de doi litri dar cu 170 de cai și 125 Kw (pe volan scrie John Cooper Works. Nu știu de ce. :D).

De apreciat este, mai presus de motoare, ținuta de drum. Mini nu mai e kartul de altădată, pentru că acum ține și cu confortul tău, dar se agață în continuare la fel de bine de orice fel de trasă pe care o alegi. Uneori ai impresia că sfidează fizica reușind să se mențină pe direcție ca o nebună.

Motoarele sunt alt punct forte. Eu am mers mai mult cu benzina dar am probat și diesel-ul. Desigur, benzinarul este mai spectaculos, atât ca sonor dar și ca performanțe, are niște reprize de-ți fac inima să cânte-n tine. Asta nu înseamnă că diesel-ul nu-i stă alături… doar că nu sună atât de nervos, iar reprizele sunt, chiar dacă aproape la fel de rapide, mai previzibile și mai puțin isterice.

În schimb… în timp ce benzinarul are anunțat un consum oficial reușit de 7,9 litri pe suta de kilometri parcurși în regim urban, diesel-ul îi râde în nas și se laudă cu unul de 5,1 litri. Desigur, atunci când te mănâncă undeva și începi să le împingi puțin… ai sărit din șoșoni! De-aia am și oprit la pompă, pentru benzinar. Diesel-ul stă acolo doar de poză…

La interior sunt amândouă spectaculoase și faptul că Mini e în curtea BMW se vede la partea de electronică și entertaining, plus ergonomie.

Puncte mai slabe? Ar putea fi spațiul interior trecut la puncte slabe? Păi… nu, că vorbim de Mini. Care-i mini… onă.

Desigur, suprafața vitrată este mică, te simți înăuntru ca un tanchist. Desigur, rigiditatea trenului de rulare, precum și dispunerea roților mult spre colțurile mașinii o fac să nu intre în categoria mașinilor care transformă asfaltul românesc într-unul german, fără denivelări și gropi. Desigur, portbagajul suportă bagajele a doi, pentru o ieșire în week-end… și-atât.

Dar nu cred că iei Mini ca să te bucuri de spațiul vitrat pe care îl are Grand Scenic-ul de la Renault, pentru comoditatea în deplasare pe care o are Insignia-ul lui Opel sau pentru capacitatea de transport cartofi vrac pe care o are Freemont-ul lui Fiat.

Iei Mini pentru fun, pentru cool… pentru tinerețe, taică! 🙂

 

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Hrisico Alexandru
    • 04.12.2014

    Salut Cabral, am si eu o rugaminte la tine. Mai exact vreu sa-ti cer o parere.
    Vreau sa achizitionez o Alfa Romeo Giulietta pt sotie. Masina este aceasta http://olx.ro/oferta/alfa-romeo-giulietta-2011-ID2E373.html#a099cf0194.
    Ce parere ai tu despre aceste masini, crezi ca mai au probleme grave de fiabilitate? Motorul este ok, sa ma astept la consumuri de 12-15 l/100 km in oras?
    Am mai gasit si una diesel care imi place http://olx.ro/oferta/alfa-romeo-giulietta-2011-ID2ErT7.html#a099cf0194 dar are mai multi km, in jur de 90000. Sunt multi km pt aasa o masina?
    Tu ce ai cumpara nou sau sh pana in 15000 euro? Masina pt sotie in principal, plus ceva iesiri de weekend si vacante, face cam 1000 km maxim pe luna prin oras si nu-i plac deloc masinile VW, Skoda, Seat, Stepway.

    Multumesc si astept un raspuns de la tine

    răspunde-i
  • ionnis
    • 03.12.2014

    cabral, tu faci reclama la gazprom ?

    răspunde-i
  • Cristian
    • 03.12.2014

    :))) mini cuparel

    răspunde-i
  • Sam
    • 03.12.2014

    I was impressed.
    In primavara, cand inca lucram la Nissan, am fost in Spania la Alicante sa testam noul model X-Trail si Pulsarul. La test drive ne-au adus mai multe modele din aceiasi clasa si eu am nimerit Mini Cuparel. Atunci m-am indragostit de masina. Era modelul Diesel. Test-drive-ul era pe un drum serpuit prin munti. Initial am crezut ca sunt pe sine de tren, pentru ca efectiv statea lipita de asfalt si se incapatana sa ma scoata din orice viraj, tinea trasa exact cum vroiam eu (desi uneori legile fizicii imi dadeau palme) iar motorul avea un cuplu de neimaginat. Interiorul cu butoane gen elicopter m-a fascinat maxim. Si eu m-am simtit putin tanchist, geamurile relativ mici, dar altceva de rau n-am mai gasit. Vreau sa spun ca am scos untul din masina aia. La sfarsit mi-a aparut pe display-ul de la bord: „This is the best you can? Come on, you can do more than that! I just warmed up!” Sau cel putin asa mi s-a parut :))
    Daca adun banii si opresc si restul de la paine, mi-as lua una fara sa ma gandesc twice, sau de doua ori!

    răspunde-i
  • Loading...