In cuplu. Treburi de fetita

Cand vorbesc despre cupluri, despre dragoste, despre sentimente, despre oameni, privesc idealist, probabil raportez totul la mine, sunt sanse sa si gresesc… citeste si trece informatia prin filtrul tau, liberul arbitru pus la treaba ajuta apasat la imbratisarea sau respingerea unei idei, a unui gand.

Ziceam acum ceva zile cate ceva despre greselile din cuplu, fara a dezvolta insa subiectul. Vorbeam mai devreme despre idealism… eu privesc treburile de cuplu organizate ca “treburi de fetita” si “treburi de baietel”. Nu, nu e vorba de cine spala vasele sau cine taraie covoarele persane catre jihadul de pe batatorul din spatele blocului…

Vorbesc de acceptarea unor lucruri care, general vorbind, sunt inscrise in adn-ul comportamental al barbatului, respectiv al femeii. Hai sa vorbim putin de “treburile de fetita”.

Pentru ca barbatul are ca si caracteristica oarecum existentiala crezul ca “a poseda” este menirea lui, “a dobandi”, “a cuceri”, “a avea”, sunt partile componente ale unei relatii din punctul lui de vedere. O cunoaste pe fata, o cucereste prin metode conventionale sau nu, ajunge la un moment dat, subconstient sau nu… sa spuna “e a mea”. Plecand de aici ajungem la situatia contextuala actuala, cand nu mai merge varianta cu bata in cap si taratul de par in pestera. Asa ca acest “a avea” se transforma intr-un concept intitulat simplu EXCLUSIVITATEA.

Pentru ca femeia sa detina toata atentia, interesul, grija, protectia barbatului, el trebuie sa stie ca Doamna este exclusiv a lui. Si aici nu ne referim la partea carnala, sexuala a relatiei, nu. Ne referim la tot.

Si actiunile (de cele mai multe ori mici si poate neinsemnate pentru ea) ce duc la erodarea exclusivitatii cresc frustrarile barbatului, scad increderea lui (in ea, in el, in cuplu) si ajung ca in subconstientul masculului sa declanseze procese iremediabile de tip “nu merge frate asa”.

Dupa cum spuneam in postul despre greseli, una dintre greselile foarte des intalnite ale femeilor de astazi este sportul numit popular “ma dau interesanta”. Ce inseamna asta? Sunt felurite moduri de a eroda exclusivitatea, din diverse motive.

Poate va intrebati la ce ma refer cand spun erodarea exclusivitatii… pe subiectul asta putem vorbi mult si bine, exemplele ne sunt la indemana oricand si oriunde:

a) mici si nevinovate telefoane de la fostul iubit al Doamnei; ca suna ex-ul sa spuna “La multi ani!”, sau ca suna ca are nevoie de nu-stiu-ce cursuri la facultate, treaba se pune la fel, din punctul de vedere al actualului trecutul suna la usa si stim cu totii ca nu-si doreste o lingura de zahar sau o cana de untdelemn. Si aici Doamnele au mai multe variante: sa nu raspunda (si asta poate inseamna de multe ori incuviintarea unui apel viitor intr-un alt moment cand ea poate vorbi) sau poate raspunde si in cel mai elegant dar ferm stil posibil poate spune “mai, nu ma mai suna, acum am pe altcineva si ar fi mai bine asa:”;

b) mici si nevinovate es-me-se-uri la ceas de seara, cu felurite si de asemenea nevinovate scopuri… rezolvarea vine tot printr-un apel sau un sms care sa puna clar lucrurile la punct, cel mai bine ar fi sa fie transparent faptul ca nu este dorita comunicarea cu fostul;

c) mici intalniri nevinovate si inopinate, cand Ea se intalneste cu fostul si se pun la taclale; nu stiu cum se face dar intotdeauna cand Ea se vede cu ex-El se nimereste prin preajma si un prieten al actualului… cum se rezolva? “Buna” si-atat. A, nici gand sa intoarceti privirea Doamnelor, este trecutul vostru si nu are nimeni, nici macar actualul, dreptul sa va spuna sa stergeti cu el pe jos. Nu, singura chestie este ca trecutul sa ramana trecut si sa nu interfereze cu prezentul.

d) incurajarea si flirtul din priviri (sau mai rau) a femeii cu alti barbati; sunt sanse mari ca Ea sa nu fie interesata de nimic mai mult decat de puterea conferita de privirile balosinde ale altor masculi dornici de sifonat cearceafuri, dar pentru El asta nu inseamna nimic, caci nu stie ce-i e-n mintea ei si atunci prepune chestii deloc magulitoare. Cum se rezolva? Va las pe voi sa deduceti…

… si lista poate continua, cred ca ati prins insa ideea.

De ce fac Doamnele asa ceva? Unele o fac din dorinta de a tine barbatul in sah si de a-l juca pana la momentul in care acesta se transforma intr-un catelus cuminte. Dar hei, fetelor, ce femeie misto isi doreste langa ea un pudel lesinat care stie 3 comenzi ferme (da laba, mars la colt si play dead!)?

Altele o fac pentru ca le gadila orgoliul si certul sentiment de putere le da incredere. Da, de acord, dar pana una-alta nu e cursa electorala pentru senat, e o relatie intre doi oameni care se iubesc, nu? Deci tavaleala “prostului” intra la categoria dragoste sau cineva trebuie sa recunoasca drept gresita varianta asta?

Si mai sunt cele care o fac din pura si iremediabila prostie, ori nu-si dau seama, ori nu le intereseaza, ceea ce pana la urma nu conteaza caci rezultatul este acelasi.

Intr-un cuplu, orice ati spune, sunt lucruri care se fac, si lucruri care nu se fac. Limitele le hotarasc partenerii, la inceputurile relatiei, atunci cand “declaratiile de razboi si pace” se scriu in felurite moduri, cand fiecare incearca sa-si arate dorintele si asteptarile in cele mai variate moduri posibile. Fiti atente la partenerul vostru si daca voi chiar va doriti o relatie misto, care sa functioneze, care sa va satisfaca, sunt lucruri de fetita care trebuiesc facute, fiti atente la actiunile care gresit facute transforma barbatul in prost, curvar, sau… missing in action.

Acum tac si va ascult. Ce parere aveti, zic bine sau se arse lita dintre cei doi neuroni?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Dania
    • 20.02.2009

    Inca un comentariu intarziat!
    ce facem cand el e cel care se da “interesant?”cand el e cel care incarca limitele,culmea,de el stabilite?Asadar cand mi-am cunoscut actualul(dar nu pentru mult timp!)sot a stabilit ca nu are rost sa mai pastrez legatura cu ex-ul.Desi facea parte din grupul meu de prieteni,era un om extraordinar si in plus avea si el pe cineva,am acceptat!Mi-a spus ca nici el nu mai pastreaza legatura cu fosta etc.Avem un an de cand suntem casatoriti si probabil f putin pana cand vom divorta(desi el nu accepta asta).De ce?Pentru ca limitele stabilite de el au fost incalcate ..de el.nuNu numai ca a pastrat legatura cu ea in timpul casatoriei noastra-mailuri sisms-uri cel putin saptamanal,intalniri de care eu am aflat ..tarziu,dar si inainte de casatorie,timp in care am stat despartiti cam juamtate de an din motive extrem de obiective(timp in care am avut grija sa fac tot posibilul sa nu il fac nici un moment sa se indoiasca de mine)el s-a intalnit cu ea ,a mers la diverse evenimente de parca ar fi fost impreuna…Toate astea le-am aflat de curand,s-au adunat…De fiecare data cand un indiciu ma facea sa pun intrebari,nega extrem de convingator.Problema e urmatoarea:nu ideea de a se intalni cu ea a fost deranjanta ci faptul ca DE LA INCEPUT A SUSTINUT CONTRARIU.nu am fost pusa sa aleg daca sunt de acord cu ideea ca ei sa sa pastreze legatura,pur si simplu a trebuit sa accept faptul ca ea e o realitate.Si in continuare sotul meu neaga..dar privirea lui spune altceva.Toate astea vin de la un om cae mi-a tinut lungi prelegi despre sinceritate,corectitudine etc.Si avand in vedere pasul urias pe care l-am facut renuntand cam la tot-job,prieteni,tara-consider ca gestul lui e cu atat mai condamnabil.Dupa toate astea tot eu sunt “vinovata”ca nu pot sa trec peste incident.Explicatii nu au fost si nu vor fi!Oricat as vrea sa inteleg …nu voi reusi!Asadar increderea… dar pana cand??Repet nu am avut posibilitatea de a opta..mi s-a spus sa fiu corecta.Asa,am fost,si??

    răspunde-i
  • Iuliana
    • 17.02.2009

    Realizez faptul ca las un comentariu intarziat, si totusi, nu m-am putut abtine. Lucrurile sunt cu mult mai complicate decat nuanta in care le-ai redat tu Cabral, si eu ca si Ea, am ramas prietena cu toti fostii mei, am fost invitata la nunta, la botez, am iesit la cina cu actualul fostul si actuala fostului…si lucrurile nu mi s-au parut ciudate, si nici actualului nu i s-au parut deplasate. Contribuie la starea asta si modul in care s-a finalizat relatia, principiile care au guvernat-o si motivul pentru care s-a luat decizia unei rupturi. Subscriu la EXCLUSIVITATE, dar asta nu implica o ruptura de ordin social ( daca nu e fostul poate e un amic – care vorba aia ar putea fi interesat de mine..somehow sometimes ) – mi se par lucruri care sfideaza increderea ce ar trebui sa stea la baza unei relatii si in acelasi timp se inscriu in sfera geloziei patologice…what next, vor reinventa un gen de centura de castitate moderna ??:))
    In the meantime, iubiti-va mult, cu incredere, (cu teama) si cu multa daruire!

    răspunde-i
  • Ea
    • 08.01.2009

    🙂 Deja citesc doar comentariile Andreei. Mai baieti, are dreptate fata! Daca sunteti gelosi pe fostul, nu numai ca nu aveti incredere in ea, ci nu aveti incredere in voi. Sunt amica aproape cu toti fostii (am incetat comunicarea in perioade de genul prietena geloasa). Consider ca suntem oameni, ne-am despartit din cauza anumitor incompatibilitati, dar un “LMA” sau “sanatate” e bine venit. Nu este interzisa iesirea la un pahar de vorba atata timp cat partenerul stie unde si cu cine esti. Atentie insa cand fostul te vrea inapoi – orce femeie simte asta (nu-mi ziceti ca v-ati pierdut intuitia feminina). Aici din pacate trebuie sa pui tu punct fiindca devine un fel de ‘hartuire’ reciproca. Lasa-l sa-si revina, sa isi gaseasca jumatatea si apoi iti va multumi printr-un mesaj 😉

    răspunde-i
  • Pixie
    • 08.12.2008

    @raluca incearca sa generalizezi situatia..o sa vezi ca e mai complicat un pic..:))
    sau…ceva mai mult..

    răspunde-i
  • Pixie
    • 08.12.2008

    pff…ma gandeam..e vorba despre increderea in cuplu, nu? si de cat de bine ne simtim unul langa celalalt..ori..eu una..daca nu am incredere in tine cat sa imi musc buzele si sa tac atunci cand te suna fosta….la ce bun? prezumtia de nevinovatie atarna greu ..
    pana la proba contrarie pot sa fiu eu geloasa pe fosta ta de sa-mi smulg parul din cap..

    răspunde-i
  • Raluca Hippie
    • 08.12.2008

    @ pixie – yeah, i know how that feels. Now honestly, daca un tip ar fi gelos pe chestia asta, n-as mai sta cu el in the first place 😀

    răspunde-i
  • Pixie
    • 07.12.2008

    femeile..unele..un fel de Moromete as zice..poate fostul meu imi e aproape cel mai bun prieten..poate dupa atata timp e singurul care ma cunoaste foarte bine..nu inseamna ca trebuie sa intrerup comunicarea cu el doar pentru ca actualul meu iubit este gelos si se simte nesigur..motivele de gelozie sunt pur subiective si eu nu le pot combate pe toate..in cazul in care s-ar simti amenintat ar trebui sa priveasca problema si din alt punct de vedere..

    răspunde-i
  • Raluca Hippie
    • 06.12.2008

    and anyway… o sa ai o “replica” de la mine pe chestia asta zilele urmaoare, cand n-o sa mai fiu asa ocupata

    răspunde-i
  • Raluca Hippie
    • 06.12.2008

    Eu am ramas foarte prietena cu fostul…. si actualul prieten stie si accepta chestia asta :)if he wouldn’t have, it would have been a total dealbreaker

    răspunde-i
  • rox
    • 06.12.2008

    da ai dreptate, asa este firesc, dar tot firesc este ca si barbatul sa faca acelasi lucru
    oricum din proprie experienta iti spun ca nu este de ajuns! nu stiu ce mai trebuie sau ce nu mai trebuie, poate au ramas prea putine persoane care apreciaza “exclusivitatea”!

    răspunde-i
  • Loading...