Eu cred in companiile care se implica social in comunitatea unde activeaza. Pentru mine e un semn de grija, de interes, de dezvoltare sanatoasa.
Sigur, putem vorbi si despre PR, insa cred ca la noi societatea rasplateste prea putin (sau deloc) implicarea companiilor in societate.
Deci, in primul rand este vorba despre dorinta companiilor respective de a face, de a se implica, si nu despre un calcul matematic.
Am vazut castigatoarele concursului organizat de Rompetrol, Impreuna pentru fiecare, 10 proiecte importante si care vor produce efecte in comunitatile unde vor fi implementate.
Am decis sa scriu despre doua dintre aceste proiecte, am decis ca vreau sa scriu despre proiectul HHC referitor la pacientii cu boli amenintatoare de viata, si despre proiectul SMURD Bihor, cel care vrea sa implementeze un proiect in premiera la noi, comunicarea in urgenta.
Am ales, insa, sa vorbesc despre aceste proiecte povestindu-le prin vorbele celor care le-au initiat. Le voi lua cate un interviu „vinovatilor”: Alex Padureanu – HHC / Hadrian Borcea – SMURD Bihor. Si ma gandesc ca ar fi si mai interesant daca am pune intrebarile impreuna. O sa pun mai jos prezentarile pe scurt ale proiectelor. Va rog sa le cititi (si nu pe diagonala :p ) si sa veniti si voi cu intrebari pentru initiatorii proiectelor.
Puneti intrebarile prin comentarii la post, iar eu le voi folosi cand iau interviurile. 😉
Asadar:
– Impreuna pentru pacientii cu boli amenintatoare de viata din Bucuresti / limitrofe: propune reabilitarea cabinetului medical in cadrul caruia se acorda consultatii in sistem ambulator pentru pacienti adulti si copii cu boli amenintatoare de viata din Bucuresti si zone limitrofe.
Cabinetul este singura unitate medicala din capitala in care se furnizeaza servicii de ingrijiri paliative gratuite adresate pacientilor a caror stare de sanatate este stabila. Consultatiile acordate in cadrul cabinetului contribuie in mod esential la pastrarea mobilitatii pacientilor, la reducerea gradului de dependenta inevitabila in cazul afectiunilor grave de care acestia sufera, precum si la implicarea activa a pacientilor in cadrul procesului complex de ingrijire.
Implicit, pacientii beneneficiaza, astfel, de o calitate buna a vietii, chiar in contextul unor afectiuni nevindecabile.
Intrebarile merg catre Alex Padureanu – HHC.
– Comunicare in urgenta: premiera nationala ce consta in realizarea unui sistem informatic de comunicare si informare intre un serviciu medical de urgenta si insotitorii pacientilor.
Sistemul va fi implementat in sectia UPU-SMURD Bihor din cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Oradea care asista in fiecare an paroximativ 70.000 de pacienti.
Prin acest sistem se va elimina lipsa comunicarii de informatii catre familiile bolnavilor, cum ar fi: numele medicului curant, faza de evaluare in care se afla, diagnostic prezumtiv, timp estimat de evaluare si tratament, finalitate (internare, transfer la un alt spital sau externare) precum si alte informatii care pot fi oferite despre pacient.
Totodata sistemul de informare va fi disponibil si on-line. Exemplu: in cazul in care exista o victima a unui accident rutier produs in Bihor, iar accidentatul este din alt judet atunci rudele acestuia se vor putea informa de acasa cu privire la stadiul evaluarii medicale a accidentatului.
Intrebarile merg catre Hadrian Borcea – SMURD Bihor.
Va astept cu comentariile/intrebarile!
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.