Hola, soy rumano! Na belea, branding gogule!

Va zic intai pe scurt, o disecam putin ceva mai tarziu…

O campanie de 3,5 meleoane de euro. Banii astia se cheltuiesc pentru campania “HOLA SOY RUMANO“, asta ca tot vorbeam de campanii de sensibilizare.

Ideea este simpla: imaginea romanilor este sifonata in Spania, asa ca facem niste testimoniale cu spaniolii ce lucreaza in fiecare zi cu romani si le dam pe teveu. Asa afla spaniolii ca romanii nu dau in cap si nu fura (asta e de discutat dar ne va lua cam 10 ani sa ajungem la un predicat comun, mai bine trecem peste), afla direct de la conationalii lor si astfel creste increderea in romani.

Adevarul este ca cea mai buna metoda de vanzare in ultimii ani a fost recomandarea directa a consumatorilor.

Astfel incat, atunci cand am auzit de campania asta am zis “buna idee, sa vedem realizarea”.

Si s-a facut… e, aici eu stau sa ma scarpin si ma gandesc la faptul ca poate nu ma pricep deloc la relatii inter-umane: in testimoniale nu s-au folosit “oameni reali”, adica nu sunt patronii capsuneriilor, medicii de pe ambulanta sau patronii de hoteluri, sunt actori!

Pai si daca e asa, asta nu inseamna ca s-a pierdut fix ce era mai important in campania asta, “the personal touch”?

Adicatelea, in loc sa i se infatiseze in fata spaniolului vecinul lui (care sa-i povesteasca de angajatul lui, romanul, care e o bomboana de om!), ii apar niste actori care spun niste replici…

Hai sa incercam o paralela. In Romania sunt ceva probleme cu tiganii (mai explic o data ca sa nu se trezeasca cineva si sa sara de fund: eu le zic tigani. Am prieteni tigani cu care am tot vorbit pe tema asta, partea cu “rom”-ul li se pare o discriminare evidenta, se auto-intituleaza tigani si au o problema cu termenul de “rom” – ca sa fiu si politically correct).

Continuand incercarea de paralelism… apare o agentie care vrea sa imbunatateasca imaginea tiganilor (nu vorbim acum daca e cazul sau nu).

Tu ai lua in seama o campanie in care apar oameni care lucreaza in realitate cu tiganii, sau o gasca de actori care-si spun replicile?

Hai sa nu degeneram in discutii rasiste si inutile, incercam sa ramanem la subiectul HOLA SOY RUMANO, da? Merci!

Uite site-ul oficial al campaniei, daca vrei sa vezi unul dintre clipuri da “citeste mai departe”.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • romania inedit
    • 22.09.2008

    Nu inteleg de ce se face aceasta campanie idioata !
    Pentru ca o campanie sa fie reusita trebuie sa se bazeze pe realitate , adica trebuie prezentate cazuri reale care sa poata fi asimilate de catre consumatorii de publicitate !
    Eu cred ca mai mare discriminare este atunci cand tiganii sunt numiti romi !

    răspunde-i
  • Irina
    • 22.09.2008

    Curiozitatea mea e alta: cazurile prezentate (de actori sau nu) sunt reale?

    răspunde-i
  • copolovici
    • 21.09.2008

    Zic: mai bine decit nimic. Si mai zic: atunci cind in Romania, la TV, ai spoturi cu “medici stomatologi” care-ti recomanda o pasta de dinti si pe care apoi ii vezi la figuratie speciala prin seriale, campania nu-si atinge scopul? Ba cu virf si indesat plus adaos comercial. Sau o avea spaniolul majoritar IQ-u’ lu’ Flipper? Mai scriam la un moment dat intr-o insemnare despre “testimonialele’ Petrom: e greu sa faci spot credibil cu oameni obisnuiti care sa spuna cu naturalete la cadru un text predefinit, scris de altii. Ce-am vazut mai sus arata a ER, Grey’s Anatomy si Private Practice. Publicul crede ceea ce este “ca la televizor”. Repet: cel majoritar, indiferent de natie si pozitie geografica. Nu credem toti, dar noi, astia care avem opinii si am mai vazut macar cite-un “making of” (:)), sintem mai putinei.

    răspunde-i
  • DJAx3L
    • 21.09.2008

    Bine mai Cabral, nu te-ai uitat putin la DESCOPERA ROMANIA pe site, sa vezi acolo cu ce atractii se lauda statul roman in Spania, vezi, Muzeul Antipa, cred ca de aia nu dorm spaniolii ca nu au vizitat ei Muzeul Antipa. Nu tu un Muzeul Satului, nu tu litoral (e delta acolo, le era greu sa puna si despre litoral?), nu tu castelul dracula, nu tu sfinxul, babele, lucruri cu adevarat maiestroase.

    răspunde-i
  • Cristina
    • 21.09.2008

    nu pot sa cred!! adica de ce?? de ce au trebuit sa angajeze niste actori pt asa ceva, cand sunt atatia spanioli care au numai cuvinte de lauda la adresa romanilor, cand in spania sunt atat de multi romani capabili, muncitori, onesti si respectati de catre spanioli? pt ce toata farsa asta, din care oricum nu intelegi nimic si nu te “atinge” in niciun fel?mai bine ar fi mers acolo si ar fi luat interviuri unor oameni reali, spanioli si romani, ar fi aflat o parere sincera si n-ar fi fost dezamagiti de ea.plus ca n-ar fi cheltuit atatia bani inutil!

    răspunde-i
  • Robintel
    • 21.09.2008

    Gata, am scris şi eu ceva legat de acest subiect şi simt că merită citit: http://www.robintel.ro/index.php/blog/opinii/despre-imaginea-romaniei-in-exterior.html (e un articole destul de lung).
    10X Cabral.

    răspunde-i
  • Robintel
    • 21.09.2008

    Gata, am scris şi eu ceva legat de acest subiect şi simt că meită citit: http://www.robintel.ro/index.php/blog/opinii/despre-imaginea-romaniei-in-exterior.html (e un articole destul de lung).
    10X Cabral.

    răspunde-i
  • Robintel
    • 21.09.2008

    Bani şi imagine irosită aiurea. Mi-ai dat o idee de articol. Mersi!

    răspunde-i
  • […] cu tot respectul, beleaua e in alt buzunar: Trei meleoane jumate, bine. Campanie proasta, ma rog. CINE A INCASAT BANII??? […]

    răspunde-i
  • Cristian
    • 21.09.2008

    Asa e, actorii scad din realism.
    Si ii dau dreptate silvanei. Noi singuri ne facem reclama negativa ca prostii. Mai bine ne-am concentra si pe asta putin.

    răspunde-i
  • Loading...