Eu cred sincer ca fiecare uman e mester in meseria lui. Cand aud de instalatori care pun si gresie si-ti schimba si planetarele la masina… ii las in ale lor si-mi vad de drum.
In acelasi timp, nu-mi plac meseriasii care profita de plusul de experienta si vin cu explicatii care nu pot fi demontate de cei mai putini avizati.
So, hai sa va explic una-alta despre audientele tv. Cred c-am mai facut-o dar nu din punctul asta de vedere.
Ca sa nu te agresez prea mult o sa segmentez aici textul, in caz ca nu te intereseaza…
Cum se masoara audientele la teveu (GFK Romania) cred ca este destul de clar. Deci, se masoara audientele si cine are procentul mai mare e fruntasul clasei, cu coronita.
Insa, si aici este marele „dar”, cand unii sau altii se impopotoneaza cu audientele sunt sanse mari sa se fofileze. De ce?
Pentru ca datele de audienta vin calculate in functie de ce vrea clientul. Adica, fiecare post de televiziune are un anumit target care se numeste „main target” (scuzati engleza). E, postul respectiv se adreseaza publicului sau. Si in momentul in care spune ca a batut alt post sunt sanse foarte mari sa-l fi batut pe targetul sau, dar in acelasi timp sa fi luat bataie pe main target-ul celuilalt post.
Exista si un „all”, un fel de a calcula audienta la gramada. Nu se mai tine cont de segregarea pe grupe de populatie ci se ia per ansamblu.
Deci, atunci cand vedeti pe undeva publicate date de audienta si cineva se lafaie in scaunul premiantului, inainte de a-l aplauda fiti siguri ca respectivul e corect si arata datele per ansamblu si nu se refera la doar la segmentul lui de piata. Pentru ca da, poti fi seful clasei la tine in cartier, dar cand te intalnesti la olimpiada cu tot orasul stai cuminte in coada listei…
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.