Cateva vorbe despre fracking si gazele de sist.

gaze de sistCe este fracking-ul? O metoda de scoatere a gazelor din pamant. Dooh! Stie toata lumea deja…

Cum se intampla asta? Ei bine, aici incepe SF-ul, pentru ca fiecare a prins cate o frantura de informatie si are impresia c-a inteles. Si in felul asta orice discutie pe aceasta tema se scalda intr-o ciorbica de neintelegere cu perisoare de prostie.

Tehnic vorbind, metoda este foarte bine explicata in animatia de mai jos (in doua minute si jumatate explica tot):

Teoretic vorbind, exista mai multe pericole pe care tehnologia asta le contine, cele mai mari fiind legate de substantele chimice incluse in proces, substantele radioactive care pot fi scoase la suprafata si de poluarea panzei freatice.

Practic vorbind, avem un roman care a scris destul de mult pe tema asta. Ca zice bine sau ca nu… fiecare isi trage concluzia pentru el. De gasit aici: casajurnalistului.ro

Te-ai interesat de fracking pana acum? care este opinia ta in legatura cu posibilitatea ca in Romania sa existe firme care foreaza dupa gaze de sist?

Ti se pare ca e de bine sau ca e de rau?

[daca ti se pare ca merita, SHARE-uieste postul asta]

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • ketherius
    • 05.11.2013

    E de rau.

    Casingu’ nu e niciodata perfect si scapa contaminanti in apa potabila. Pe langa contaminanti, scapa si gaze – vezi robinetele cu apa care arde (prin US).

    Pe de alta parte, dupa cativa ani de fracking si exploatare, au aparut cutremure in zonele in care se exploateaza.

    Si, inainte sa ma contrazici, eu am sapat dupa petrol si am fost la site cand se pompa pentru fracking.

    răspunde-i
  • Servicii F
    • 24.10.2013

    La noi ca la nimeni, incep exlporarile in tara apoi apar si explicatiile pro sau contra. Oare cand vom ajunge sa demaram proiecte importante pentru tara dupa o dezbatere mai ampla su expertii si societatea civila ?

    răspunde-i
  • Lucian
    • 22.10.2013

    Cititi intai ce spune mihai ca se pricepe.
    Defectul nostru, al romanilor, e ca avem convingeri nu pareri.
    Hai de maine sa nu mai facem nimic decit eco. Sa stam ca floarea in geam. Sa inchidem toate fabricile nemernice care polueaza. Sa bem apa de izvor, sa. mincam ce producem in gospodarie, sa facem focul cu coceni iar nevoile in fundul curtii
    Nu inteleg de ce la proteste la Pungesti se merge cu autocarul. Ala nu polueaza? Cine plateste motorina? Ce lucreaza cei ce participa in timpul liber la proteste? Fac cumva agricultura eco? Traiesc bio? De ce nu protesteaza nimeni ca s-au taiat jumatate din paduri si in loc sa exportam mobila vindem cherestea? Citi dintre cei care protesteaza eco au strins un sac de gunoi de pe o pajiste, au sadit un pom sau se deplaseaza cu bicicleta?

    • Adrian
      • 22.10.2013

      De fiecare data cand am fost la o iesire in familie la iarba verde, am adunat 1-2 saci de PET-uri, ambalaje, sticle si alte gunoaie gasite in zona.

      Atunci cand iesim la o dupa-amiaza de duminica in natura, de obicei locul unde ne instalam il lasam mai curat decat atunci cand ajungem acolo.

      Una din „convingerile” mele este ca daca ai reusit sa cari o sticla plina pana acolo… nu poate fi mai greu sa o cari goala inapoi.

      Tendinta generala ar trebui sa fie una care sa tinda spre a face totul cu un impact minim asupra mediului natural si sa incercam sa mai pastram/reabilitam ce mai avem.

      Daca mergem pe ideea ca.. „ce? autocarul sau masina nu polueaza? si avionul polueaza, ce mai conteaza cateva tone de deseuri, sau cateva dealuri retezate si lacuri otravite” in 10-20 de ani urmasii nostri vor respira din rezervoare de oxigen creat in laborator si vor bea apa reciclata din pipi.

      Exista tehnologii alternative, resurse regenerabile sau inepuizabile, nu trebuie sa mai depindem la nesfarsit de titei si gaze naturale.

    răspunde-i
  • Radu
    • 22.10.2013

    ziua buna,
    problema este atat de complexa incat nu cred ca politicienii nostri ne vor binele in acest caz, mai mult vor binele lor.

    eu zic sa nu exploatam pana nu se gasesc solutii cat mai putin invazive pentru mediu si cat mai putin poluante, iar comunitatile locale ar trebui sa aiba ultimul cuvant, nu politicienii.

    răspunde-i
  • barbar
    • 22.10.2013

    o intrebare, probabil idioata, da’ eu nu pricep: daca scoti ceva(gaz) dintr-un strat ce ramane acolo? nu se prabuseste? se pune ceva in loc?
    daca stie cineva as vrea un raspuns

    • ketherius
      • 05.11.2013

      Gazul (ca si petrolul) e prins in canalele minuscule din gresie – inchipuie-ti o piatra de calcaie imbibata in lichid. Scoti lichidul, dar piatra are aceeasi marime, nu se micsoreaza.

      Din cauza asta, cand scoti petrolul, nu ramane gaura in pamant.

    • Adrian
      • 22.10.2013

      O sa ramana in locul gazului, apa + saruri + chimicale. Adica fix ce se pompeaza pentru fracturarea hidraulica.

    răspunde-i
  • Tudor
    • 21.10.2013

    Opinia mea e simpla: resursele respective nu pleaca din subsulul Romaniei daca nu le extram noi acum, le vor putea extrage in viitor copiii / nepotii nostri. Daca tehnologiile actuale prezinta riscuri, la ce bun sa ne grabim??? Daca mai asteptam se pot intampla doar 3 lucruri:
    1. Tehnologiile actuale se imbunatatesc si se dovedesc a fi sigure => n-am pierdut nimic si vom extrage resursele in siguranta
    2. Tehnologiile actuale sunt inlocuite de alte tehnologii nedescoperite inca, mai ieftine si mult mai sigure => n-am pierdut nimic si vom extrage resursele mai ieftin si in siguranta
    3. Tehnologiile actuale se dovedesc periculoase si se renunta la ele => am evitat o catastrofa ecologica

    Pretul resurselor nu are cum sa scada, asa ca daca asteptam in mod sigur nu pierdem nimic.

    Eu zic sa lasam resursele respective, pana ce tehnologiile actuale isi vor fi demonstrat siguranta pe 50 – 75 ani.

    • Marina
      • 27.10.2013

      subscriu.

    răspunde-i
  • Michelle
    • 21.10.2013

    Ma tot intreb la ce dracu’ ne trebuie gaze cand sunt atatea metode ecologice de a obtine curent electric si la ce ne trebuie benzina cand sunt o gramada de masini pe curent electric care poate fi produs acasa ecologic? La ce naiba ne trebuie atata aur scos din pamant? Pentru dinti si bijuterii mie nu-mi trebuie, la electronice poate fi inlocuit cu altceva…..de ce naiba ne trebuie atata extractie? Pana cand o sa ne mai poata tine balonul asta rotund?

    • Adrian
      • 22.10.2013

      Pentru ca este mai usor si mai ieftin sa „investesti” in proliferarea unei tehnologii depasite si murdare decat sa-ti schimbi complet infrastructura pentru a tine pasul cu noile tehnologii. (vezi companiile petroliere- dar intram in teorii conspirationiste si divagam de la subiectul articolului)

    • Simona
      • 21.10.2013

      Noua nu ne trebuie. Le trebuie altora.

    răspunde-i
  • abcsiund
    • 21.10.2013

    Nu am apucat sa ma documentez si nu vreau sa imi dau cu parerea referitor la poluare apa, pamant, etc.
    Eu intreb doar daca voi credeti ca romanii se vor alege cu ceva bun de pe urma acestor forari?
    Ca de ceva rau vad ca sunt ceva sanse sa aiba parte.
    Ca si cu Rosia Montana, chiar si in cel mai frumos si fara probleme caz dupa, credeti ca ne bucuram de ceva?
    Daca raspnsul este nu, atunci eu prefer ca aurul si gazele sa ramana acolo si sa le scoata poate cineva in viitor PENTRU ROMANI.

    • Adrian
      • 22.10.2013

      +1

    • zan
      • 21.10.2013

      subscriu!

    răspunde-i
  • Bea
    • 21.10.2013

    Din informatiile pe care le am plus ce am citit din linkul dat de tine… Nu-i a buna. Repet, strict din ce stiu eu la momentul actual, cred ca nu ar trebui sa vina la noi in tara. Zic ca e suficient ca exista mancare ce provoaca diverse boli grave, macar apa sa ramana intacta.

    răspunde-i
  • Adrian
    • 21.10.2013

    Mihai, sunt sigur ca ai citit faptul ca tonele de apa pompata pentru fracturare sunt combinate si cu un cocktail chimic. Si in momentul in care se elibereaza gazul (in urma fracturarii) se mai elibereaza si elemente radioactive. Nu este vorba de substantele utilizate pentru a nu crapa capul de forare, e vorba de substantele adaugate ulterior.

    răspunde-i
  • Loading...