S-au facut niste studii pe-afara, studii etapizate care urmareau situatia vazuta pe ani, nu numai intr-un anumit moment dat, iar studiile au aratat ca oamenii moderni au un spam filter ce se dezvolta natural atunci cand ei sunt bombardati cu reclame. Devin cu totii ad-blind si-ajung sa nu mai vada bannerele, spoturile TV, outdoor-urile enorme din oras, product placement-urile, advertorialele sau bannerele din on-line…
E o evolutie naturala a creierului, una de laudat, care protejeaza omul modern de prea multa informatie inutila si agasanta. [sursa foto]
La noi situatia este cu totul alta… avem o fobie groaznica la reclama, astfel incat trebuiesc protejati toti oamenii vii de reclame, ca nu cumva sa faca bube dulci. La unul dintre posturile cu Masterchef ma intreaba o domnisoara ca – citez: „de ce la noi mastercheful e plin de branduri, de la cascaval pana la gume de mestecat, pe cand la cei din strainatate nu-mi aduc aminte macar o data sa fi identificat un brand. Mi se pare o alta abordare mioritica, din pacate„.
Deci e abordare mioritica daca ai product placement in emisiune. Intr-o emisiune pe care o vezi la o televiziune care e oferita moka. Dar pe tine te deranjeaza ca la televiziunea moka, din emisiunea moka, ochii tai sensibili vad niste branduri [n-am nimic cu domnisoara, o astept pe-aci pe blog oricand, dar am ceva cu ideea asa ca mi-am permis s-o contrazic in post si nu la comentarii].
Aceeasi treaba e si on-line… „Pai e Blogosfera, de ce se vad bannere si de ce faceti advertoriale, ca blogging-ul inseamna…„. Pai daca stii tu mai bine ce inseamna bloggin pune tu mana si fa un blog care sa mearga, si arata-le tu la toti astia cum se face blogging fara un centrimetru de reclama! Nu de alta dar… da, e blogosfera, si in blogosfera te distrezi si razi, devii constient de unele lucruri si-atungi plangi, te informezi, citesti opinii si ti le manifesti pe-ale tale. Dar pentru ca toate astea sa se intample, niste oameni trebuie sa munceasca zilnic. Si daca tu nu dai niciun leu pentru treaba asta… ei bine, cineva trebuie sa sustina cumva timpul ala cheltuit si neuronii aia folositi.
Nu mai insist cu exemplele, cu toate c-as mai gasi, ideea este simpla: omul vrea continut, unul cat mai de calitate, dar nu vrea sa plateasca pentru el, il vrea gratis. E de inteles, si eu intru in gasca asta.
Problema este ca omul se arata jignit si deranjat atunci cand vede o reclama de parca i-ar fi bagat cineva mana in buzunar…: „Aoleu, am vazut Delaco in Masterchef, trebuie sa ma duc la oftalmolog, cred ca mi-a zgariat retina!”.
Cat timp ni se livreaza un continut de calitate (daca n-ar fi quality nu ne-am uita, nu?), atunci de ce ne oparim atunci cand vedem publicitate de orice fel?
Si, mai mult de-atat… de ce ne mai vaitam ca ne-a agresat bestia aia de reclama in loc sa schimbam postul TV sau tab-ul imediat? Adica… de ce ne vaitam in loc sa amendam pe loc?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.