Am fost rugat sa fac un review pentru site-ul acesta (masinidedama.ro), azi mi-am facut ceva timp si… iata.
In primul rand nu exista o unitate grafica si cromatica, incepand cu header-ul.
Intr-adevar, combinatia alb+negru+rosu este cel mai eficient dialog cromatic cu creierul uman, insa complexitatea combinatiei este… simplista (ca tot vorbea Budha despre teme de wp la webcamp).
In rest avem un separator ce cred ca a fost pus acolo pentru a aseza mai bine pagina, nu e prost pus dar… e bleu! Deci… nici dansul nu prea se leaga.
Vorbind de functionalitate… feed-ul este mic si nu sare in ochi, pentru genul acesta de target cred ca ar fi mult mai interesant daca ar fi promovat mai tare feed-ul, chiar daca e si un e-mail harvest tool pe pagina (nu sunt fan al acestei metode, newsletter-ele au prostul obicei de a fi confundate cu spamul in ultimul timp).
La pagina “despre noi” gasim un statement dragut, mi se pare bine scris dar… este impersonal. Vorbim de net, si asa avem parte de multa informatie nepersonalizata si rece, cred ca o prezentare nominala a celor implicati in proiect ar fi benefica. Daca nu… macar niste nick-uri de care sa se lege cititorul.
La pagina “contact” e afisat (in stilul antispam) simplu un mail. E, si aceasta este un semn de usoara neseriozitate. Cine esti? Unde te gasesc? La ce numar raspunzi? Raspunsurile la toate aceste intrebari ar trebui sa apara pe pagina asta.
Vorbind de continut… aici discutia este mai larga.
Se incearca o acoperire a tuturor claselor. Asta nu e rau dar daca avem in vedere ca vorbim de masini de dama… cred ca ar trebui mentinuta directia autoimpusa, nisa aceasta presupune anumite limitari din start. De exemplu, de ce le-ar interesa pe doamne de noul G-klasse? Greu de crezut ca este o informatie ce va suscita interes printre doamne.
In acelasi timp, informatiile despre masini, review-urile… ar trebui facute mai personale. A, e ok, avem date tehnice… foarte bine. Dar cum fac femeile cand isi recomanda o crema de fata? Isi explica una alteia coeficientul lui Q10 din crema sau se refera la informatii aplicate, cum ar fi cele din zona tactilului?
Mie mi s-a parut clar ca textele (cel putin cele citite de mine) sunt scrise de o femeie, felul de a pune cuvintele in pagina asta mi se pare ca transpira (sau cel putin partea femeiasca din domnul care scrie este foarte pronuntata 😀 ).
Asta mi-a placut cel mai mult, dialogul care transpare din texte, genul de discutie care ar putea sa incite femeile la sustinerea unei discutii sanatoase, pe limba lor.
Ce as face eu? As rezolva cele cateva mici probleme grafice si de dialog cromatic, si as inclina totul catre experienta personala. Acum articolele sunt scrise si bazate pe cifre, eu le-as mai umaniza si le-as inclina catre experienta tactila si senzoriala personala a redactorului. A, si putina atentie la SEO, nu prea e friendly la capitolul asta.
Despre posibilitatea de a deveni un site feminist… cred ca exista dar poate ca ar fi bine daca, chiar si pastrandu-se o anumita tenta exclusivista, nu ar derapa foarte mult in directia asta.
Si acum va intreb pe voi… cum credeti ca sunt femeile la volan?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.