Cred ca anul asta am vazut pe Facebook peste 50 de promotii care mergeau pe drumul “da un like paginii noastre si poti castiga un iPhone 4!”, sau pe aceeasi poveste dar cu iPad ca premiu.
Dupa primele cateva campanii de genul asta deja mi-am zis ca-i un trend prost si am urmarit povestea sa vad cati vor merge pe poteca asta. Acum nu-i mai spun trend prost ci “iPhone mokalike”.
Inafara de asta cu iPhone (pana acum am bunghit numai vreo 3 cu iPhone 4S) am mai vazut campanii nefericite, aproape toate cu premii puse pe trotuar pentru niste like-uri. Nu a interesat pe nimeni cresterea sanatoasa, atragerea unui public tinta, o nisare macar aproximativa… toti au tintit marea masa, multi sa fie… nu conteaza de care.
Si dau acum peste o campanie noua… pe care o numesc, cat de politicos pot, ca fiind nefericita.
O companie cu prezenta pe Facebook, Maguay, spune asa: da un like si pentru like-ul ala noi donam o paine unor nevoiasi.
Sunt unul dintre cei care ajuta, dintre cei care cred cu tarie ca intr-ajutorarea poate rezolva multe probleme. Si de multe ori am zis ca eu consider ca orice ajutor dat unui om cu probleme scuza mijloacele prin care ai facut-o.
Dar hai sa vorbim putin de povestea asta… un like pentru o paine.
Partea buna este ca multi sarmani vor primi painea aia, si cu toate ca doare cand gandesti asa… se vor bucura pentru ea.
Partea… mai putin buna este ca tu, ca si companie, ai putea sa donezi painile alea fara sa faci tam-tam, fara sa cauti glorie pentru asa ceva.
Tehnic vorbind… e vorba de o campanie umanitara in scop de marketing. Practic vorbind, la nivel de perceptie vei fi penalizat drastic si hulit pentru ca… asa ceva nu se face.
Daca stam sa ne gandim, puteau spune “Cand atingem 10.000 de like-uri utilam un camin de batrani sau de copii cu o centrala de incalzire performanta.“. Multi ar spune ca ar fi fost mai elegant asa, cu aceleasi costuri (sau mai mici).
Eu spun ca din punct de vedere al mainii de ajutor date… nu trebuie dat cu pietre. Dar din punctul de vedere al marketingului… sunt atatea metode fericite de a te promova pe Facebook incat asta cu like-ul / paine este…
Economic vorbind… e mai ieftin cu aifoane… si daca judeci cinic (marketingul este in primul rand cinic, hai sa fim constienti) estimezi ca strangi cu treaba asta 10.000 de like-uri, deci te costa 15.000 lei. Intra cateva iPhone-uri in bugetul asta, este?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.