Ei destepti. Noi… asa cum suntem. Adica misto.

In vacanta de care stiti deja, cea din Portugalia, am vizitat – vorba vine, am condus de vreo doua ori – podul Vasco Da Gama (cand am si facut pozele de mai jos).

Dupa cum vedeti in imagini, podul Vasco da Gama este incredibil de lung, constructia are 17,2 km. Este cel mai lung pod din Europa si al noualea din lume. Ca ordin de marime… noi ne mandrim cu Podul Saligny (de fapt, Carol I) – 4km, si cu Podul Dunarii de la Giurgiu – 2,8 km. Misto, nu?

Are 3 benzi pe sens, fiecare banda cu cate o limita de viteza superioara si o limita de viteza inferioara impuse (maxim 120km/h). Noi avem 3 benzi pe sens pe B-dul Unirii, pe Magheru si pe Ana Ipatescu. Ei au pe 17,2 km, peste ape, cu trei benzi pe sens. Misto, nu?

Podul Vasco da Gama a fost construit in (atentie, asta o sa va enerveze)… 18 luni! Da, am scris 18 luni. Atunci cand am mers pe el nu stiam, ne-am informat dupa. Deci toata nebunia asta de deasupra apelor a fost construita in 18 luni de constructie (cu 18 luni de pregatiri)… ce facem noi in 18 luni? Va zic eu: facem… misto!

Si ultima intrebare, ca sa va fac vinerea misto de tot: cat a costat aceasta enorma constructie? Cat credeti ca a platit statul portughez pentru podul Vasco da Gama?

Va spun eu: zero-nimic-nada-rien-zip-keine! Da, zero euro! Pentru ca au facut un contract cu Lusoponte, constructorul principal, si au cedat taxele care se incaseaza de la masini acestui constructor pentru urmatorii 40 de ani.

Deci 17,2 km de pod pe 3 benzi de circulatie pe sens, in numai 18 luni… fara niciun ban!

Dupa cum spuneam in titlu: ei destepti.

Si va intreb pe voi: noi cum suntem?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Sorin
    • 23.09.2010

    Cum o tara cu o suprafata de aproape 3 ori mai mica ca a Romaniei cu o populatie pe jumatate e posibil sa aibe 3 sferturi din PIB-ul Romaniei?

    Daca pentru construirea podului asta durata a fost de 18 luni, pai pentru cel de la Cernavoda, 2 luni ar fi suficiente…

    răspunde-i
  • Cristian
    • 22.09.2010

    Cât sunt taxele de folosire a podului?

    • Sorin
      • 23.09.2010

      2 euro/pasager
      10 euro/camion

    răspunde-i
  • […] respectiva, iar in timpul respectiv se si circula pe tronsonul respectiv. Portughezii construiesc cel mai lung pod din Europa fara sa cheltuiasca un singur euro, in doar 18 luni! (exemple care nu corespund neaparat cu […]

    răspunde-i
  • Mihai
    • 20.07.2010

    intrebarea ar fi : care noi? Ca „noi” nu suntem in stare sa formam o comunitate care sa lucreze in interesul „nostru”

    răspunde-i
  • Cristi
    • 08.07.2010

    Da, zero euro! Pentru ca au facut un contract cu Lusoponte, constructorul principal, *si au cedat taxele* care se incaseaza de la masini acestui constructor *pentru urmatorii 40 de ani*.

    Deci n-a fost chiar moca. Un fel de in rate cu dobanda variabila care depinde doar de furnizorul creditului. Desteapta chestie, asta e sigur.

    răspunde-i
  • Dany
    • 08.07.2010

    O sa fie intrecut cat de curand de podul care va unii Sicilia de Peninsula Italica peste stramtoarea Messina. Acest pod a fost construit pentru o expozitie din 1997 prin care se comemora unul dintre cei mai mari navigatori, descoperitori : Vasco da Gama, cel care a ajund in India de Vest pe la Capul Bunei Sperante. Oricum este remarcabila o astfel de constructie intr-o tara cu o populatie predominant rurala ca Portugalia, una dintre tarile sarace din Europa de Vest, in Romanica niciodata nu va fi posibil un asemenea pod.

    răspunde-i
  • miluch
    • 06.07.2010

    jenant de patetici

    răspunde-i
  • raluca
    • 06.07.2010

    PAI VEZI….
    SI ZICI SA MERGI IN CONCEDIU PE LA NOI….

    răspunde-i
  • gabytza2gaby
    • 06.07.2010

    MISTO!!! asa suntem 🙂
    Bravo lor .

    răspunde-i
  • maniak
    • 05.07.2010

    Asa va fi si la Grozavesti, o sa vezi !!!!

    răspunde-i
  • Loading...