“Pentru moment pe ai nostri ii intereseaza ecologia in aceeasi masura in care ii intereseaza si despre bolile copilariei in sudul Andaluziei.”
O afirmatie falsa sau adevarata?
In parte este adevarata, ignoranta si lipsa preocuparii in directia aceasta sunt cunoscute si larg raspandite la noi.
Totusi, din ce in ce mai multi oameni romani au preocupari ecologice. De la simpla aruncare a unei hartii unde-i este locul si nu pe geam, din mersul masinii, si pana la preocupari mult mai concentrate si mai concertate, romanii incep sa se gandeasca si la problemele de mediu.
Acum… treaba este simpla: cu cat ne doare mai tare, cu atat ne agitam mai mult.
Partea complicata vine insa tocmai din zona aceasta, lipsa cunoasterii. Cu totii au auzit de incalzirea globala, topirea calotei glaciare si moartea elefantilor de mare. Dar toti spun “lasa frate ca pana se strica combinatia si io si copii si nepotii mei stam drepti si privim cerul prin 2 metri de pamant!”.
Daca insa te apuci si te documentezi… vezi ca nu-i asa. Nu ca se strica toate cele fix de maine dar daca incercam sa vedem ce se intampla- nu mai departe de geamurile casutelor noastre – vedem ca ceva nu mai merge ca pe vremuri (voi ati vazut ce caldura oribila e ziua si ce frigaraie se lasa seara?).
Am fost ieri la un eveniment pus pe roate de Cristian Manafu si GMP, si moderat de Dragos Bucurenci. S-a discutat la liber despre eco, masini eco, propuneri – variante – solutii.
Au fost cateva ore misto, uneori mici contre, intrebari puse de eco-sceptici si raspunsuri date de eco-pro (dap, aici ar fi incadrat Dragos).
Ideea este clara, ar fi bine sa facem ceva, cate ceva macar.
Evenimentul a fost gandit ca promovare dubla si pentru eco-Romania / eco-Bucuresti (era un aer mai mult verde) dar si pentru ca blogosfera sa intre in contact cu Toyota Prius.
O sa spuneti… reclama desantata. Eu spun… reclama la un produs fara concurenta (din prisma eco) la noi. Mai vinde Honda un autoturism hibrid, dar promovare face… nu. Asa ca Prius ramane “aplicat” singura masina eco de la noi (ok, mai e si Lexus-ul dar… vorbim totusi de ceva exemplare vandute).
Am doua intrebari simple:
– merita sa fim mai aplecati spre eco?
– stim ce avem de facut?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.