Pana acum m-am abtinut de la a ma exprima, asa cum o fac aproape de fiecare data cand vine vorba de produse ale altor televiziuni.
Motibele abstinentei? In primul rand faptul ca toata lumea interpreteaza ca si cum as vorbi despre concurenta, cu toate ca eu consider concurenta directa produsul care se difuzeaza in acelasi timp cu emisiunea pe care o prezint. In al doilea rand pentru ca nu ma dau specialist, am o experienta de 10 ani de televiziune dar cunosc si mecanici care se ocupa de masini de 20 de ani si mi-au pus ulei de diesel in motor ce arde benzina… deci experienta nu este neaparat sinonima cu iscusinta.
Revenind… am vazut multi bloggeri dezamagiti de emisiunea asta. Nu stau acum sa spun eu daca e buna sau proasta, ca nu sunt eu ala de imparte notele. Dar, se cere totusi o explicatie, ea nu vine de la producatori si atunci incerc eu sa explic…
In primul rand… ideea emisiunii este foarte ambitioasa. In tv te bazezi pe vizual si pe sunet in a transmite informatia. E, emisiunea asta are deja un handicap, imaginea disponibila nu poate fi, sub nici o forma, spectaculoasa. Arareori, daca preia vreun film sau vreo imagine de pe un blog se ajunge la un dinamism video la nivelul asteptarilor publicului din 2009. Si oricat ai pacali din montaj, oricat dinamism ai da din cut-uri si over-layere, tot statica va fi. Deci, in mare parte, mesajul emisiunii se bazeaza pe sunet. Deci avem deja un handicap major.
In acelasi timp, vorbind de video, multi bloggeri au moace interesante si mult haz. Dar nefiind obisnuiti cu camera, moaca interesanta se crispeaza si parte din farmec dispare. Vorbind de haz… iar avem partea de trac ce omoara parte buna din spontaneitate, si in plus, hazul multor bloggeri iese la iveala in scris, in video ai nevoie de o anume experienta pentru a relaxa partea aia de creier pusa pe sotii.
Cat despre unda negativa din blogosfera fata de Dupa Bloguri eu mi-o explic… ce n-au inteles bloggerii este ca emisiunea asta este despre ei, si nu pentru ei. Blogosfera nu face parte din publicul emisiunii, sau oricum… nu la ora asta, cu formatul acesta. Si daca s-ar fi incercat asa ceva emisiunea trebuia sa aiba in format un slot de plug-in-uri, un slot de SEO si sa fie in rest un feed rapid sustinut de video si audio. Ori asa ceva nu ar fi deloc interesant pentru publicul larg.
Emisiunea arata acum ca si cand ar fi facuta pentru neinitiati, pentru cei care inca nu citesc bloguri sau poate citesc dar nici nu sesizeaza diferenta intre blog si site, si e si normal asa, ce public de tv inseamna blogosfera?
A, sunt de acord cu ideea ca blogosfera, luata ca indivizi separati, este si consumatoare de tv. Dar problema apare datorita lipsei de omogenitate, daca am spune ca toti – hai sa nu exageram! – majoritatea bloggerilor consuma acelasi tip de produs tv, atunci am putea spune ca sunt buni de adaugat pe listele de public tinta (am explicat la un moment dat care este sistemul prin care se calculeaza audientele tv), dar nu sunt, si astfel nu vor avea emisiuni dedicate.
Genul asta de emisiune, chiar si de nisa fiind, n-are cum sa placa subiectului caci nu-i pentru el, e pentru alte target-uri si atunci trebuiesc suplinite gusturile targetului.
Am zis. Tu ce zici?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.