Discutia aia cu „ce vrea publicul” versus „cum este educat de catre media”…

De pe blogul asta se preia la greu. Ca unii oameni sunt lipsiti de bun-simt si nu citeaza sursa sau link-ul, ori ca se apuca sa copieze intregul continut al articolului… nu ma mai apuc sa vorbesc acum.

Stiti ca s-a tot discutat pe marginea subiectului aluia  cu „media este de vina, nu publicul, pentru continutul livrat catre public”.

Plecam de la premisa ca media este facuta, inafara de alte motive (care depind de profilul canalulul media respectiv) sa faca audienta, deci bani. Premisa este decenta, da?

Avem doua articole. Unul se refera la „Afla ce vedeta le-a stricat casnicia Andreei si lui Cabral„, unul spune „Cabral a cumparat un microbuz de 7.000 de euro pentru copii si batranii defavorizati„.

Ghiciti cate page-views-uri au fost la fiecare articol?

Articolul cu scandalul a avut peste 36.000 de vizualizari, articolul cu microbuzul a avut 1.400 de vizualizari.

Deci… ce cauta lumea? Stiri pozitive, ganduri, gesturi sau cuvinte frumoase?

[Nota 1: nu cadea in capcana eu sunt asa si toti sunt ca mine, nu se aplica. Ar trebui sa te gandesti, in primul rand, ca esti aici, pe blogul asta unde nu sunt nici tate in fundul gol si nici scandaluri. Nu te gandi ca daca tu astepti si-ti doresti altceva… toti au aceleasi asteptari ca si tine. Am dat mai sus niste cifre. Palbabile, verificabile, evidente. Cifre care vorbesc despre alegerile personale.]

[Nota 2: ar fi o prostie sa tragem tembela concluzie ca cei care cauta stiri despre scandaluri ar gresi. Fiecare isi are propriile alegeri personale, nu are nimeni dreptul sa le judece.]

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • McGogoo
    • 30.05.2011

    mai hombre…
    lumea s-a uitat la articolul despre dezlegare de cununii pt ca titlul e scris in asa fel incat boul din fata calc sa dea clik acolo!

    eu as fi scris alt titlul pentru cel de al doilea articol:
    „Cui a dat Cabral 7000 de euro?”
    sa vezi ce de clicuri aveai 😀
    sau
    Cum si-a cheltuit Cabral banii facuti cu blogul !

    ps: schimba thema asta, nu se vede nici un link… in plus tre’ sa te gandesti si la aia care eu probleme cu vederea.
    pe mine ma dor ochii.
    nu glumesc.

    asa.. fixez mouse-ul pe butonul cu „trimite comentariul”.. inchid ochii… si apas…
    o sa ii deschid cateva zeci de secunde mai tarziu… si daca comentariul e trimis inchid pagina repedeeeeeeeee

    răspunde-i
  • mihaela
    • 30.05.2011

    Buna Cabral,
    Imi place mult blogul asta si felul in care tratezi teme serioase, cu o sanatoasa doza de umor.
    Nu inteleg ce s-a intamplat in lipsa mea :), am lasat un blog simplu, cu un text clar, cum trebuie sa fie, si acum dau peste unul nou cu o formatare greoaie, care-mi da erori, scrisul e ingrosat cu albastru si rosu precum in html-urile de demult, iar stelutele imi dau alergie…
    uite ca-mi sare si cheful sa mai citesc!! 🙂
    Ce s-a intamplat?
    Testezi gusturile de design ale audientei?

    răspunde-i
  • Peste unul din articolele mentionate de tine am dat si eu zilele trecute dar mi s-a parut ca lucrurile sunt scoase din context, iar in alta ordine de idei citisem inainte cum sta treaba si senzationalul nu ma prins.

    • Cabral Ibacka
      • 28.05.2011

      Da, nu te-a prins pe tine. Dar restul umanilor? Hop sa-nghita galusca!

    răspunde-i
  • Zodrac
    • 28.05.2011

    comparatii de genul acesta putem face in fiecare zi cu 2 emisiuni de la 2 posturi diferite (Acces DinRect si Profesionistii de la TVR1 de exemplu) si o sa vedem ca balanta e in partea scandalului tot timpul, indiferent de persoanele implicate.

    răspunde-i
  • Graethel
    • 28.05.2011

    off-topic: cand dai click pe a treia pagina de pe blogul tau, vezi si tu ce vad si eu?

    răspunde-i
  • valentin
    • 27.05.2011

    Eu zic ca sunt multi oameni care citesc ambele stiri.Si nu ca sa traga o concluzie, sau ca sa faca ceva anume dupa ce au citit stirile…nuu…pur si simplu suntem un popor de curiosi si de invidiosi intr-o oarecare masura.Si cum invidiosii sunt obligatoriu si barfitori,gandeste-te ce viata trista ar avea fara prima stire.

    răspunde-i
  • Andreea
    • 27.05.2011

    Buna Cabral , stiu ca sunt off-topic dar am si eu o intrebare referitoare la serialul de pe Pro Tv , mai exista o continuare la Mostenirea sub alt nume ?

    PS : iubitul meu mi-a zis ca daca nu mai se face o continuare facem o campanie ,strangem semnaturi si mergem la ProTV :))

    • Cabral Ibacka
      • 28.05.2011

      Andreea, inca nu se stie daca se va mai continua… 🙂

    răspunde-i
  • Lara
    • 27.05.2011

    In postul trimis ai dreptate si fiecare are dreptate din p. lui de vedere.

    • Lara
      • 27.05.2011

      Nu vizualizarile conteaza ci faptul ca acei copii si batrini folosesc microbuzul. Scopul a fost atins.

    răspunde-i
  • Lola
    • 27.05.2011

    Eu sunt cea care ti-a scris candva un comentariu in care afirmam ca este responsabilitatei mediei sa educe populatia. Nu comentez des dar te citesc zilnic cu mare placere si te admir (din multe puncte de vedere). De data asta simt ca trebuie sa comentez iar, pentru ca asa cum te „citesc” eu pe tine stiu ca nu esti facut pentru media-circ ci pentru media-unealta a educatiei.

    Stiu ca nu tu iei deciziile in ceea ce priveste programul si cat de important e numarul audientei. Dar poate intr-o zi, cumva, vei avea oportunitatea sa faci parte dintr-o emisiune care sa se potriveasca manusa caracterului tau – si deci iti scriu ca sa te incurajez sa iei calea asta in caz ca se iveste 😀

    Cum spuneam, stiu ca pentru o statie numarul ala e important, insa raman la parerea mea ca nu numarul conteaza, ci calitatea audientei. Nu ai prefera sa ai 1400 de vizitatori care sunt interesati in ceea ce ai TU de spus contra a 36.000 care se asteapta sa-ti pui o tichie de clown si sa te tavalesti pe jos?
    Si aici o conversatie ar deraia cu exemple de statii tv care se adreseaza unui anumit segment al telespectatorilor si au un succes nebun, etc – dar am scris deja prea mult.

    Acestea fiind spuse, nu stiu daca exemplul dat de tine este chiar bun de paralela cu responsabilitatea mediei. Este doar un exemplu de senzationalism, de care suntem toti atrasi intr-o mai mica sau mai mare masura.

    Un alt aspect foarte important: articolul care a capatat 36.000 de vizionari si-a captat audienta facand-o curioasa. Articolul despre fapta ta frumoasa (bravo, felicitari!) spune totul din titlu. Mici nuante care sunt foarte importante in presa iar in cazul asta, din pacate, jurnalistul mai bun lucreaza pentru partea de „barfa” (sau scandal, cum i se mai spune) a presei. Am o vaga banuiala ca daca titlul celui de-al doilea articol ar fi sunat ceva de gen „Afla ce a facut Cabral batranilor” ar fi captat mai multa atentie :))

    In fine, gluma-gluma dar e un subiect serios si dupa cum vezi, nu sunt singura care considera ca e gresit sa dai audientei ce cere si ca ar fi mai indicat sa faci in asa fel incat sa o convingi ca tu stii mai bine ce vrea.

    *(tu = media, in cazul asta)

    răspunde-i
  • loredanaP
    • 27.05.2011

    Fiecare e liber sa faca propriile alegeri… Din pacate, majoritatea ne arata ca avem de ce sa fim ingrijorati…

    răspunde-i
  • Loading...