În vânzări totul este permis, îmi explicau acum vreo 18 ani la cursul de vânzări în asigurări, când mă pregăteam de primul meu job de lungă durată.
Ca să vinzi aveai voie, erai sfătuit, erai împins să faci orice. Evident că acest orice se limita la ce te ducea pe tine inima să faci, evident, dar în teorie… the sky was the limit pe vremea aia.
Între timp s-a întâmplat ceva foarte nasol pentru acest orice. S-a inventat internetul și-apoi Social Media. Să vinzi acum fără PR și imagine este ca si când apari în pragul casei cu fosta iubită de mână, spunându-i nevestei De azi va sta cu noi!. Insucces complet. Și circ.
Circul de care acum beneficiază niște domni și doamne care se ocupă de vânzarea și promovarea unor teste pentru boli venerice (o treabă bună în condiții normale).
Ce-au făcut ei? S-au folosit de povestea cu Mihai Eminescu și bolile venerice și i-au folosit imaginea la promovarea propriului produs.
Desigur, tot buzz-ul negativ a ajutat și la promovarea produsului în sine. Dar după ce umpli de căcat și ridicol un produs… o să te umpli de scârbă de fiecare dată când vei povesti unde lucrezi, ce faci și ce vinzi.
Doru Panaitescu, Ruxa, Tvdece, Ionut Oprea, Sorin Tudor, Alex Tunaru au scris despre asta. Și alții, sper, o să scrie.
Poate prin urecheli susținute să nu mai vedem campanii de genul ăsta.
Apropos, în wiki despre el scrie asta:
Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici) (n. 15 ianuarie 1850, Botoșani – d. 15 iunie 1889, București) a fost un poet, prozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română.
Oare ce-ar fi corect să scrie la pagina celui care a făcut campania asta de l-a folosit pe Mihai Eminescu? Hai cu idei…!
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.