Noi, băieții, avem o relație specială cu mașinile. Pentru mulți dintre noi relația cu mașina este a doua, ca importanță, după cea cu familia și prietenii.
E ca și cum ai avea o amantă… doar că n-ai. 🙂
La mine e la fel. Mașini, motorete, jeturi și bărci… la naiba, și un autogreder poate fi interesant dacă reușești să-l supraalimentezi sănătos!
Dar ai o variantă mult mai ieftină ca să-ți faci damblaua asta. O variantă redusă la scară, dar la fel de spectaculoasă tehnic. În plus… poți s-o iei și-n casă!
Am damblaua asta de ceva ani, un Savage care între timp a ajuns și vintage, dar la care nu vreau să renunț… cred că și pentru faptul că am ce repara la ea.
Știu, n-arată spectaculos, dar asta pentru că după ce i-am tăvălit caroseria de prea multe ori, am ajuns la concluzia că aici e vorba despre mecanică și despre îndemânarea de a ține turbata pe trasa ideală… și nu despre cât de strălucitor e plasticul de deasupra.
Ce variante există?
Păi astea se împart în mai multe categorii. În mare, funcție de motorizare și dimensiuni.
Ai variante de motor termic, ca asta pe care o am eu. Și variante de motor electric. Avantajul la termic este că scoate fum și zgomot. Te simți acolo, pe circuit, nu altceva! Avantajul la electric este că nu mai ai bătăi de cap cu pornirea, cu reglajele, cu combustibilul, etc.
Apoi, din punct de vedere al dimensiunilor… ai mai multe variante. De la pitice și până la monștri.
Ieri am trecut pe la Bogdan să-mi iau o bujie nouă și am făcut o comparație.
A lui e clar mai mare…
Bine, dacă mă întrebi, ăsta ar fi cadoul de Crăciun perfect pentru mine. E o bestie electrică ce face spectacol… Traxxas X-maxx.
O suspensie care ține salturi de 60 de metri (da, atât sare, ăsta e recordul. Palalila complet!), o transmisie optimizată perfect pentru a duce într-un mare fel cele 9 kg la peste 100 km/h.
E… bombă! Sigur, n-o să mi-o iau, costă o cârcă de bani… dacă aude Andreea că mă gândesc să iau așa ceva sigur îmi face o supradoză de fier. Avec le couteau…
Dar… e bombă. Pun la sfârșitul articolului un video cu ce știe să facă… 😀
Sigur, ai mult mai multe variante, plecând de la 215 lei poți lua o Baja Q32 Electric, o mașină foarte mișto și cu care-ți faci de cap mult timp până să vrei ceva mai înțepat.
Așa arată.
Mai bine de-atât este HPI E-Firestorm 10T. Electrică, frumușică și foarte sportivă. Însă costă mai mult, puțin peste 1.000 de lei. Arată așa:
Și mai sus e Traxxas E-Revo. Tot bestie electrică. Cu multe chestii mișto. Waterproof. 1.300 de lei.
Dacă ai buget mai dodoleț, poți urca la un HPI Savage Flux XS. Pe scurt… merge cu 100km/h, suspensie care înghite aproape orice și cu dif și transmisie metalice… e o bombă. Dar care costă, e aproape 1.700 de lei.
Sigur, și la utilajele astea ai variante nenumărate de tuning, poți modifica de la tobe și suspensie, transmisie și motor și până la cauciucuri și caroserie.
Eu la a mea i-am făcut doar câteva chestii… am pus alt fel de bujie, i-am luat o telecomandă mai bună, i-am schimbat cauciucurile, am pus alt filtru de aer… dar ele și stock vin numai bune de joacă.
Bine, practic… îți iei belea pe cap, dacă mă întrebi pe mine, dar mi se pare cadoul ideal pentru un băiat căruia i-ai luat până acum toate fularele, mănușile și flanelele din Zara, H&M și Pikendcloncăpurg… clocăndur… ăăă, clocănburg. Asta e, Pikendclocănburg. Sau era căndurg?!
Ai mai multe variante de unde să le iei, eu am încredere 100% în Bogdande la RCRacing. Băiatul ăla de mai sus, cu moacă de geek simpatic.
Video-ul despre care spuneam mai sus:
Uite niște domni la joacă…
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.