Acest post se adreseaza bloggerilor, si mai ales bloggerilor mai putin cunoscuti / bloggerilor noi / bloggerilor mici (cum vrei sa le spui). Daca nu esti blogger sunt sanse mari sa te plictiseasca groaznic acest post.
Intr-o forma sau in alta, asta este intrebarea celor care tocmai si-au facut blog si nu stiu cum sa faca pentru a-l impinge catre succes: cum sa-mi targetez blogul?
Ce cred eu:
– pe treaba lui, n-ai cum sa-l bati pe Zoso. Mai mult, nici nu vei reusi sa scoti capul dintre cei care se chinuie sa-l copieze. Omul are stilul lui, publicul lui, awareness-ul pe care il are, isi face treaba prea bine ca sa reusesti sa-l iei sau macar sa-i faci concurenta. Nu-l laud, asta e realitatea.
-pe bloguri intime, de suflet, despre si cu sentimente, nu vei gasi trafic mare niciodata. Sunt treburi prea intime ca sa transmita lucruri la care sa reactioneze un numar mare de cititori, vibreaza doar o parte dintre ei. Daca omul intra o data si nu gaseste ceva care sa-l miste (sa-i placa sau sa-l deranjeze groaznic), nu va mai reveni.
– cu blogurile intim-generaliste de genul astazi am crosetat un flanel, 3 pe fata, 3 pe dos, iar nu vei face foarte multa treaba. Sunt multi, foarte multi care povestesc despre ce constipatie severa-i chinuie si despre fundul colegei de munca. Si dintre acestia se ridica incet doar cativa, restul vor ramane acolo, intre ei si cei 15 prieteni.
– am vazut un aflux maricel de bloguri sexuale. Interesant, da, numai ca trebuie sa sustii prin continut. Si asta inseamna ori ca-ti trebuie o imaginatie fara limite, ori ca activitatile tale sexuale sunt la fel de intense ca radiatiile solare. Si niciuna dintre variante nu este posibila (hai, lasa laudele, de 2 ori pe zi nu e de Guiness Book). In plus, cred ca este clar ca cele cateva bloguri cu cert continut sexual sunt exceptii, neavand oricum un trafic nebun.
– blogurile de crima si pedeapsa, hate-blogurile nu merg la noi. Omul intra si daca vede ca 10 posturi tu nu faci altceva decat sa injuri si sa blestemi, sa persiflezi si sa terfelesti, chiar daca punctual ajunge sa-ti dea dreptate, nici nu va comenta, nici nu va reveni prea des.
Mai sunt cateva categorii de care nu mai amintesc, cred ca imaginea de ansamblu este destul de clara.
Si vei intreba Asa, si despre ce sa scriu ca sa am succes?…
Uite, eu zic sa mergi pe nisa. Daca te pricepi la ceva anume, chiar daca e vorba de inghitit mingi de ping-pong, fa un blog axat pe treaba respectiva. Cu siguranta, daca nu iti alegi un target de genul imperecherea la puricii de padure cu doua puncte verzi pe fund, se vor gasi mai multi care sa-ti impartaseasca interesul.
Mai mult, poti orienta blogul catre comunitatea in care traiesti fizic. Daca esti din Suceava, scrie despre Suceava. Fii un observator atent, scrie despre probleme si necesitati, implica-te si semnalizeaza lucrurile care deranjeaza, aplauda internetic lucrurile care merita, fa recomandari. Iti vei forma un public, chiar daca doar local, cu care vei putea construi, ai sanse sa construiesti o comunitate frumoasa.
Nu, cei care acum au trafic mare nu s-au supus acelorasi reguli… spuneam mai devreme de Zoso, nu ma bag in discutia asta, a fost sau n-a fost primul e problema lui (sau mai ales a altora), cert este ca a fost pe aici de cand s-a deschis alimentara. DeMaio scrie cu spume, are un farmec, chiar daca sunt momente cand alearga pumele la el pe blog, pe care nu-l vei putea intrece. Arhi e nebun, e clar, dar un nebun care asterne bine de tot pe hartie si misca omul. De Bendeac… ce sa mai zic, sunt momente in care il citesc si ma apuca si pe mine invidia, mare iscusit individul.
Dar uite, si Bendeac, si Mircea dubleaza plusul (dat de faptul ca sunt persoane publice) prin scris si dau valoare blogurilor proprii, alta valoare decat cea de pe teveu. La fel ca si mine, apar la teveu si intra lumea sa vada ce prostii debitez pe-aici. Bine, ca nu am spus vreodata la teveu intra la mine pe blog! si ca nu apar cu tricouri cu cabral.ro pe la evenimente… e altceva.
Dar, pe bune, sunt atuuri pe care nu le vei putea surmonta.
Si singura varianta pe care eu o vad viabila este sa ai continut clar targetat, pe nisa, unde concurenta nu este inca mare, unde ai sanse sa construiesti repede.
Dar oricum ar fi, pregateste-te sa muncesti sanatos pana sa ajungi sa tragi linie si sa ai de ce sa fii mandru.
L.E. Uitasem: pentru ca am spus ca vreau sa ajut blogherii mai putin cunoscuti, la pagina de contact aveti un drop-down list, una dintre variante este link-exchange. Uzitati cu incredere.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.