Cum e cu inselatul?

Am deschis discutia cu inselatul ieri si s-au adunat multe pareri, cu multe dintre ele sunt 100% de acord.

Am promis ca-mi spun si eu parerea…

In primul rand ar trebui definit termenul a-ti insela partenerul.

Si inca de-aici avem probleme. Pentru ca „a insela” inseamna, in primul rand ,a smotoci trupeste pe cineva (alta persoana decat cea cu care esti implicat/a intr-o relatie). Deci daca faci sex la alt cod postal decat cel pe care il ai deja… ai inselat.

In cazul in care inselaciunea a fost (dovedita) treaba e clara… Rahat cu ochi, te parasesc!  sau Parasuto, pleaca la ma-ta!

Exista si varianta a 3-a, aia in care se spune Te iert, pentru ca te iubesc., dar din cate am vazut pe la altii, dupa ce-ai iertat o data vei fi pus/a in situatia de a mai ierta si a doua oara, si-a treia, si-a patra…).

Dar ce ne facem cand treaba e la mijloc? Adica nu e nici cu fanul ravasit, dar nici cu usa de la sura incuiata? Adica… nu-i nici cu inselat, dar nici 100% cuminte nu e…

Ei bine, aici eu zic ca treaba depinde exclusiv de ce face partenerul atunci cand este curtat de catre altcineva… si iau exemplele de ieri:

a) Daca suna colegul Georgescu la 12 noaptea… poate sa i-o taie scurt sau poate s-o lungeasca cam mult. Exemple?

– Buna, Georgescule, s-a intamplat ceva? Ca daca nu arde, mai bine imi dai un mail… sunt si eu in pat cu iubitul, si imi dau seama din privirea lui ca o sa fie o noapte lunga si grea!

Daca iubita raspunde asa… Georgescu afla cateva chestii utile: ai un iubit. Care poate toata noaptea Si din greu! Si pe care-l respecti, ca altfel nu i-ai fi taiat comunicarea asa sec si acru.

b) Daca colega ta, Cristina, vine sa te pupe, si de fiecare data isi lipeste sanii apasat de pieptul tau… data viitoare intinde-i mana si stai cat poti de drept. Asa nu va mai avea ocazia sa se frece de tine cu sanii, si distanta pusa de tine va fi remarcata si de iubita sau sotia ta. Si daca, totusi, nebuna se arunca spre tine, ti se incolaceste de gat si-si infige sfarcurile in camasa ta (cea primita cadou de la sotie, evident), atunci ai de facut o chestie foarte simpla… spune-i ceva de genul asta:

– Mai frumusete balcanica, trebuie sa-ti gasim si tie un iubit. Dar unul care sa te iubeasca asa cum imi iubesc eu nevasta.

Apai dupa ce i-ai spus asta n-o sa mai simti tu impunsaturi de sfarcuri de la ea nici daca-i faci statuie!

c) Cand ai un prieten foarte bun si cu care te intelegi bine, dar sotul/iubitul tau se indoieste de intentiile bune ale prietenului… pune-i in legatura directa si lasa-i pe ei sa organizeze intalnirile. Si gata!

d) Daca te taguieste sustinut vreo gagica pe facebook, si asta o deranjeaza pe iubita ta… e simplu s-o rezolvi. Ia o poza frumoasa cu tine si cu iubita-ta, fa-i upload pe fb, pune-i un text din ala lipicios gen „Eu si viata mea eterna!” si da-i share. O sa te ia la misto prietenii tai masculi de pe FB, dar problema e rezolvata.

Eu am dat niste exemple* la niste situatii date, se pot gasi rezolvari similare si pentru alte situatii similare.

Dar ce ne facem atunci cand partenerii nostri nu fac ce trebuie, si in loc sa taie din start elanul celor care isi incearca norocul… tolereaza incercarile respective? Pai ce sa facem… ajungem la scandal in cuplu. La inceput la frustrari mici, apoi mai mari, vin si intrebarile, apoi reprosurile, apoi cearta, si dupa si mai multa cearta… e cam gata. De tot.

Cat trebuie sa tolerezi? Si cat trebuie sa ai incredere? Unde incepe inselatul? Nu stiu sa-ti spun, depinde de la caz la caz. Unii tolereaza putin, altii tolereaza mult. Eu cred ca orice actiune a partenerului care incalca acea exclusivitate se numeste inselat. Mai grav sau mai putin grav.

Am prieteni care nu-si lasa iubitele sau nevestele la distractie, daca nu-s si ei acolo. Andreea merge cu prietenele la cafea sau la club de cate ori vrea, in timp ce eu stau acasa si crosetez. Ba a plecat c-o prietena in Barcelona, pentru cateva zile. Si ni se pare normal, chiar o incurajez sa mearga fara mine, cand eu n-am chef sau nu pot. Dar si eu plec cu zilele cand mergem sa ne dam cu quad-urile la munte sau cu jet-urile la mare, si nici plecarile mele nu ni se par anormale.

De ce? Pentru ca noi ne-am dat de prea multe ori ocazia sa vedem ca putem avea incredere unul in celalalt. Si pe mine ma mai suna cate o mademoiselle (ca, da-ma-ncolo, nici eu nu-s de lepadat, ptiu sa nu ma deochi) si a mea face misto, intrebanda daca ii plac negrii batrani. Si pe a mea o mai suna cate un mascul s-o invite la cafea pe Dorobanti… iar eu ii zic, cu gura pana la urechi, ca daca n-are garsoniera in Berceni si nervi tari ca otelul si-o incearca gresit…

Dar pana sa ajungi la incredere… trebuie s-o castigi. Si faci asta din gesturi ca cele pomenite de mine mai sus… ca daca o lasi pe colega X sa ti se incolaceasca de gat chiar si cand te intorci de la buda, sau daca il lasi pe amicul Y sa te sune la 1 dimineata si te ridici din pat sa vorbesti cu el… partenerul tau va avea mai multa incredere in politicienii romani decat in tine…

*Am dat niste exemple si niste rezolvari teoretice. Nu-s specialist, sunt doar pareri personale, concluzii trase in anii de viata. Caci am o inclinatie nativa in a observa oamenii si a vedea chestiile bune si rele din comunicarea pe care o avem unii cu ceilalti. Dar asta nu inseamna ca nu pot gresi… 

 

 

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • deniz
    • 08.12.2018

    Am o prietena e maritata , se iubeste cu amantul, dar nu renunta la sot , a zis ca e doar sex, si pe sot il iubeste .Eu nu inteleg dar in fine trecem peste

    răspunde-i
  • Anda
    • 26.03.2016

    Hai ca le zici bine de tot!

    răspunde-i
  • Dodo
    • 11.01.2012

    Ai perfecta dreptate iar exemplele pe care le-ai dat ti-au intarit afirmatia ca esti un bun observator.Te admir pentru relatia pe care o ai cu Andreea si va doresc sa nu ajungeti in momente de cumpana niciodata.Comunicare este foarte importanta intr-un cuplu si eu cred ca treaba cu inselatul intervine numai atunci cand ceva nu mai functioneaza cum trebuie intr-un cuplu.

    răspunde-i
  • Glass and Iron
    • 08.01.2012

    Cred ca „tolerat” (din intrebarea „Cat trebuie sa tolerezi?”) nu este necesar. Fiindca „tolerat” inseamna „acceptarea unui fapt nepermis” … adica cat de „nepermis” poate fi un fapt „nepermis” pe care sa il permiti ? … pai, nu permiti ceva nepermis in relatie !
    „Si cat trebuie sa ai incredere?” asta depinde de cat de bine iti cunosti partenerul. Poti sa i-o „retezi” si cand spune „mama, ma duc sa arunc gunoiu’ …” – „lasa ca nu se impute pana maine dimineata, iara vrei sa te vezi cu curva aia de la trei ?”.
    Cred ca „inselatul” are anumite forme la anumite varste.

    Oricum, este bine sa deschizi ochii cand te pregatesti de un „pas important”. Chestia cu „iubirea este oarba” merge in scoala generala si in liceu … dupa, se numeste „neatentie” sau „lipsa de bun simt”. „Neatentie” fiindca trebuie sa iti intelegi partenerul si sa pricepi cam „ce ii poate pielea” (si asta nu numai in ceea ce priveste „smotoceala”) si „lipsa de bun simt” fiindca daca te stii „rau de musca” trebuie sa respecti anumite conveniente sau sa discuti foarte direct subiectul.
    Daca nu deschizi bine ochii sau mintea … poti ajunge sa tolerezi.

    Mai devreme sau mai tarziu este foarte posibil sa simti nevoia unor reconfirmari. Asa ca este foarte important, alaturi de o atitudine lipsita de ambiguitate, sa iti reasiguri partenerul ca el este in centrul relatiei. Si nu prin „da mama, iti sta bine si asa …” … 🙂

    răspunde-i
  • teresa
    • 08.01.2012

    imi place faza cu fanul si sura :p

    răspunde-i
  • Maria
    • 07.01.2012

    Draga Cabral ce ai spus in capitolele„Cum e cu inselatul ?„ si „Unde se termina fidelitatea..„ ai dreptate,este dureros sa fii inselat ,insa motivele ptr care partenerul sau partenera inseala sunt o multime.Am sa-ti dau cateva exemple daca te intereseaza ;
    -un verisor de al mamei isi insela nevasta cu prietenele ei ,atentie nu cu una,ci cu mai multe .Nevasta nu stie ca a fost inselata ,dar mai este si acum asa si nu au copii in prezent(scuze ca vorbesc de rudele mele dar asta e cazul real fie ca nu-l crezi sau nu)
    -unde lucreaza mama (LA FARMACIE),a intalnit un caz cu un baiat care-i aduce medicamente,el lucreaza la o firma de medicamente.El nu este insurat ,dar are relatii intime ,sa nu vorbesc altfel, cu femei maritate,de atunci vine intrebarea de ce sunt atrasi de femei maritate?
    -Jane Fonda a divortat fiindca bvarbatul ei era dependent de sex ,a incercat sa-l tine langa ea aducandu-i o alta partenera si stii bine ce urmeaza si iata ca nu a mers asa ,degeaba incerci sa convingi cu acea teorie sa fii de acord ca partenerul tau de viata sa faca dragoste cu alta,adica sa-i dai acord,am vazut de curand un documentar pe aceasta tema .
    Exista multe motive ptr care inseli . Asa ca se vede vde aici ca barbatii si femeile inseala.Nu am de gand sa scriu un text lung despre aceasta tema ca nu am rabdare,prefer sa citesc o carte decat sa stau pe net.
    Tu singur iti tragi concluziile,ca de asta esti baiat destept si de asta te numesti Cabral.
    Si ar trebui sa se puna in discutie de ce sexul este o placere ,este o carte cu aceasta tema.Ai se vorbeste despre comparatia dintre un animal si om ,adica viata lor sexuala.Am observat totusi o asemanare ,dar mai bine citesti tu acea carte decat sa comentez.
    Cat despre relatia ta cu sotia ta nu ma intereseaza,dar am vrut sa comentez care le-am vazut eu ,dar cine sunt eu sa comentez asta?Nu am vrut sa fiu indiscreta.
    Eu te-am vazut la PRIMA TV la o emisiune pe care o prezentai cu Raluca Moianu si sa stii ca iti statea bine ,aveati stiri f interesante ,f originale si faceati o echipa buna,cat despre ACASA TV,iti sta si nu iti sta ,dar tu esti cel care decide unde e mai bine.
    La finela iti voi spune doar un singur lucru-cand ai inselat ,relatia nu va mai fi la fel.
    Scuze ca ti-am scris mult si nici nu vreau sa-ti sacrifici timpul ptr asta.
    O seara buna

    răspunde-i
  • Anca B
    • 07.01.2012

    Mai Cabral mai, sunt 100% de acord cu tine. In tot ce-ai spus! Eu sunt impreuna cu sotul meu de 12 ani (casatoriti doar de 1 si jumatate) si am incredere in el suta la suta. Nu pot sa nu dau totul atunci cand iubesc. Ce va mai fi in viitor…vom vedea, eu sper ca va fi bine.

    răspunde-i
  • gizmata
    • 07.01.2012

    🙂

    răspunde-i
  • Adriana
    • 06.01.2012

    Eu am o mare nedumerire… dupa ce ai doua relatii (5 si 2 ani), in care in ambele ai fost inselata, cum reusesti ca pe viitor sa-ti pastrei increderea ca nu toti oamenii sunt la fel? Si nu ma refer la inselat cu gandu sau ca s-a uitat nu stiu cum la una pe strada, ci la relatii in paralele cu o alta persoana, cu trairi, comportament urat…

    • Mirela
      • 08.01.2012

      Draga Adriana, sa stii ca am patit si eu asta. Eu n-am avut relatii de 5 ani, ci 2 jumate si respectiv 1. Nu e vina ta. E o prostie sa crezi ca tu l-ai aruncat in bratele ei. E o alegere pe care el a facut-o la momentul respectiv. Mie mi-a luat mult timp sa inteleg ca pur si simplu la un moment dat am avut dorinte diferite si el a fost prea las sa spuna ca nu ma mai iubeste. Nu e normal sa crezi ca si urmatorul va face la fel, dar e normal sa vorbesti atunci cand simti ca lucrurile nu-s asa cum ti le doresti tu. Sa spui cand nu iti convine ceva si sa pleci cand simti ca nu e ce ti-ai dorit si nu se poate rezolva. 🙂 Curaj, exista si oameni corecti :). p.s. increderea se castiga, nu se ofera.

    • Cioranitza
      • 06.01.2012

      Adriana, stiu ca e greu… dar pe cat poti incearca data viitoare sa alegi pe cineva total opus celor dinainte 🙂 pastreaza doar o esenta, acel ceva care da atractia. Eu am o prietena care ani de zile a ales doar tipi cu trasaturi asemanatoare (brunetei si ca si caracter genul baietas de cartier) si cand a ales un blondut mai cumintel si mai de casa…iote ca se pregateste de nunta 😀 Nu zic ca e o reteta sigura a succesului dar zic ca merita incercat, nu?:)Sau macar sper ca ti-a smuls un zambet:)
      O alta varianta ar fi sa afli, daca ai cum, daca oamenii au facut astea si in alte relatii, adica daca asa sunt ei de felul lor sau daca nu, ce anume i-a determinat sa faca asta cu tine. Nu stiu, zic… Nu sunt total de acord cu vorba aia ca e si vina celui inselat, nu e adevarata in majoritatea cazurilor, dar de undeva tot porneste la unii, nu vorbim aici de cei care asta fac oricum, oricand si cu oricine. Ma gandesc ca daca identifici momentul, iti va fi mai usor sa te pazesti pe viitor. Sper ca ti-a fost de un cat de mic folos parerea mea.

    răspunde-i
  • jucarii
    • 06.01.2012

    buna aia cu crosetatul ..:)

    răspunde-i
  • Loading...