Cosmote intreaba „Ce mai faci?”. Pariez pe reusita campaniei.

cabral.ro M-am obisnuit sa vad in ad-ul romanesc numai idei obosite, „sclipiri” stinse si prafuite, luate de agentiile noastre, sterse cu manecuta si infipte adanc in gatul clientului.

Nu sunt vreun specialist in publicitate, vorbesc din punctul de vedere al „consumatorului” de publicitate, care vrea-nu vrea este palit zilnic de aceleasi osteneli.

Astazi am zambit, felicitand in gand copyright-erul care a venit cu ideea campaniei. Inca nu stiu daca e ceva deja inventat prin alte parti, sunt sanse mari, insa chiar si preluarea ideii merita aplauze.

De ce? Dupa mii de fofisticarai bazate pe filosofii complicate de advertising, dupa ce am vazut aplicate fel de fel de metode intortocheate de conditionare psihologica, vad acum o idee care straluceste prin simplitate.

Sa ma explic… comportamentul uman este guvernat de mai multi factori de conditionare. Pe acesti factori se bazeaza publicitatea, ne conditioneaza (mai mult sau mai putin eficient) sa actionam (in acest caz sa cumparam).

De la ideea simpla ca daca omului ii pui in fata doua variante de mancare si nu intrebarea „vreti sa mancati ceva?”, el va alege sa manance ceva, cu sanse mari sa aleaga chiar una dintre variantele propuse, si pana la „Vino si cumpara acum, reduceri de pana la 80%!”, toate aceste metode se folosesc de factori de conditionare.

Omul, prin educatia, prin aspiratiile si prin stilul lui de viata, este conditionat sa actioneze daca ii este aplicat factorul de conditionare corect. Daca ii dai o palma unui om, el este conditionat sa reactioneze, in cele mai multe cazuri, violent.

Revenind la campania asta, „Ce mai faci?”, ea se foloseste de cea mai simpla conditionare a omului: „obligatia” de a raspunde la o intrebare. Din punct de vedere al comunicarii inter-umane, acest mesaj este cel mai uzual, cea mai simpla varianta de lansare a unei conversatii.

Te intreaba cineva „Ce faci?”. Ii raspunzi, ca nu esti nesimtit sa treci pe langa el.
Daca stam sa despicam firul in patru, conditionarea este cu atat mai puternica cu cat ideea de a nu raspunde unei lansari de comunicatie, la omul modern mai ales, are o nota de nesimtire, de badaranie…

Ce spune campania? Pe client il costa 1 eurocent sa trimita mesajul asta catre un alt abonat din aceeasi retea. Maxim 10 mesaje pe zi.
O sa ziceti „Si ala de-a venit cu ideea, si asta negru s-au tampit amandoi, ce mare treaba faci cu 10 eurocenti?”.Nu, nu o sa va spun sa facem un calcul matematic scurt, cati abonati ori 10 eurocenti… asta e cea mai simpla parte, se fac ceva bani si de aici…

Banii multi se vor face insa pe „reply”-urile la aceste 10 mesaje. La Cosmote, am verificat adineaorea, un SMS costa in mod normal, la un client persoana fizica, 5 eurocenti.
Daca presupunem ca va exista un singur reply la mesajul initial, tot avem inca 5 eurocenti care se adauga primului. Si, daca incercam sa facem un exercitiu de imaginatie, ne dam seama ca, oricat de concis va fi raspunsul intrebarii „Ce mai faci?”, discutia va mai continua cu inca 1-2 mesaje de fiecare parte, daca nu chiar cu un apel telefonic.
Deci, uite ce frumos se strang banutii…

Asta mi se pare mie genul de idee simpla si eficienta, pariez pe reusita.

Fructifica cea mai elementara conditionare a omului… raspunsul.

Articolul original: Cosmote Romania a lansat luni un serviciu prin care clientii companiei pot trimite zilnic in retea pana la 10 mesaje predefinite cu textul “Ce mai faci?”, potrivit informatiilor operatorului. Primul mesaj text (SMS) este gratuit, restul pana la zece fiind taxate cu 0,01 euro fiecare. Aceeasi situatie tarifara este valabila si in roaming.

Pentru a accesa serviciul, utilizatorii (indiferent daca sunt utilizatori de cartela sau abonati) apeleaza *121*numar destinatar# iar reteaua trimite in mod automat un mesaj continand textul “Ce mai faci?”. Mesajele sunt taxate in afara oricaror alte extraoptiuni SMS pe care utilizatorii le au activate. Tarifarea este aceeasi si in roaming.

 

Sursa

 

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • cabral
    • 06.03.2008

    @ monkey – asta spuneam si eu, ideea conteaza.

    @ crys – 😉

    @ Carina – nu stiu ce sa zic, poate ca totusi ai raspunde la o parte din ele.

    SI ceea ce spui de telefonia mobila… nu inseamna ca omoara neaparat comunicare, sugruma insa schimbul de emotii si trairi adevarate…

    @ dani – tu ai optiunea activata, dar putem presupune ca asa au ales toti?

    Si exemplul dat de tine nu e rau. Totusi, pentru abonatii Cosmote sta altfel treaba, nu cred ca se vor inghesui sa schimbe operatorul GSM pentru asa ceva.

    @ larisa – recunosc, n-am supravegheat indeaproape ofertele Cosmote. La un moment dat am decis sa schimb abonamentele pentru firma ( http://www.bykes.ro ) si m-am uitat si la ei in curte dar am gasit ceva mai atragator in alta parte.

    Totusi, ideea asta merita aprecieri.

    @ ceilalti – va raspund maine cu drag. Acum sunt mort, e 02:39 am…

    răspunde-i
  • dana niculae
    • 05.03.2008

    Totusi nu contest aici reusita acestei campanii.E o.k. fata de altele.

    răspunde-i
  • dana niculae
    • 05.03.2008

    Daca si banala intrebare o punem cuiva tot in scris(adica prin sms)o sa ne instrainam si mai mult.Eu nu contest aici ideea de comunicare dar sincer as vrea sa aud vocea celui ce ma intreaba si as vrea sa-i pot raspunde la fel.Ce mai faci nu-i o simpla intrebare iar unii din noi chiar nu raspund doar cu”bine,mersi”.

    răspunde-i
  • annie
    • 05.03.2008

    ESTI UN SCUMPIK TINE-O TOT ASA IN CONTINUARE! imi plac blogurile tale…kiss

    răspunde-i
  • vaduvaneagra
    • 04.03.2008

    aham…ok…
    dar eu pe aia cu „champion of toplita” tot n-am inteles-o..
    :-??

    răspunde-i
  • lamaie
    • 04.03.2008

    Pai intr-adevar, rationamentul facut de tine trebuie ca este, mai mult sau mai putin, acelasi cu al lor. Dar, va fi privit de un anumit segment de pusti ca totalmente uncool, de alt segment ca alternativa la bip…va avea probabil un boost, mai mic decat cel asteptat, si se va sedimenta ca o utilitate…ca un semnal cand nu mai sunt destui bani de altceva. Sau poate ma insel, piata romaneasca mi-a oferit nu o data surprize de genul.Si e adevarat ca utilizatorii Cosmote au totusi un profil pe care nu l-am elucidat inca pe deplin 😀

    răspunde-i
  • larisa
    • 04.03.2008

    Cosmote …firma care o privim intr-o ascensiune continua merita tot respectul pt. felul in care a evoluat. A intrat pe piata cu oferte care nu numai ca au avut un mare succes dar au influentat, chiar obligat cele 2 mari retele sa umble pe la cutiuta cu oferte…ca de ` pierdeau abonati vazand cu ochii. Sa ne gandim putin la ce oferte existau inainte de aparitia cosmoteiului …100 de minute in retea erau una din cele mai bune oferte …si sa revenim in prezent cate 2000 de minute ofera vodafonul , cate 800 orange ul si cat de diversificate sunt ofertele acum…Ceea ce ofera cosmoteul nu este un lucru care sa ne uimeasca dar cu siguranta unul care sa ne multumeasca.

    răspunde-i
  • dani
    • 04.03.2008

    nu prea as paria pe campania asta din urmatorul motiv: eu am cosmote si bineinteles ca am activat optiunea de sms gratuit si minute gratuite. la fel ca toti ceilalti cu care comunic din reteaua asta. asa ca daca tot pot da un sms mai complex moca, de ce as da 1 eurocent sa intreb doar ce faci?

    @carina: spre exemplu oferta de la orange cu 50 de convorbiri de pana la 3000 minute in total, parca stimuleaza mai mult comunicarea! si asa, o fiinta sociala ca tine va putea sa comunice cu adevarat, nu doar sa primeasca un sms sec, nu-i asa? 😉

    răspunde-i
  • Carina
    • 04.03.2008

    Din punctul de vedere al calculelor ai dreptate. Dar pe mine nu ma incanta deloc ideea ca voi primi un mesaj predefinit (pe care nu-l voi primi pt ca n-am Cosmote) 😛 Si cel mai probabil n-as raspunde la un asemene mesaj.

    Hai sa fim seriosi, telefonia mobila pune de multe ori bariere in „calea” comunicarii. Acum am ajuns sa trimitem pana si o intrebare banala printr-un SMS predefinit?

    Sigur ca din punct de vedere al marketingului ideea nu e rea, dar pe mine ca fiinta sociala ma revolta. Daca cineva chiar vrea sa stie ce mai fac n-are decat sa scrie un mesaj ca nu-si strica manichiura!

    răspunde-i
  • crys
    • 04.03.2008

    O idee ingenioasa si profit pe masura,pentru ca acesta e de fapt scopul .

    răspunde-i
  • Loading...