Comunicam din ce in ce mai bine. Stim sa ne facem intelesi de la prima vorba, exprimam totul eficient si facand economie de mijloace.
La fel, receptam totul curat si frumos, ne dam seama din prima despre ce vrea sa zica interlocutorul. Si ii raspundem la obiect, elegant, argumentat.
Cand vine vorba de comunicare… suntem premianti! [sursa foto cu cretul simpatic de mai jos]
– Daca iti place branza sarata atunci te sfatuiesc s-o speli putin daca o cumperi din piata.
– Da’ branza sarata iti poate afecta rinichii, stiu eu!
Omul a conditionat comunicarea din start, a spus daca iti place branza sarata. Daca nu-ti place branza sarata, daca tu consideri ca nu e buna, daca nu te duce la orgasm… bravo tie, treaba ta!
Dar daca discutia se poarta pe marginea actiunilor pe care ar fi sau n-ar fi bine sa le faca aia care apreciaza branza sarata, care tie nu-ti place… de ce te bagi in seama?! Te-a intrebat cineva ceva?
Te-a obligat cineva sa spui ceva?! Nu. Pai atunci vorbeste cand se va discuta daca branza sarata este buna sau nu, atunci are o relevanta afirmatia ta pentru subiectul respectiv.
– Eu cred ca subiectul neglijarii romanilor bolnavi este un subiect la fel de bun ca si exploatarea de la Rosia Montana pentru a iesi in strada.
– Ba nu! Sa stii ca Rosia Montana este un subiect foarte important, nu trebuie sa cedam niciun milimetru din lupta noastra!
Ba! Fi-ti-ar Rosia curata, tu nu procesezi mai mult de 2 cuvinte?! S-a zis ca e un subiect la fel de bun, nu ca ar fi Rosia de neglijat, ia-ti pastilele inainte sa te apuci sa comentezi.
– O familie din Romania a economisit 1.500 de lei traind sustenabil. Dar economia la celelalte familii de care vorbim a fost de 17,5% din bugetul propriu.
– Pai sunt familii care castiga 1.300 de lei, cum sa economiseasca 1.500?! Hahaha, ce prostie!
Nu, sexy, prostie e ce ti se balabane tie in cap atunci cand il misti. Ai exemplul unei familii in cifre absolute, apoi primesti informatia in procente, procente pe care le poti aplica oricarui venit. Pentru ca discutia nu o purtam in cifre absolute ci in procente.
In timp ce unii pot economisi 17,5% din buget traind sustenabil, se vede treaba ca tu poti economisi 100% din capacitatea de gandire folosind doar matele pentru a comenta pe marginea unui subiect.
– Pentru mine si pentru familia mea am ales gume Michelin, cu toate ca ar fi fost si alte variante.
– Sa mai scris despre asta si nai dreptate.
Daca tu crezi ca o opinie enuntata in halul asta va fi luata vreodata in seama de un om intreg la cap, ti-ai gresit sectia de internare. Mai mult de-atat, nici nu-ti trece comentariul de moderare. Daca ai dreptate, treaba ta, dar daca vrei un nai… ia-ti nai, daca n-ai nai…
Comunicam cu picioarele. Vorbim toti si nu ascultam niciunul. Nu mai argumentam nimic, urlam niste ineptii care, daca pentru noi au un oarecare sens, le dorim impuse si altora, prin forta urletului si insistentei, nu prin cea a logicii.
Nu contrazicem ideea ci injuram omul. Si daca nu-l injuram ii spunem ca-i prost, cel putin.
Si una dintre cele mai enervante chestii… raspundem la o intrebare cu raspunsul bun pentru alta intrebare.
– Ti-e sete?
– Pai branza sarata face sete.
Pai ma lasa rece ce face branza sarata in general, te-am intrebat daca ti-e sete ca sa stiu daca stau cu sticla asta de apa in mana sau dac-o pun in frigider. Ca daca ma interesa sa aflu ce efecte adverse are branza sarata… te intrebam Ce face branza sarata? nu te intrebam daca ti-e sete… fi-ti-ar branza sarata sa-ti fie!
Comunicam din-ce-in-ce mai prost.
Si de-aia, cand citesti pe net o discutie intre unul care vorbeste cu cap si stie ce zice si unul care gandeste cu matele, asa cum ziceam mai sus… ai in fata o discutie complet suprarealista. Parca te uiti la o piesa in care comedia ar trebui data de un dialog fara pic de legatura cu realitatea si cu logica, dar tocmai siluirea dialogului si a logicii iti taie orice pofta de ras.
Dar stii cum e… cand nai nai… vrei sa-ti cumperi un n-ai, sa fii cunoscut drept virtuozul cu n-ai-ul.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.