– Tati, imi faci si mie abonament de membru pe Club Penguin?
– Daca rezolvi toate punctele din lista ta… iti fac.
La noi asa merge totul, inafara de lucrurile basic incercam s-o obisnuim pe Ino cu ideea ca pentru orice primesti trebuie sa muncesti.
Si asa am aflat eu prima oara despre Club Penguin, de la fiica-mea. M-a rugat intai sa-i fac cont acolo, spunandu-mi de la inceput ca exista si un cont premium, de membru, care are chestii in plus.
Cand am intrebat-o ce-i aia Club Penguin mi-a zis ca… e un fel de Facebook pentru copii!
Modelul de business? Role-playing game cu pinguini, intr-o lume a pinguinilor. Cu continente, orase, locuri de distractie si de munca, cartiere rezidentiale si magazine de haine. Si unde toate costa bani (pingo-dolari, asa le spunem noi, nu sunt bani reali si nici nu au corespondenta in lumea reala, pot doar fi castigati prin mini-jocuri pe site).
Pe scurt? Infiintat in 2005 ca o retea sociala pentru copii, a inceput in octombrie cu 15.000 de membri.. iar in martie avea 1,4 milioane! La mai putin de un an de la lansare avea sa ajunga la 2.6 milioane useri, iar in 2007 – la doia ani dupa – avea 12 milioane de conturi!
In 2007 s-a si vandut toata taraba celor de la Disney, cu 350 de milioane de dolari pe loc si inca 350 de milioane daca targeturile pana in 2009 erau atinse. De la momentul respectiv nu prea se mai cunosc numere oficiale, sume si alte informatii care ne-ar putea duce la o evaluare (macar a numarului de membri), dar de cand l-a preluat Disney reteaua pare ca se dezvolta tot timpul, lansand versiuni ale jocului in mai multe limbi si pe mai multe continente.
O sa intrebati de unde vin banii… v-am spus la inceput, din abonamentele de membri. Exista doua tipuri de conturi, cele free si cele de membri Club Penguin. Diferenta dintre cele doua sta in cei 7 dolari platiti pe luna si in multe feature-uri ale jocului, chestii disponibile doar membrilor (pot sa-si cumpere haine, pot juca mini-jocuri speciale, isi pot cumpara iglu-uri, etc).
Doua chestii bune:
– comunicarea intre membri este permisa dar doar cu drop-box dialog, cu intrebari si raspunsuri presetate – piticii nu-s pusi in pericol deloc;
– banii din joc nu au corespondenta cu banii reali, nu se fac diferente intre membri, cei care-si platesc abonamentul sunt egali;
Doua chestii nasoale:
– jocul e prea bun, prea atragator pentru copii si sunt ocazii cand sunt tentati sa compare faze din joc cu cele din viata reala – am vazut asta si la colegele fiica-mii, toate membre;
– tine copilul la calculator – da, sunt din categoria de parinti care prefera sa vada copilul afara, cocotat in corcodus, decat sa-l stie in fata monitorului. Dar suntem in 2012, asa ca ne ramane noua sarcina sa impartim timpul cat mai eficient…
Pe scurt cam asta este despre Club Penguin, nu stiu cati vor fi interesati despre subiect dar stiu ca nu s-a mai scris la noi iar mie mie se pare foarte interesant genul asta de proiect…
Apropos… in 2007, cand Disney a cumparat intregul business, Club Penguin avea 700.000 de membri cu abonament platit si genera venituri de 40 de milioane de dolari pe an. Acum nici nu vreau sa ma gandesc cat face, fiica-mea se vaita tot timul ca serverele sunt pline…
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.