Am tot promis ca scriu un review despre noua mea masina, Citroenul DS4, am scris si am tot coafat la review insa niciodata n-am fost destul de multumit. Imi place sa dau detalii, dar asta inseamna ca iese un post de 7-8.000 de cuvinte, iar asa ceva… nici macar pe diagonala nu e de citit!
Asa incat am decis sa impart parerea asta a mea in 3 bucati: fun, serios si tehnic. Acum incep cu partea mai facila, fun-ul.
Intai sa va spun despre ce fier vorbim: 5 usi, manuala in 6 trepte, motor de 1,6L si 200cp. Nu intru acum mai mult in partile tehnice, c-asa am promis… vorbim de fun-factor.
De cand am vazut-o in poze… mi-a placut pana la pragul maxim de perpeleala. In primul rand e genul de masina care nu-i mica, dar nici mare nu pare. Cu toate ca in interior… eu, ursul de 123 kg, sta perfect.
Formele sunt atipice pentru Citroen, care pana acum a ales alte siluete. Genul asta de hot-hach, daca ma intrebi, mi se pare potrivit atat pentru un tanar rebel si pus pe combinatii, dar si pentru un tata de familie care inca n-a ajuns la prima pensie. Dar nu e chiar hot-hach, ca e un coupe in 5 locuri si doua usi. Deci nu-i coupe, dar are alura unuia. Iar talia mai inalta te duce cu gandul la un SUV. Dar nu-i SUV, ci are ceva de cross-SUV. Gata! Ce e… e, ca oricum n-o sa-i dau eu definita corecta!
Sta pe drum… bine. Eu as spune foarte bine dar nu vreau sa exagerez cu nimic. Stii cum e… masina pe care o ai tinde sa devina in discutiile cu prietenii ‘a mai buna masina inventata vreodata. Ce e interesant la ea este ca garda la sol este simtitor mai mare decat un hot-hach normal, cu toate ca suspensia este mai sportiva, nu are deloc tendinte de ruliu sau balans. Dusa peste limita aderentei stie sa echilibreze foarte bine tendinta masinilor cu tractiune fata (avem tractiune, propulsie si 4×4, da?) si cand intra in derapaj o face treptat si foarte tarziu.
Ajuta la asta si sistemele pe care le are, dar e si o chestie cu sistemele astea… sunt foarte bine calibrate si sincronizate cu masina, dar nu le poti anihila decat temporar. Adica apesi butonul de ASR-ESP OFF, le opreste pentru cateva zeci de secunde si-apoi… le reporneste de la sine putere. Ceea ce nu e neaparat o mare buba, caci sunt setate sport si ele, nu intra de nebune de la prima sesizare.
Franele sunt… geniale. O spun fara frica de a fi contrazis, franeaza gagica de te lasa cu gura cascata. Inca n-am incercat franele pe polei cu noile caucioace, cele de iarna, dar in rest… franeaza spectacol, si mi se pare ca la asta contribuie si suspensia.
De la intoarceri cu frana de mana ia-ti gandul… suntem si prea batrani de-asa ceva, si e si pneumatica, automata, drive-by-wire. Ai o clapeta daca vrei s-o actionezi tu, n-ai clasicul levier, dar oricum se cupleaza automat cand opresti masina in panta sau cand opresti motorul.
Farurile sunt alea dupa-colt, urmaresc directia rotilor (o sa pun o filmare, e simpatica operatiunea), si are si noul must… leduri, tata! Adica te bati parte-n parte cu aia opulent de scumpi!
Tot la fun intra si ce ai la interior… toate-s ergonomice si puse la dispozitia ta, ecranele din bord sunt customizabile (atat clasica intensitate dar si culorile pe care le poti alege, cu doua zone pe care le poti diferentia), ai la dispozitie toate butoanele pe care vrei sa le apesi.
Mai greu de apasat sunt comenzile scaunelor fata, sunt electrice si puse cumva mai ciudat, inclusiv memoriile de pozitie (scaune si oglinzi laterale).
Navigatia iti ia putin timp sa te obisnuiesti cu ea, dar dupa ce-i dai de cap se manifesta prietenos, la fel si sistemul de muzica (Bose, zic). Care sistem de muzica suna bine-bine, puternic si curat (are si subwoofer in portbagaj).
Parbrizul enorm, cu parasolarele cu actionare dubla (clasica inclinare plus culisare), te fac sa vezi tot. Sunt momente cand trebuie sa misti capul la manevre pe loc, montantul A este dublu.
Cat despre ce poti face cu masina… motorul este foarte-foarte misto! Downsize-ul a reusit perfect, are ea 1,6L dar cei 200cp nu sunt disponibili numai in ture multe ci de jos. Ambreiaj friendly care mai inghite si greseli de pilotaj si volan mare (nu stiu cum e la voi dar mie-mi place treaba asta – probabil pentru ca am si palmele cat niste capace de WC).
Overall… masina este foarte fasneata, usor de condus si foarte fun.
In urmatoarele doua posturi atac si cateva puncte slabe (cum ar fi faptul ca geamurile din spate nu se deschid deloc), vorbim mai mult despre interior si despre chestii mai tehnice.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.