Citim bloguri. Cum platim?

Dap, in fiecare zi graseiem plini de gratie printr-o sumedenie de bloguri.

Asta inseamna ca in fiecare zi ceva oameni isi bat capul si-si impartasesc viata cu noi. Asta inseamna munca si incredere…

Noi, consumatorii, ce dam inapoi, cum platim aceasta munca?

Simplu, dam un click pe bannere…

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Stiu ca articolul este vechi dar scriu si eu aici, ca sa ma aflu in treaba :).

    Uite cazul meu: scriu despre ceva nerentabil (Turism Cultural – pe cine mai intereseaza cultura in ziua de azi?).
    In blogul meu povestesc pe unde am calatorit, intr-un stil mai ciudat, ca si cum cititorul s-ar afla acolo cu mine, in acel loc si moment (Romania, Grecia, Turcia, Croatia, Muntenegru). Articolele scrise de mine sunt lungi si plictisitoare, pline cu detalii istorice amanuntite, ai putea face lejer un referat cu ajutorul lor 🙂 si scriu numai despre ceea ce vad.
    Nu pot sa mint cititorul, sa scriu despre Machu Picchu, de exemplu, descrindu-l ca si cum as fi fost acolo (multi proprietari de site-uri cu profil turistic o fac, mintindu-si cititorii) si nici nu pot sa scriu articole scurte, generaliste, despre acea locatie.

    Am incercat sa monetizez blogul de Turism Cultural folosing Google Adsense si HotelsCombined (motor de cautare in site-urile de rezervari mondiale).
    Credeti ca cititorii dau click-uri pe ele? As, da de unde. Vazand lungimea articolelor o zbughesc repede de acolo, speriati ca trebuie sa citeasca…

    Acum doi ani, in „disperarea” mea de a face rost usor de bani, am scris un articol referitor la primul Black Friday din Romania (eram afiliat la Emag – vanzari de aparate foto-video necesare in calatorii). In urmatoarele ore si zile mi-am pierdut o groaza de cititori, prieteni si bloggeri. Si totusi am continuat sa scriu pentru cei care au curajul sa petreaca douazeci de minute in fata PC-ului.
    Sa aveti o zi impecabila, ca sufletul vostru!

    • Cabral Ibacka
      • 04.12.2013

      Impecabil sufletul nostru?! Poate doar la nascare, ca de-atunci…

      Si revenind la ce scrii… stiu ca ai dreptate, ca textele amanuntite si detaliate sperie multa lume. Totusi, sunt sigur ca pe viitor genul asta de continut va avea mai mult succes decat acum.
      Deci… continua sa scrii!

    răspunde-i
  • Marius Sescu
    • 13.03.2008

    Probabilitatea de a da clic pe bannere creste daca acestea se potrivesc pe profilul cititorilor.
    Nu ii poti obliga sa dea clic.
    Totusi, de ex, daca eu scriu despre telefoane mobile si am bannere cu magazine online care vand asa ceva, cresc sansele de a face clic.
    Integrare contextuala parca ii zice.

    răspunde-i
  • larisa
    • 10.03.2008

    aici nu-i de mine:P

    răspunde-i
  • add
    • 09.03.2008

    total gresit.

    pe un banner tre sa dea click numai cine e interesat de produs, ca mai rau ii faci, advertiserul plateste clickuri care nu se traduc in cumparatori si micsoreaza plata per click.

    anyway, daca vrei sa-l ajuti, pune un link catre el sa-i mai trimiti trafic, cu ocazia asta poate vin si oameni interesati de produsul din banner

    răspunde-i
  • RaPeRbOy
    • 09.03.2008

    Eu zic asa: un comentariu valoreaza mai mult decat centu ala amarat de la adsense..

    răspunde-i
  • ramonici
    • 09.03.2008

    feedback shi promovare pe blogurile proprii sau pe ale prietenilor 😉

    răspunde-i
  • cabral
    • 09.03.2008

    @ L3ST – vezi, spuneam eu ceva de problematica eticii…

    Dar, eu n-am si nici nu voi avea reclame, eu ma refeream la ceilalti, si daca X are reclama pe site iar Y indeamna la click asta nu inseamna ca X este in offside, este? 😀

    răspunde-i
  • L3ST
    • 09.03.2008

    cabral: nu stiu daca erai pe’aici cand a aparut ala cu „da click pe reclame”, dar chestia asta nu se face. Pentru ca advertiserii pierd daca se dau clickuri aiurea.

    Singura rasplata pe care o poti primi de la cititori o reprezinta comentariile sau promovare pe blogul propriu/printre prieteni.

    Asta cu clickul pe reclame e riscanta, mai ales din punctul de vedere al lui Google care iti baneaza contul ceva mai rapid decat ti l-a dat. Nu-i cazul tau, ca n-ai reclame. Dar daca vei avea vreodata, iti sugerez sa nu mai indemni cititorii la d’astea pentru ca n-o sa stea mult pe site reclamele alea 🙂

    răspunde-i
  • cabral
    • 09.03.2008

    @ stash – asta ar putea insemna doua lucruri:
    1. nu consider ca muncesc indeajuns de bine pentru a „cere” bani
    2. nu stiu sa-mi fac cont la adwords

    @ alex – ce spuneam eu de fapt… intri la un om pe blog, iti place ce si cum scrie, da-i click pe bannere.

    Bine, asta ne duce la problematica de etica a ideii, dar nu filosofia mi-a fost punctul forte, ci culoarea :p

    răspunde-i
  • Alex
    • 09.03.2008

    mm… urmeaza sa zici ca daca vorbesti cu mine si imi pierd timpul sa te ascult, ar trebui sa te platesc

    eu zic asadar ca noi, consumatorii, platim cu atentia noastra. de fapt nici macar nu platim – oricum se bat pentru ea toti – televiziunile, radio, ziare, situri, bloguri, outdoors, etc.

    felul in care bloggerii inteleg sa fructifice atentia cititorilor sta la latitudinea lor – unii incearca sa-si creeze o reputatie ce-i va ajuta social sau profesional(sau politic); altii incearca sa-si convinga cititorii de justetea cauzelor lor, sa si-i alieze in diversele lor eforturi. Altii incearca sa-i convinga sa dea click pe bannere 😀

    pana la urma, e ca in viata offline – unii iti povestesc chestii misto fara sa-i roage nimeni, altii o fac profesionist si cer bani pe povestirile lor.

    răspunde-i
  • Loading...