Citez: „Astia cu Dacia sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h!”

[am precizat inca din titlu ca e citat pentru ca nu cumva sa ma trezesc cu articole tembele prin ziare]

Asadar, de unde si pana unde discutia asta?

Aseara am iesit la un cico. M-am intalnit cu un prieten, iar el a mai venit cu doi amici de-ai lui. Printre el… unul mai extremist de felul lui.

Si cu amicul asta extremist de-ai prietenului meu s-a iscat o disputa. Disputa care  s-a dus in jurul afirmatiei din titlu (pe care-a repetat-o de cel putin 212 ori in aceeasi seara): Astia cu Dacia ar trebui sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h in oras si maxim 65 km/h in afara oraselor, iar pe autostrada sa nu aiba voie cu ele. Asta sustinea el.

Eu eram fix impotriva, pentru ca nu numai masina conteaza, ba chiar din contra… e plin pe strazi de retarzi cu masini care franeaza de 95 de ori mai bine decat o Dacia 1310 Break dar care ajung pe stalpi/in altii/in case/in Dambovita. Sunt altii, cu masini la fel de scumpe si performante, care mor sau omoara pe altii din prea multa incredere in masina. Deci nu e treaba doar de masina.

– Da, dar in timp ce unul cu o masina cu toate sistemele puse la punct si la nivelul anului 2005 – macar – e scos din belea de masina, ala cu Dacia aia rapciugoasa daca a gresit… gresit ramane si-i mai omoara si pe altii!, sustine indarjit omul.

Eu l-am contrazis, sustinand ca nu e o garantie. Si ca, oricum, ar fi o discriminare pe criterii de potenta financiara.

– Da, ba, ar fi, dar daca nu ai bani de o masina decenta, care sa te tina si pe tine in siguranta, si pe mine – care mai sunt pe drum cu tine – atunci n-ai dreptul sa iesi cu rabla aia pe strada! zice omul, ca sa ma enerveze si mai tare.

I-am spus ca R.A.R.-ul a fixat si mentine niste standarde de performanta si siguranta pentru masinile care circula pe drumurile publice, deci alea sunt minimele accepta de societate, e ok asa.

– Poti sa-mi spui ce mi-oi spune, dar aia n-au bani sa-si intretina javrele. Pun cauciucuri second-hand, merg cu placutele si discurile pana la nituri, le curge lichidul de frana pe toate gaurile! N-au ce sa caute pe drumuri!, zicea omul la fel de categoric.

Mi-am adus aminte de niste poze pe care le-am facut cu telefonul acum cateva saptamani, astea de mai jos.

 

Asta a fost singurul punct unde am agreat cu el.

Poate, insa, ca n-am folosit cele mai bune argumente. Daca vrea cineva sa-i raspunda o poate face printr-un comentariu, o sa dau de el si-o sa-l rog sa vina si sa se contrazica cu voi (eu aseara am obosit, recunosc).

Asadar… ce raspunzi la: Astia cu Dacia ar trebui sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h in oras si maxim 65 km/h in afara oraselor, iar pe autostrada sa nu aiba voie cu ele!?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Emil
    • 08.06.2021

    @Cabral te sfătuiesc să faci un mic experiment. Mergi pe strada și vezi cate X6-uri și GLE-uri au anvelope sub martorii de uzura. Vei fi șocat.

    Și sunt mașini mult mai sensibile și neintretinute unde un cap de bara, o bieleta pot face diferența cu 300CP in spate.

    Atâta timp cât ITP s-ar face corect o mașină veche, fie ea și una de epoca, ar trebui sa fie OK. Problema nu e mașina în sine, ci Dorel cu statia ITP care trece orice BMW din 82 cu 150 de lei.

    • Cabral Ibacka
      • 10.06.2021

      Emil, știu ce zici de mașinile scumpe cu anvelope decedate.
      În același timp… văd și multe „stafii” cu niște opinci de te miri că mai pot ține aer.
      Hai să spunem că noi (așa, pers ansamblu) încă nu înțelegem importanța anvelopelor.

      Cât despre ITP-ul luat pe o sticlă de cocârț… de acord cu tine. Garanția calității… 🙁

    răspunde-i
  • Dacia
    • 04.01.2015

    ….am avut un opel corsa 1.4, 1999,150000km, rulat numai in germania…..pica tabla de pe ea….frane nevoie….de fum in spatele ei nici nu vb…acum am o dacie injectie din 2003(tot euro 2 ca si opelul), 324000 km si e impecabila, de la tabla pana la mecanica de pe ea….toate schimburile la timp,tinuta din scurt…(cum bate ceva schimbat),itp trecut pe bune(noxe,siguranta…articulatii,frane,etc) …..cel mai mult i-am dat 120…(putea mai mult dar sa fim seriosi,e suficient….) gandindu-ma la consum si la eventualitatea-n care vine vr’unu cu vr’un bmw rupt in 2….
    Concluzionand: ….dacia este ca oricare alta masina,atata timp cat este intretinuta si condusa in limitele constructive…iar daca vorbim de siguranta pe sosele, in 90% din cazuri, accidentele sunt provocate de „amici d’ai amicului” care se baga in depasiri pt ca de….. conduc ” o masina cu toate sistemele puse la punct si la nivelul anului 2005″

    …..restul…..sunt snobisme si frustrari acumulate de baietii care-si fac credit la banca ca sa-si ia o masina de 200 de cai pe care n-o pot intretine ….

    răspunde-i
  • calin
    • 14.06.2014

    anvelopele aceelea good year sunt mai bune decat alea second hand care isi cumpara astia pt seria 3, 5

    răspunde-i
  • octav
    • 12.01.2013

    nu mi-a luat tastatura cuvintele „in timpul”….la draq

    răspunde-i
  • octav
    • 12.01.2013

    Cris…ori tastatura nu ti-a luat cratima, ori ai fost atentionat cat de „anagramat” ai fost tu fiule. in plus aici se comenteaza pe baza subiectului de sus si nu are legatura cu gramatica dex-ul tau etc. Nu conteaza, vroiam doar sa zic ca am prieten posesor de dacia 1310 care merge cu 180 km/h insa cu modificarile de rigoare ce consta in stabilitate si siguranta. Detin si eu acelasi model de 1310 dar o consider mai buna decat masina vecinului Audi a4 an 2003 care franarii pe langa pedala mai foloseste si facaletul iar de fumul care-l scoate de spui ca coace placinte nici nu mai vb. Asa ca nu generalizati.

    Ps. Nu neg ca sunt dacii 1310, care se descompun dar nu au masinile nicio cine.

    răspunde-i
  • Bugnar Lucian
    • 15.09.2012

    Eu lucrez pe o dacia papuc din 2006 care arata ca doti draci si fuge mai bine ca ori ce alta masina din generatia ei [ e masina de firma extraordinar de forjata]
    totusi am atins 140 km/h in deplina siguranta cu ea fara sa fie barcuta , scoate 1 consum max de 5 % [ motor 1.9 ] cei care spun ca daciile nu au ce cauta pe drum se GRESESC. Pe drum nu au ce cauta cei slabi de ingeri care intrun moment decisiv in loc sa calce frana apasa claxonu s-au in loc sa traga de volan fac cruce .

    • Cris
      • 16.09.2012

      Lucian Bugnar…Nu am mai vazut de foarte mult timp o persoana care sa scrie atat de anagramat precum matale…iti recomand o carte de gramatica si sati mai cumperi si un DEX…

    răspunde-i
  • motolady
    • 17.08.2012

    Sunt de acord cu baiatul, atata timp cat el o sa fie singurul din tara care o sa aiba doar o Dacie 😛

    răspunde-i
  • Cristina
    • 15.08.2012

    Tati, e posesor de Dacia, dar d-aia veche, pe care a cheltuit mai multi bani s-o repare decat sa circule cu ea….si frati-miu are un chevrolet gen limuzinos, mare mare rau si blindat.

    Eu cu tata ma simt mult mai in siguranta, in Dacia lui, decat cu frati-miu in limuzina lui. Diferenta? tata conduce de peste 25 de ani, pe cand frati-miu conduce de vreo 11….Taica-miu nu si-a pierdut niciodata permisul, in schimba frati-miu da. Tata nu si-a luat niciodata vreo amenda pt viteza…in 25 de ani..dar frati-miu de vreo 2500lei….ce-i drept in vreo 5 ani…dar totusi. Eu o sa ma urc cu tati in masina oricand si nu o sa am vreo problema, in schimb ma codesc cand vine vb sa urc la frati-mi in masina cu tot cu „full airbag” -urile pe care le are…

    răspunde-i
  • ex-silentio
    • 14.08.2012

    Ca posesor de Dacie (nova) îmi dau și eu cu părerea:
    Eu zic că singurul care contează este șoferul. Nu pot să-i înțeleg pe cei care dau vina pe mașini. Viteza trebuie să o adaptezi în funcție de mașină. Mergi așa încât să te simți în siguranță, să poți opri în siguranță, și să nu incomodezi pe ceilalți participanți.
    Problema la unii posesori de mașini vechi e că au impresia că acestea pot merge la fel ca cele noi. Și uite-așa apare accidentu’
    Iar unii posesori de mașini noi problema e că nu mai gândesc ei, lasă mașina să gândească pentru ei. Și iarăși .. poc! accidentu’
    Singurul lucru de care îmi e teamă cu Dacia este că stă foarte prost la capitolul siguranță. Adică, chiar dacă eu merg cu 20 pe oră, dacă vine unul din categoria „are grijă mașina de mine, treaba mea e s-o calc” și intră în mine …. m-a făcut acordeon. În rest, cum am mai spus, șoferul trebuie să știe ce conduce.

    răspunde-i
  • Ubercool
    • 14.08.2012

    Eu sunt practicant intr-un service auto, ce vinde masini germane. Nu o sa iti vina sa crezi cati vin cu discuri/placute uzate si zic „las’ ca merge asa”, ambreiaje patinate, cu placa de presiune varza, cu jocuri in planetare sau in bielete, cauciucuri uzate si altele.

    Cat despre defectele majore, cat e masina in garantie, no problem, cand trebuie sa scoata banu, problem. Cand ai masina de 25k euro si te caci pe tine la 2-3 sute de lei, esti mai sarac decat ala cu Dacia.

    răspunde-i
  • Loading...