Am pus pe OLX anunțul cu mașina la ora 15:00.
Un 520 din 2009 costă de la 11.500 și până la 14.000 euro.
Aceleași dotări, kilometri mai mulți, la cât mă pricep eu.
Anunțul a fost simpatic, din câte se pare, cumva s-a viralizat și oamenii l-au dat din mână-n mână, mai ales pe rețelele sociale.
Mașina s-a dat până a doua zi la prânz, cu prețul din anunț. Pentru asta l-am rugat pe prietenul Dan să se ocupe de vizionări și-am plătit 5 euro la publicarea anunțului pe OLX (cam cât o apă și-o ciorbă la Thalia).
Că… da, să publici la categoria auto pe OLX acum te costă 5 euro pentru o singură mașină sau trei euro de mașină dacă ai mai multe mașini.
Ce e de spus acum:
1. Dezamăgit de cât de puțin pregătiți sunt cumpărătorii.
M-a uimit să aflu cât de nepregătiți vin oamenii ca să cumpere o mașină.
Cumperi o mașină, măi omule, nu o pungă de cartofi, nu vrei să vezi ce-i cu ea?!
Foarte puțini au venit cu un specialist, mecanic sau măcar tinichigiu. De cele mai multe ori îmi povestea Dan că au venit potențialii cumpărători însoțiți de câte un prieten, și nu se pricepeau niciunul!
Nu s-au uitat la muchii, nu s-au uitat la lufturi, n-au vrut să asculte mașina… s-au suit în ea, au făcut o tură și… gata!
Mai mult de-atât… unul singur a venit cu un tester!
Cumperi o mașină, măi omule, nu o pungă de cartofi, nu vrei să vezi ce-i cu ea?! Poate are 3 milioane de kilometri, poate are electronica făcută praf sau erori pe care nu ți le arată în bord (sau, mai rău, ai martorii din bord inhibați).
Per ansamblu… asta zic: mașina nu se cumpără ca și când ți-ai lua o pereche de blugi (mă rog, și perechea de blugi o probezi, te uiți la cusături…).
2. Uimit de tupeul unor cumpărători.
Au venit foarte puțini samsari. Vreo doi. Am înțeles că a fost foarte funny… nici nu văzuseră bine mașina c-au și sărit la bani…
– Îți dau 10.000, fratele meu, pe loc, aici!
N-a fost cazul.
3. Mulțumit de reacțiile anunțului.
Mă bucur că lumea a și râs atunci când a citit anunțul. Da, faptul că am scos eu mașina la vânzare poate ajută din punct de vedere afișări.
Dar nu-s nici Obama și nici Dragnea (că văd că el e foarte popular lately) ca să se viralizeze faptul că am scos eu o mașină la vânzare.
Cred, totuși, că a fost mai mult formatul anunțului care i-a făcut pe oameni să-i dea SHARE și peste 3.000 de like-uri. Dacă n-ai apucat să vezi anunțul cel tembel, e aici.
Oricum ar fi… a ieșit bine.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.