Bugete, importatori si reviste auto.

Acum ceva ani am intrat in direct la ProFm, la emisiunea Autoshow. Sef la butoane Dan Vardie, printre invitati (nasul) Dan Cimpean si inca ceva oameni grei din domeniul presei auto. Am pus o intrebare simpla: “Domnilor, cand veti gasi mijloace de finantare alternative, astfel incat sa citim si noi niste review-uri pertinente?”.

S-au auzit cateva ghio-gartz-uri, au fost cateva raspunsuri oloage, unu’ tusea – altu’ nu auzise intrebarea… in fine, sunt oameni cu cap si au impachetat raspunsul “nu stim” in cateva fraze iscusite.

Ajungem la momentul de azi, identic din punctul asta de vedere cu acela de care vorbiram adineaori, si imi pun aceeasi intrebare: “Cand?”.

Pen’ ca problema este simpla: vorbim de reviste / emisiuni auto. Adica despre afaceri. Adica despre niste oameni care scriu si vorbesc despre masini, finantati de domnii care vand respectivele masini.

Treaba se pune simplu: eu, importatorul, iti dau masina la test, iti cumpar si un spread in revista, si tu scrii. Dar nu uita ca si luna viitoare vrei spread cumparat in revista, si mai vrei si masini la test, si mai vrei si invitatii la lansarea din Spania.

Si va intreb eu: cat de prost sa fie redactorul ala ca sa se apuce sa enumere defectele masinii pe care tocmai o testeaza?

Pai… nu e. Si asa citim ca o tigaie care pe strada de-abia franeaza are un “comportament stradal superb”. Si la fel, citim despre o masina care sta pe roti ca si un Moskwich din “72 ca are un “comportament rutier de invidiat”. Sau si mai mult, citim despre o masina al carei motor lesinat de 1.2 aspirat are o “putere demna de invidiat”…

Exista o inter-dependenta lipicioasa intre importatori si titluri incat… revistele au ajuns un fel de pliante publicitare ale tigailor puse la vanzare.

Stiti unde este insa frumusetea? In felul asta revistele si emisiunile au ajuns la credibilitate tangenta la zero… Nenea care a ajuns acasa si se pune pe tron cu revista auto “X” in brate citeste articolele si se screme ironic la ce-i vad ochii. Pentru ca el vede ca drive-test-ul la masina “a” este la pagina 17, iar la pagina 22 se lafaie o mare reclama (ghici!) la aceeasi masina!

Care este solutia? E simplu: nu mai cereti bani de la importatori! Target-ul unei reviste auto este in mare majoritate masculin. Promovati, fratilor, produse care se potrivesc pe target-ul asta si lasati importatorii sa se roage cu bani de voi. De ce? Pentru ca atunci o sa puteti si voi sa scrieti ca masina “A” are un interior vomitiv, sau ca masina “B” consuma de te rupe!

Si stiti ce se va intampla atunci? Noi, astia de va citim, o sa cumparam revista “1”, pentru ca scrie pe bune, si o sa ne uitam cu scarba la revista “2”, pentru ca papa hAhAt cu polonicu’ ala mare!

Din punctul de vedere al importatorului, treaba se pune si mai simplu: decat sa dai bugetul la “z” reviste pe cuvantul carora nu mai pune nimeni baza, da masinile alea pe mana unor oameni normali, care sa scrie despre ele fix ce si cum li se pare lor. Dar pentru a face asta trebuie sa-ti asumi niste riscuri. Cum ar fi ca masinile tale nu sunt infailibile, nu sunt inventii de la Dumnezeu, ca se strica sau ca exista oameni care sa nu le adore.

Dar chiar si asa, vei vedea ca oamenii normali iti promoveaza masina mult mai eficient decat pliantele revistele de specialitate.

Vrei exemplu? Audi si SsangYoung. Si Citroen.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] Şi că Fiat ar fi beneficiat mai bine de părerea unor experţi. Replica mea a fost că oamenii nu cumpără părerea experţilor, pentru că nu interesează pe foarte mulţi că rezervorul are un buşon de 12cm (la Skoda e pus […]

    răspunde-i
  • Denisa
    • 12.08.2013

    o masina al carui motor lesinat
    al cărei motor. al cui motor? al maşinii. poate îs eu prea obosită şi scriu prostii, dar ai zis să te corectăm când mai vedem greşeli 🙂

    răspunde-i
  • […] Si ca Fiat ar fi beneficiat mai bine de parerea unor experti. Replica mea a fost ca oamenii nu cumpara parerea expertilor, pentru ca nu intereseaza pe foarte multi ca rezervorul are un buson de 12cm (la Skoda e pus chiar […]

    răspunde-i
  • mugurel
    • 21.07.2008

    eu sunt perfect de acord.
    de 10 ani sunt abonat la revista echappement din franta. e una din putinele reviste care VORBESTE despre masini… adica mi-am facut abonament dupa ce am citit 2 articole: SAXO VTS nota 10(credeti-ma ca R8 a primit nota 9, RS6 a primit 5 pt ca a fost considerat un frigider pe 4 roti-motrice, porsche 911 primeste note maxime intotdeauna), si al doilea articol era despre selectia anului 97- unnecunoscut loeb, dupa ce a rasturnat 6 kit caruri a fost selectionat pilotul anului. ce a urmat cu individul asta stie toata lumea, iar cine nu stie sa se lase de lumea automobilismului.
    Cabral!
    cum ti s-a parut C2R2?
    semnatura: preparatorul acestuia!

    răspunde-i
  • http://www.whatcar.co.uk

    In rest, ma scuzati, dar cand spui ca un fiat albea are o tinuta de drum sigura…

    răspunde-i
  • […] Am scris deja pe tema asta, presa scrisa auto de specialitate si credibilitatea acesteia ce se prabuseste vesel in vagauna… […]

    răspunde-i
  • ipo
    • 16.06.2008

    Mai trist e cand te uiti cum face Clarkson un review unui produs made in UK si unuia made in France. In rest e adevarat, TG ruleaza. Mai putin anumite traduceri la varianta in romana.

    răspunde-i
  • radu
    • 16.06.2008

    Mare dreptate ai! Lucrez in domeniul “maculaturii” si sunt direct conectat la fenomen…unii lauda masini care nu au nicio legatura cu soseaua si siguranta, insa sunt acei cativa oameni care scriu si adevarul. Cred ca ar trebui sa intelegem ca fiecare masina are parti bune si parti rele, chiar daca “turcu plateste”…C4 diesel e mai zgomotos decat un Focus, insa arata superb si pentru unii asta conteaza mai mult…iata doar un exemplu…cred ca ar trebui sa invatam sa prezentam aceste defecte prin prisma calitatilor si nu doar calitatile pentru ca atunci dezamagim publicul si nu e frumos….

    răspunde-i
  • Dragos Roua
    • 15.06.2008

    O precizare: SsangYong nu are “u” inauntru, si campania a pornit initial de pe blog.masini.ro, unde in saptaminile urmatoare va continua si in forum… Altfel, subscriu la tot ce ai scris aici…

    răspunde-i
  • Someone
    • 15.06.2008

    Clarkson. Top Gear. Sunt diferenţe între recenziile româneşti şi cele britanice (apar deopotrivă în ediţia din RO) dar nu dramatice. Dacă nu le plac, zic şi unii, şi ceilalţi. Şi sunt scrise mişto.

    răspunde-i
  • Loading...