Dezbaterile sunt cam peste tot, aproape pe fiecare blog am gasit cate ceva pomenit de treaba asta, sunt bloggerii jurnalisti?
In unele parti am gasit pledoarii apasate in favoarea acestei idei, unii se lupta din greu pentru recunoasterea asta.
Ca e sau nu bloggerul jurnalist… oricum nu-s eu ala care as putea sa dau distinctia asta. Intrebarea mea e “chiar conteaza?”. Chiar te ajuta cu ceva aceasta titulatura?
O sa fac o analogie cu un “scandal” pe care l-am facut creat acum ceva timp intrand la ProFM in direct, in timpul unei emisiuni auto, AUTOSHOW (pacat ca nu se mai face).
La butoane era Dan Vardie, mai erau invitati cativa oameni din jurnalismul auto (din cate mi-aduc aminte era si Dan Cimpean de la Antena 1 – Roata de rezerva), in sfarsit, oameni misto. Eu am sunat si am intrebat simplu: “Cand credeti ca presa auto va gasi mijloace de finantare astfel incat sa devina independenta?”.
Si a inceput discutia, aprinsa. Este binecunoscut faptul ca presa auto poate fi obiectiva cu limite, mare parte din clientii de publicitate pe acest segment sunt dealerii si importatorii auto. Pai si cand banii iti vin (de ex.) de la Ford, cu sa te apuci si sa faci noul Mondeo de ras?! N-ai cum…
Asa si cu bloggerii… in momentul in care vrei o bucatica de placintica din aia buna nu ai cum sa ramai independent si sa scrii asa cum simti si gandesti, daca banii iti vin dintr-o directie nu prea ai cum sa dai cu paru’-n partea aia.
Deci, blogul ramane lupta de gherila, exprimarea libera, propagarea de idei originale si neviciate sau plecand in directia asta devina un alt canal media, la fel de usor de cumparat ca si celelalte?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.