Ba nu, DeMaio, ba nu! Pentru ca la sfarsitul vietii nu mai poti cere sa mai bagi o fisa.

Orbitor al lui Cartarescu… „Corpul”, „Aripa stanga” si „Aripa dreapta”… 14+ ani de munca, o trilogie puternica ce… dar stai, ca asta citesti tu!

Eu citesc acum… „Statia orbitala a lumii de jos”, C.J. Cherryh…

Si deja avem o prapastie. In timp ce tu citesti o trilogie profunda, grea, in care bijuteriile literare sclipesc la fiecare pas, eu imi masez creierul cu un S.F. obosit, despre nave spatiale si eroi ce nu vor mai fi sa fie. Nu conteaza ca a primit Premiul Hugo in „92, e SF, e… manea. Nu e la nivelul stabilit de tine pentru calitate. Merita sa moara!

Vezi-tu, faci o singura greseala: iti pui criteriile in fata ratiunii. Tu ai vrea sa dispara tot ce nu e calitate, calitate inteleasa prin criteriile tale. Singurele pe care le lasi sa existe.

Pentru ca tu spui „fa calitate! Uite criteriile, respecta-le!„.

Eu spun „as vrea sa vad oameni fericiti! Lasa ce zice lumea, ai o singura viata, la sfarsit nu poti spune ca mai vrei sa bagi o fisa.„.

Tu spui asta pentru ca iti doresti sa traiesti, egoist, intr-o lume bazata pe criterii exigente, populata exclusiv cu intelectuali, literati si critici de arta. Vrei o lume perfecta pentru tine.

Eu spun asta pentru ca imi doresc sa traiesc intr-o lume de oameni fericiti. Caci, lumea aia perfecta a ta este fix lucrul de care mi-e cel mai frica, DeMaio. O lume perfecta in care individul, asa cum este el – bun sau prost, destept sau mai putin destept – este constrans sa-si regleze asteptarile, dorintele, visele in functie de „ce trebuie” si nu in functie de „ce simte”.

Si, vezi tu, nu de lumea ta mi-e frica, pentru ca mi-ar placea sa traiesc in ea. Mie mi-e frica de faptul ca inteleg cu fiecare celula ca e o utopie. Si ma gandesc ca, la un moment dat, un alt DeMaio sau chiar asta va incerca sa aplice utopia asta. Caci au incercat si altii utopii aplicate, si-au suferit oameni. Oamenii aia pe care-i vroiam eu fericiti.

Vezi-tu, DeMaio, asta e diferenta dintre noi doi, in timp ce tu ai chinui un om pana ce l-ai face sa traisca o viata dupa criteriile tale (elevate si verticale, nu zic nu)… eu l-as impinge de la spate sa inteleaga ce l-ar face fericit si l-as incuraja s-o faca. Si, te rog, hai sa nu exageram, cred in libertatea individului dar pana acolo unde nu incalca libertatea altui individ (stim amandoi, DeMaio, ca nu-s vorbele mele).

Demaio, mi-a placut postul tau. Cu toate ca, de data asta, e scris cu creierul si nu cu sufletul, asa cum m-ai obisnuit. Cu toate ca deja faci politica, si nu diplomatie. Cu toate ca te erijezi in lider sindical… deja esti din comitetul de cenzura. Deja exista un „noi si voi”, nu mai e o discutie intre mine si tine. Capitalizezi imagine?

Spuneam ca mi-a placut postul tau, DeMaio, cu toate ca… m-au deranjat doua lucruri. Astea:

„La Paulică […] pe care şi tu, Cabral, ni-l vinzi” / „Una peste alta, Cabral, Paulică al tău[…]”.

Stim amandoi ca nu il vand nimanui, si mai ales ca nu-i al meu. Teoretic inocent, practic urata acuzatie, DeMaio.

Caci, vezi-tu, sunt doua variante, ori eu nu stiu sa scriu si sa ma fac inteles, ori tu nu stii sa citesti. Ori nu vrei sa stii.

Si asta inseamna ori ca ar trebui sa lasi Orbitor deoparte pentru moment, ori ca ar trebui sa incep sa-l citesc si eu, poate invat o data pentru totdeauna sa ma fac inteles! Dar ce ne facem daca… las’, ne laudam alta data cu lucruri ce nu-s de lauda.

Pentru ca Paulica nu-i al meu, eu… dar stai mai, ca tu ai inteles perfect, acum faci altceva. Un manifest, o ruga, o declaratie in piata mare.

Iti mai rezerv un post, putin mai tarziu. Sper sa poti sa tii trairea in usa sinceritatii, cand veni-va momentul raspunsului.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • cireasa
    • 04.08.2009

    Tarziu, dar abia acum l-am gasit 🙂
    http://www.220.ro/A87waS2LKg/Metallica-Sucks

    (ti-as fi dat direct pe twitter, dar aparent nu esti acolo :P)

    răspunde-i
  • silviu
    • 31.07.2009

    noah scuze ca imi dau cu parerea asa tarziu dar mie imi pare ca simpla precizare a „conceptului” de toleranta implica existenta a ceva ce trebuie tolerat..ceva intra in spectrul tolerantei cand deja nu ne-a placut. Vreau sa spun ca inainte de a tolera ceva trebuie ca acel lucru sa nu ne placa, pentru ca ceva de tolerat sa existe. Apoi cred ca ceva intra in spectrul perceptiei noastre, pentru a il tolera sau a nu il tolera, in mometul in care ne intereseaza, si lumile noastre capata autonomie si datorita acelui lucru, fara de care nu ar fi lumile noaste.

    răspunde-i
  • Sorin Moroianu
    • 30.07.2009

    Salutare Cabrale,
    si cece spui tu este utopic, deoarece vorbim de omenasi .. care, dupa parerea mea nu suntem atat de evoluati :((. Trist dar adevarat.. :(. Oricum ideile pe care le-ai asternut in postarea aceasta, sunt inaltatoare pentru umanitate.
    Tot respectul pentru tine fratioare, M.Gandhi ar fi mandru de tine :).

    răspunde-i
  • Isolda
    • 27.07.2009

    @Arch_Taistelu

    Multumesc pt sugestie, domnu’ !!
    Si tu ai putea sa faci ceea ce faci de obicei : o laba !!!

    • Arch_Taistelu
      • 27.07.2009

      pai vezi ca e buna si laba asta la ceva…

    răspunde-i
  • Arch_Taistelu
    • 25.07.2009

    Isolda tata, vad ca esti frustrata, du-te si loveste un sac de box sau ceva pana te calmezi.

    răspunde-i
  • Isolda
    • 24.07.2009

    @Cabral

    WOW !!!…. voi avea DREPTUL sa spun vorbele pe care le-am spus ???
    Nu stiam ca pt a-mi exprima opinia am nevoie sa-mi dai TU dreptul asta.
    AI momente in care esti mai mult decat PENIBIL !!! da, stiu ca-ti vine greu sa crezi.

    N-ai de unde sa stii tu cine sunt eu si daca fac ceva realmente pt indeplinirea acestor vise/visuri . Ai putea fi surprins.
    Infatuarea e o trasatura specificica stim noi cui iar pt cineva care se bate cu pumnii in piept pt toleranta ai o mentalitate cam dictatoriala, my friend !!!
    Invata sa accepti ca NU toata lumea este obligata sa fie de acord cu tine.Si daca ti-ai facut blogul asta doar ca sa fii curatat de scame ma inclin si- imi cer scuze de deranj .
    NU, nu e nevoie sa ma conduci.Trag eu usa dupa mine .

    • high0ctane
      • 01.08.2009

      Du-te si manifesta-te vehement in alta parte, EMO girl

    • Cabral Ibacka
      • 25.07.2009

      Vezi… limba romana este, pentru multi dintre vorbitorii ei, inca o chestie absconsa. Nu am spus ca-ti dau eu dreptul. Am spus ca atunci o sa ai dreptul.
      Dar deh, tu crezi ca vise si visuri „o ard sinonim”.

      Pana atunci, pana cand vei face ceva din lista aia, vei ramane o pereche de maini revolutionare pe tastatura. Nu un nume, un om, o fapta.
      Ci nick-uri, vorbe goale si pompoase si actiuni marete cu „enter” la final.
      E plin netul. Asta se numeste lest. Nu incarcatura ce conteaza.

      „Visez sa dau foc, sa distrug, sa rup, sa sparg, sa…”. Ai mai vazut pe cineva pe-aici cu astfel de idei si aspiratii?
      Nu te potrivesti. Sunt convins ca si kkk are un site, un blog, pe undeva.
      Drum bun.

    răspunde-i
  • Cabral Ibacka
    • 24.07.2009

    @ isolda – draga mea, daca te amuz, asta n-are decat sa ma bucure.

    Insa, in ceea ce spui… eu cred ca gresesti.

    Tu spui ca un om evoluat spiritual nu va judeca niciodata un om dupa culoarea pielii.
    Eu iti spun ca esti „in fals”, rau. Sunt extrem de multi oameni „cu carte” care propovaduiesc rasismul. Extrem de multi. Pe o parte, o mica parte, i-am intalnit. Si am avut discutii interesante, nu zic nu. Dar atat.

    Cat despre toleranta lui pentru prostie… si aici avem o problema. Pentru ca prostia, de la nivelul lui, se vede intr-un fel. Si am putea intra cu totii, sau oricum, foarte multi, sub aceasta umbrela a prostiei, din punctul lui de vedere.
    Si sa vezi atunci cat de bine te simti ca vei vedea ca cineva incearca sa te starpeasca, pentru ca te considera mai proasta decat el…

    Si ca incheiere, ca sa vezi ca trebuie sa repet de X ori pentru voi ce care aveti ochi sa cititi numai pe diagonala… NU L-AM DAT EXEMPLU PE PAULICA! AM SCRIS SI-N POST, CE NAIBA!
    „Nu vi-l dau exemplu” scriam in postul ala.
    Ce sa fac data viitoare ca sa intelegeti, sa pun si-un desen?!

    • Isolda
      • 24.07.2009

      Uffffffff !!! nope, nu eu am nevoie de desen . Dar e evident ca vb limbi diferite .

      1) N-are nicio legatura omul de spirit cu omul care are carte .dimpotriva, stim cu totii cum e cu prostu’ care are scoala .
      Din sfera internationala, ca sa ma fac mai bine inteleasa, om de spirit este Dalai Lama , Bill Gates si altii ca ei.
      Omul de spirit vede si intelege altfel viata, totul ,indiferent de cata scoala are sau ce treapta sociala ocupa.
      A propos, putini stiu ca Bill Gates n-a absolvit in viata lui nicio facultate .Si cu toate astea ( culmea, nu ? 🙂 ) este unul dintre cei mai inteligenti oameni , ever .

      2) cei care pe viitor NU o vor considera pe fetita ta o femeie frumoasa si-o vor striga „cioara” sunt exact cei carora, zici tu , vrei sa le acorzi toleranta .
      NU , n-o s-o insulte Cristi Tabara , fii convins de asta ….o vor face insa multi dintre aceste creaturi ( prosti pur si simplu sau prostii cu scoala ) si vor fi , din pacate, exact aceia pe care tu-i indemni sa-si urmeze visul , chiar daca asta inseamna sa se cace-n mijlocul drumului, atata timp cat asta-i face fericiti .
      Pot sa vb pe marginea acestui subiect un secol dar nu vreau sa fiu obositoare .
      Pot sa fac in schimb ” un desen ” cu visele / visurile mele ( visez la treaba asta si cu ochii deschisi da’ si inchisi :), parol )

      Visu’ no1 : Vreau sa-l clonez pe TEPES !! da’ vreau musai .

      Visu’ no2 : vreau sa infiintez un soi de asociatie a haiducilor moderni . la treaba asta m-am gandit sa-l cooptez si pe DeMaio c-am inteles c-are si el vise de genu’

      Visu’ no3 : vreau sa dau foc tuturor televiziunilor din Romania , redactiilor de hartie igienica & Co

      Visu’ no4 : vreau sa dau foc gropii de gunoi de la Glina si dupa ce totul va fi ars vreau s-o reumplu cu gunoaiele din clasa politica din Ro , si apoi sa dau foc din nou , of course !

      Visu’ no5 : vreau sa-l spanzur de coaie in Piata Revolutiei pe Adrian Nastase

      Visu’ no6 : vreau s-o tarasc pe Esca de par prin tot Bucurestiu’ , apoi s-o bat cu biciu’ peste manini dupa care s-o pun sa scrie de 14.576 ori cuvatul : DEONTOLOGIE !!!

      Ordinea nu este prioritara ci aleatorie 🙂
      Ok, sunt si eu un biet pamantean cu visele / visurile mele . ce zici, pui si tu umarul la indeplinirea lor ?? Just kiding , am inteles ca esti pacifist si ai tendinte mesianice dar stii ce-i culmea ?? tocmai visele/ visurile mele are face o lume mai buna si mai dreapta .
      Fuck, avea dreptate neica Einstein asta : totu-i relativ !!!

      PS : NU trebuie sa faci nimic special pt a face un prost sa fie fericit, el va fi intotdeauna mai fericit decat tine oricum !
      ” Un OM cu cat e mai prost cu atat e mai FERICIT !”

      Si da, oricat de destept ai fi intotdeauna va fi unul si mai destept decat tine ….Am ajuns de unde am plecat…..totu-i relativ….

    răspunde-i
  • iperu
    • 23.07.2009

    Daca toti am fi melomani nu stiu cine ne-ar mai cara gunoiul…

    Una dintre calitatile omului este faptul ca ii place sa se adune in grupuri care au aceleasi scopuri/pasiuni/interese/etc, colegii de grup devin frati de cruce, iar cei care nu fac parte din cercul respectiv sunt tratati ca niste sub umani.

    De parca nu e de ajuns ca s-a distrus suficient de mult in jur…

    Din punctul meu de vedere „Paulica” traieste intr-o lume paralela, nu vorbesc ca el, nu bem aceleasi lucruri, nu ne imbracam la fel, de muzica nu mai vorbim. Dar cu toate astea il tratez cu acelasi respect cum il tratez si pe vreun artist, un popa, sau oricare alta persoana.

    Am fost si in situatia lui DeMaio si in situatia negrului, asa ca va inteleg pe amandoi. Nu exista bine si rau ci doar ce te face fericit sau nu, iar in cazul acestei discutii cred ca nici-unul dintre participant nu este satisfacut de rezultatul acestei dezbateri.

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2009

      Manule, vezi-tu, ai avantajul faptului ca ai experimentat ambele ipostaze. Eu nu pot. Nu pot sa spun ca X mi-e inferior pentru ca… si aici pot aparea milioane de criterii de departajare.
      Pur si simplu nu pot.

      Faza simpatica e ca cineva de mai sus spunea ca o simpla comparatie intre Morrison si manele il face sa vomite. Stii ce-i tare? Ca vom gasi cel putin la fel de multi oameni care sa spuna exact contrariul. Nu iau partea niciuneia dintre parti, dar intreb: cine e mai in masura sa judece? Unii sau ceilalti?
      Eu raspund simplu: fiecare pentru el.

      Tu vorbesti de Paulica si de lumi paralele in care traim. Asa-i, numai ca tendinta nu e ca oamenii sa fie multumiti de treaba asta, multumirea ar veni daca ar stii ca singura lume existenta e cea a lor.

      Si nefericirea lor vine de la faptul ca asta… nu se va intampla niciodata! A aratat-o si istoria atat de bine… cand incepi o epurare pe un anumit criteriu e doar o problema de timp pana acel criteriu se modifica. Si modificand in continuu… ajungi ca, in final, sa razi tot.

    răspunde-i
  • Arch_Taistelu
    • 23.07.2009

    sincer n-am vrut sa supar pe nici un fan Manowar, n-am spus ca e o formatie proasta ci mediocra si supraapreciata. imi plac destule melodii de la ei: Kill With Power; Thor; Black Wind, Fire and Steel; Hail and Kill; etc etc. in general ma vad ascultand Hail to England/Sign of the Hammer ca albume, cel mai mult.

    oricum, n-aveam ce face si am vrut sa ma bag in seama tocmai ca am vzt ca se vorbea de ceva rock/metal.

    ca idei de formatii, incercati : Metal Church, Diamond Head (primul album), The Lord Weird Slough Feg, Mercyful Fate/King Diamond (daca nu va place vocea, ascultati riffurile, e atat de simplu!), Helloween.

    răspunde-i
  • doru
    • 23.07.2009

    „pentru ca la sf vietii nu mai poti cere sa mai bagi o fisa” cabral nu stiu de unde ai scos-o in aceasta forma, daca e de la tine cu atat mai bine, dar chestia asta ar trebui sa apara scrisa pe toti peretii deaspra tuturor salilor asa cum statea odinioara portretul unuia, aceasta propozitie face 1000000000 de randuri de ganduri de idei de dezbateri de tot ce vrei, este de ajuns sa o spui si sa te retragi din aceasta discutie nu e nevoie de nimic mai mult nu e nevoie sa-i faci pe unii sa inteleaga ce altii au inteles de mult, lasa-i sa-si dea seama atunci cand vor ajunge in clipa aceea cand vor cere o alta fisa si nu o vor mai primi sau probabil nici atunci nu-si vor da seama de ce nu vor mai primi o alta fisa pt ca ei au fost niste oameni puri pe pamant ei nu au acceptat nimicul din jurul lor ei au acceptat doar ce e frumos si bun si sanatos ei ar trebui sa mai primeasca inca o fisa, dar din pacate nu o vor mai primi cel putin nu au dreptul asa cum cred ei ca il au.. „pt ca la sf vietii nu mai poti cere sa mai bagi o fisa”

    răspunde-i
  • Loading...