Subtitlu: Ministerul Transporturilor ar trebui sa interzica multe documentare Discovery.
Pentru cei care au un serviciu care-i tine pe langa oras, pentru cei care nu au mancarimi in talpi (se zice din mosi-stramosi ca cei care au chef de duca, de drum… “au mancarimi in talpi”)… autostrada asta, Transilvania, e un fel de chestie care vine sigur, dar e oamenii rai de gura si prea nerabdatori, dom’le.
Dupa cum ati observat din pozele pe care le-am mai publicat pe-aci, am un chef de duca si de mers de zici ca m-a facut mama in Intercity si nu-n maternitatea Spitalului 9 (stiu, asa se explica multe in ceea ce ma priveste). Si in drumurile astea nesfarsite am tot vazut cum bucatele de autostrada iau nastere.
Iau nastere… vine vorba… e un fel de cezariana inceata si chinuita, balbaita si obosita inca de la intrarea in sala de operatie. Fata de ritmul de constructie pana si melcii din zona sunt exasperati de incetineala operatiunilor!
Da, stiu, in postul asta e vorba fix de nemultumirea tipica pe care o are romanul fata de orice…! Ei bine, nu!
Cei care au mai citit pe-aici stiu ca privesc situatia mult mai optimist decat majoritatea, dar atunci cand ceva nu corespunde pot croncani la fel de spornic… daca te apuci sa compari ritmul de constructie de la noi cu cel de prin alte tari te apuca toti nervii Pamantului si-ti vine sa pui mana pe tarnacop si sa te duci sa-i ajuti sa termine mai repede! Moka!
Cei care au calatorit mult pe-afara stiu ce inseamna pentru alte tari sa construiasca ceva: organizare, disciplina, viteza!
Si ca sa ajung sa explic si subtitlul… Ministerul Transporturilor ar trebui sa interzica multe documentare Discovery… pai dai drumul la Descopery si vezi cum chinezii au inceput acum 3 ani constructia celui mai mare pod din lume – anul asta sunt gata. Ceva mai tarziu incepe povestea autostrazii care leaga Dubaiul de nu-stiu-ce alta localitate… 180 km, 6 benzi pe sens. Au inceput in 2008 – in ianuarie 2010 erau gata deja! Daca ai timp sa te uiti si seara vezi ca suedezii si-au schimbat integral o portiune de autostrada de 60 km in 2 luni, avand timp sa monteze si instalatie de iluminat pe portiunea respectiva, iar in timpul respectiv se si circula pe tronsonul respectiv. Portughezii construiesc cel mai lung pod din Europa fara sa cheltuiasca un singur euro, in doar 18 luni! (exemple care nu corespund neaparat cu realitatea, dar sunt sigur ca ati prins ideea).
Daca erau canale teve de genul asta si in istorie, probabil ca stirea suna cam asa:
Ministerul Apararii din China* a demarat acum X** ani construirea Marelui Zid Chinezesc. In acelasi an Ministerul Transporturilor din Romania*** a demarat constructia primului pod peste Dunare ****. Ei bine, Marele Zid Chinezesc este gata si a fost inaugurat astazi, in timp ce in Romania intarzierea este de X ani minus o luna, si au trebuit suplimentate fondurile cu 231%.
Flash News: Podul de piatra s-a daramat, a venit apa si…
* nu existau ministere, monarhie…
** cele doua date istorice nu au legatura . In timp ce Marele Zid Chinezesc isi are inceputurile undeva prin secolul V i.Hr., primul pod peste Dunare este datat undeva in sec I, i.Hr.
*** nope, nu exista.
**** daca ar fi sa dam crezare patriotilor , primul pod peste Dunare nu este construit de Apollodor din Damasc pentru trupele lui Traian, ci a fost construit inainte vreme de daci, dar tot in vremea lui Burebista (70-44 i.e.n.).
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.