Ieri m-am trezit devreme. Chiar mai de dimineata decat ma trezesc de obicei. Eram nerabdator – asa cum imi aduc aminte sa fi fost atunci cand eram mic si plecam in excursie cu scoala. M-am spalat rapid pe dinti, am pus mana pe bagajul de mana si-am iesit in pasul strengarului din casa.
Sa nu te gandesti ca fugeam in vacanta, de unde si strengareala mea vesela… plecam spre mare dar cu treaba.
Nerabdarea venea din alta parte si cred ca era comuna tuturor soferilor care au condus macar o singura data catre mare: o sa merg pe autostrada pana cand o sa vad marea!
Am trecut pe langa Agip-ul din Pallady fara sa intorc privirea, am dat sa opresc in primul OMV dar era aglomerat ca atunci cand se baga pui la alimentara pe vremea impuscatului (da, cu “i” mic), am oprit pana la urma la Litro si-am alimentat, am trecut de Saligny la pas, si… am ajuns in locul in care toate asteptarile mele urmau sa se sarute patimas si cu limba cu implinirile ingineriei din constructii, impliniri materializate in ispravirea autostrazii A2, insorita Soarelui.
Am ajuns acolo si am trecut din a 6-a in a 5-a, ca autostrada are o singura banda pe sens. Si limita de viteza este de 80km/h. Si inca se lucreaza pe amandoua partile ale autostrazii, de unde si nevoia de a apasa butonul de recirculare a aerului… pentru a tine afara prafalaul ridicat de camioane, buldozere si alte utilaje grele.
Ar fi doua chestii de spus:
– chiar si cu o banda pe sens este utila, dar doar celor care au treaba in sudul litoralului, de la Eforie Nord in sud. Daca ai treaba in Mamaia-Navodari atunci e discutabila utilitatea… pentru ca noua autostrada se termina in sudul Constantei, iar infrastructura ei (a Constantei, zic) nu a suferit nicio modificare pentru a primi fluxul asta nou si a-l directiona eficient catre nord. Asa ca se face pe noua autostrada, de la Cernavoda la Constanta, cat se face de la Constanta -Sud si pana in Mamaia-Nord/Navodari. Adica, pentru a ne fi clar… eu ma intorc azi acasa si-o iau usor pe DN, pe la Nazarcea si Cernavoda, de-abia apoi ma sui pe magnifica A2…
– pe marginea subiectului (o banda pe sens, limitare de 80, etc) am auzit niste glasuri pe Facebook… ca cica ar trebui sa fim multumiti, ca si pe o banda pe sens e o varianta mai rapida decat DN-ul… Eu nu cred c-ar trebui sa fim multumiti. De aceeasi bani in Germania s-ar fi facut o autostrada de 4 benzi luminate pe sens, in jumatate din timpul in care s-a facut la noi. Nu sunt genul care sa preamareasca alte tari, ba chiar din contra. Dar in momentul in care sub nasul nostru, pe banii nostri, astia isi bat joc in valuri, nu avem cum sa dam ochii pe bulgari de fericire pentru inaugurarea unei saracii de drum national de 30 de km cu o banda pe sens.
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.