L.E. Ca tot spunem in cor ca blogurile nisate au sanse reale de succes, astept ca unul mai destept decat noi sa scrie un post in care sa explice drepturile cumparatorului si obligatiile vanzatorului. Dar sa explice atat de bine incat atunci cand ai probleme sa printezi articolul cu pricina si sa-l citesti celor de la magazinul unde ai probleme. Cand e scris da-mi de stire, il promovez cu drag (si nu numai eu, sunt sigur).
1) Upgrade Win7 – the end. Prima parte. A doua parte. Am ajuns la a treia parte, si ultima.
In primul rand va multumesc voua, celor care ati venit cu solutii. In final au fost toate cele spuse de catre mine si de catre voi, plus un bonus.
Ma explic: in prima parte spuneam ca sistemul nu porneste cu doua dimm-uri de ram Hyper X de 4GB bucata. Dupa ce-am gasit pe net si ce-ati spus si voi am identificat problema: placa de baza AsRock pe care am ales-o nu stia decat 1333 iar ramii erau la 1600.
Am schimbat ramii tot cu un dual de 8GB in total, de la Kingston. pe 1333. Nu mergea decat cu 4GB de ram.
Si aici a intrat PCGarage in ecuatie, caci le-am dus sistemul sa-l faca ei, dupa o saptamana de butonat am cedat nervos. L-au facut sa mearga cu 8GB RAM, reparatia a durat 2 zile.
Cand m-am dus sa-l iau… mancarimea in fund si-a spus cuvantul. Am mai vrut un kit de 8GB, sa ajung la 16GB de RAM. N-a mers! Acum nu vroia sa mearga decat cu 8.
L-am dus inapoi in service la PCGarage. Dupa alte doua zile m-au sunat si m-am dus acolo.
Greseala a fost de incompatibilitate severa a placii AsRock cu orice vroiam noi sa-i punem. Nu numai ca stia numai 1333 dar nu accepta dual-channel si nici double-sided RAM. Se minunau si ei cum de n-am vazut cand am facut configuratia si cum de n-au vazut nici ei cand am dus sistemul primele doua dati in service. Asa ca am luat rami individuali, la 1333, single sided. Nici asa n-a mers! Asa ca… gata!
Am ales alta placa de baza (am revenit la) Gigabyte (pe numele complet Gigabyte Z68P-DS3 / frecventa RAM 1600) si am schimbat (pentru a 4-a oara!) ramii cu doua kit-uri de HyperX la 1.600. Acum sistemul merge uns cu 16 GB RAM. Ma rugase cineva sa pun niscaiva benchmark, o s-o fac… la un moment dat.
Deci… nota pentru mine: boule, cand iti mai faci upgrade stai mai mult cu ochii pe specificatii, sa nu imbatranesti iar pe sub birou, cu mainile in high-tower!
2. PcGarage.
Oamenii s-au miscat exemplar. Atat Bogdan Nitu, precum si Marius (nu i-am retinut numele cum trebuie, simpaticul de la front-desk, cel cu parul mai lung) au fost de nota 10.
Si stiu ca unii isi inchipuie ca m-am dus si-am zis „Sunt vedeta brusturelui ofilit, ajutati-ma ca altfel croncan!” si-atunci m-au ajutat. Nu. La un moment dat chiar mi-au zis ca placa trebuie trimisa la producator, sa se repare in garantie, ca nu-i normal sa nu vrea cu nici un fel de ram. Si ca nici nu-mi pot da banii inapoi pe placa pentru ca au trecut cele 15 zile.
Nu ne-am certat, nici gand, am stat de vorba vreo 20 de minute si mi-am dat seama ca din cele 20 de zile trecute de la cumparare, vreo 12 a stat la ei in service, deci… si-au dat seama si ei ca am dreptate si mi-au dat banii inapoi pe AsRock, iar eu am mai pus ceva deasupra si mi-am luat Gigabyte-ul.
Ei au incercat sa protejeze firma dar daca subsemnatul tantalau avea dreptate… si-au facut treaba ca la carte. Adica au facut retur de 4 ori la dimm-urile de RAM alese si inca o data la placa de baza.
Si… da, stiu ca la noi nu evidentiem decat chestile nasoale, caci alea bune ni se par normale, dar eu tocmai ii felicit prin articolul asta ca stiu sa-si faca treaba.
Ceea ce ma face sa trec la punctul 3 al postului…
3) Altex. Cookie a povestit patania ei cu Altex. Pe scurt spus, a cumparat un laptop HP stricat din nastere, de la Altex. Oamenii n-au vrut sa i-l schimbe si au trimis-o la service – acolo alte patanii – ajungand ca in momentul asta sa aiba acasa un laptop din acelasi model ca si cel cumparat in prima faza, dar pe care nici nu l-a scos din cutie caci nu-l mai vrea, nu mai are incredere (aceeasi incredere o am si eu acum in placile AsRock, argumentat sau nu).
Am avut mai multe HP-uri, eu zic ca fac chestii bune, dar atunci cand intervine experienta personala si se pierde increderea… se pierde si cheful iar clientul se reorienteaza.
Cum putea fi evitat buzz-ul asta negativ si feed-back-ul deloc magulitor si la adresa Altex si la adresa HP?
– Daca atunci cand clientul se intoarce in magazin in aceeasi zi si-ti spune ca i-ai vandut un produs stricat… schimba-l pe loc, nu mai fi carpa-n fund!
…
Voi cum stati cu shopping-ul de electronice? Ceva de bine de zis despre cineva? Sau… ceva rau?
Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.